Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rene-Sackers
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 31-05 12:08
Heeft iemand een idee waar je deze kunt kopen?

Tot mijn stomme verbazing werkt de ASUS TPM module, met EXACT dezelfde pins, zelfs de blanke pin op precies dezelfde plek, een compleet andere pin-out...

Ik moet dus persé een MSI TPM module hebben op een MSI moederbord, maar ik zie deze nergens in Nederland te koop.

ASUS:

MSI:

EDIT: Sorry, ik heb geen idee waarom deze onder "Windows Clients" is gezet, ik heb gewoon "Stel een vraag" gedaan op het product.

[Voor 13% gewijzigd door Rene-Sackers op 20-11-2018 20:54]

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Wellicht wat webshops mailen en vragen of zij er aan kunnen komen? Heb zo zelf de Asus TPM uiteindelijk besteld via een webshop. Hele lange levertijd volgens mij maar uiteindelijk wel m'n bord compleet met een TPM voor BitLocker 8)

• Rene-Sackers
Kaalus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:56:
Wellicht wat webshops mailen en vragen of zij er aan kunnen komen? Heb zo zelf de Asus TPM uiteindelijk besteld via een webshop. Hele lange levertijd volgens mij maar uiteindelijk wel m'n bord compleet met een TPM voor BitLocker 8)
Ben ik nu mee bezig, heb ook MSI gemaild met de vraag of zij het hier kunnen leveren. Azerty reageert "het product is inderdaad niet in onze webshop te bestellen, sorry!"...
Die ASUS TPM is geen probleem, ligt bij Megekko op voorraad zelfs.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Hmm, afwachten op de shops dan. Eventueel zou je nog op eBay kunnen kijken.
Een Tweaker alternatief is om een converter te maken van de Asus TPM naar de MSI connector. Dat is natuurlijk niet ondersteund en wellicht onhandig. Mits het lukt natuurlijk wel de meest tweakwaardige oplossing.

• Rene-Sackers
Kaalus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:04:
Hmm, afwachten op de shops dan. Eventueel zou je nog op eBay kunnen kijken.
Een Tweaker alternatief is om een converter te maken van de Asus TPM naar de MSI connector. Dat is natuurlijk niet ondersteund en wellicht onhandig. Mits het lukt natuurlijk wel de meest tweakwaardige oplossing.
Ja zat ik aan te denken, maar dan moet je echt gaan knutselen, want de MSI/ASUS TPM headers leveren verschillende voltages, en ik denk niet dat elke pin 1 op 1 mapt.
Plus dit is nodig voor een stuk of 6 computers op kantoor, dus dan ben je wel even bezig denk ik.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Er staan een aantal MSI TPM's op eBay, lange levertijd natuurlijk maar iig leverbaar.

Fixing things to the breaking point...

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Ook via Amazon.de voor 27,90 Euro. En nog sneller via Amazon.com voor 23,66 Euro. Beiden verzenden naar Nederland en prima klantenservice.
Denk eraan dat je mogelijk een firmware update van de TPM moet doen i.v.m. een veiligheidsissue, maar die is wel te vinden als je zoekt op die van Infineon.

[Voor 33% gewijzigd door Flitzer op 20-11-2018 21:50]

• ZheKool
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 27-05 20:52
Heb je er nog ooit een gevonden? Ik ben op zoek naar dezelfde chip.

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
ZheKool schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:14:
En is er een backup plan voor als het moederbord stuk is of wordt vervangen?

Niet te vergeten het aantal beveiligingsgaten in TPM anno 2020 ... (misschien daarom bijna niet te koop?)

[Voor 26% gewijzigd door DJMaze op 03-01-2020 19:53]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene-Sackers
ZheKool schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:14:
Yup, destijds hier nog kunnen bestellen: https://www.amazon.com/91...n-Chip-9665/dp/B075FBGTG9
$20/stuk, duurt iets van 2 weken voordat ze er zijn, maar lijken gloed nieuw en werken :)
Hadden er een stuk of 4 besteld voor PC's op mijn werkplek destijds om alles te beveiligen. Geen problemen mee gehad.
DJMaze schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Niet te vergeten het aantal beveiligingsgaten in TPM anno 2020 ... (misschien daarom bijna niet te koop?)
Voor je mobo stuk, daar heb je de bitlocker key voor, moet je ergens veilig wegzetten.
En slechte beveiliging is beter dan geen beveiliging. Dat gezegd, zo erg is het nog niet. We hebben het vooral over de gemiddelde dief die jouw PC uit huis steelt, en misschien nog net de hersencapaciteit heeft om je schijf in een andere PC te zetten om de data uit te lezen.

Ja, TPM is theoretisch te cracken, maar dat gaat de gemiddelde dief niet lukken of tijd in steken.

[Voor 43% gewijzigd door Rene-Sackers op 05-01-2020 19:30]

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Kraz

Saving the world

DJMaze schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Zijn die er echt?
Heb best wel gezocht naar mogelijk hacks maar nooit kunnen vinden.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 07:21
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True