Toon posts:

Laptop voor Lightroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RalfZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 21:16
Beste Mensen,

Ik heb momenteel een s7 acer laptop uit 2013.
(Zielig he) anyway ik ben veel aan het fotograferen.

Daarom zoek ik een laptop die beter om kan gaan met photoshop en lightroom.

Ik had gelezen minimaal 8 gig intern geheugen dat je voor lightroom nodig hebt.

Wat bevelen jullie aan? Het budget zit max tegen de 800 euro liefst minder.

Beste antwoord (via RalfZ op 22-11-2018 22:07)

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
@RalfZ Ik heb toch even uit nieuwsgierigheid jouw voorgestelde laptops opgezocht. Wat mij niet verbaasd is dat de laptops echt een slecht scherm hebben. Als dat geen eis zou zijn, was het een goede bang for the bucks geweest. Ik zou die laptops voor jouw hobby niet adviseren.

Alle reacties

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03 14:47
Wat heb je zelf gevonden? Waar denk je aan? Of wil je dat wij al het werk voor je doen?

reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2018 of check de pricewatch

[Voor 52% gewijzigd door Sn3gG3l op 20-11-2018 23:26]

Steam: Sneggel

• RalfZ
Ik zit zelf te denken aan een laptop met 8 gig intern geheugen.

De Ace Aspire 5 (A515-41G-T531)
Of
De Ace Aspire 3 (A315-41-R87D)

• YDeciever
@RalfZ Als ik jouw vrij korte vraag analyseer, heb jij de volgende dingen nodig:
- Een goed beeldscherm met kleur weergave ->
- Een laptop met vooral een sterke CPU -> Het liefst een i7
- Minimaal 8 gb -> liefst zelfs wat meer of uitbreidingsmogelijkheid.
- Een budget van 800 euro -> Dit is wel echt krap

Neem je de laptop veel mee? Wil je een groot beeldscherm?

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-03 14:47
Voor een toekomstgerichte laptop zou ik zelf 16GB ram adviseren, combineer je dit met een i7 (geen idee of je dat nodig hebt voor fotografie, grote SSD lijkt me handiger) dan wordt het budget al vrij krap. Acers op zich prima alleen vind ik persoon de bouwkwaliteit niet top. AMD processoren heb ik zelf geen ervaring mee nog kennis van dus kan ik je niet mee helpen. Bij de buren van HWinfo staat ook een overzicht van winkels met black friday aanbiedingen, misschien kan je hier ook nog je voordeel meedoen :)

Steam: Sneggel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• YDeciever
@RalfZ Ik heb toch even uit nieuwsgierigheid jouw voorgestelde laptops opgezocht. Wat mij niet verbaasd is dat de laptops echt een slecht scherm hebben. Als dat geen eis zou zijn, was het een goede bang for the bucks geweest. Ik zou die laptops voor jouw hobby niet adviseren.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
800 euro budget is zoals al genoemd redelijk krap voor een kwalitatief goede laptop voor photo-editing.

Er staan op dit moment een kleine 4000 verschillende laptops in de pricewatch..
De enige specificatie die je zelf noemt "eentje met 8GB intern geheugen", is daarom wel héél erg vaag omschreven.

Zoals @YDeciever al noemt, hebben de twee acers die je aangeeft een ongeschikt scherm voor Phototediting.
Ze hebben beide een TN beeldscherm.
Eerste simpele eis die van toepassing is op een scherm waarmee je photo-editing gaat doen: géén laptop TN scherm.

Het helpt daarnaast ook niet mee om met een budget van 800 euro, twee keuzes uit te lichten van rond de 600 euro.. dan ga je al zowiezo flink inleveren op eigenschappen.

Vanwege de duizenden types laptops (waarvan er meer dan 1000 in de prijsrange 500-1000 euro liggen), kunnen wij hier ook niet zomaar even zeggen "DIE moet je hebben".. daar zul je zelf toch wat meer onderzoek voor moeten doen.

Even een voor mij persoonlijke voor de hand liggende vraag als het om Photoediting/Lightroom/Photoshop gaat:
- Waarom een laptop? En geen desktopje met groot IPS scherm met hoge resolutie?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• RalfZ
Ik snap ondertussen mijn budget omhoog moet schroeven. Jullie hebben gelijk met die systeem eisen die nodig zijn, kan ik nu een laptop halen die net aan de eisen voldoet. Maar naar een jaartje of twee schiet de laptop dan te kort.

Of de vraag waarom geen desktop, een laptop is voor mij handiger qua ruimte.

Ik heb een refurbished laptop gezien. Zou dat wat kunnen zijn?

HP ZBook 15 G2:

Intel Core i7-4910MQ (Quadcore, tot 3.9 GHz)
16GB werkgeheugen
480 GB SSD
nVidia Quadro K2100M 2GB
15,6" Full HD LED scherm (1920x1080)
DisplayPort-aansluiting
Windows 10 Pro
USB 3.0, 8-cels accu

Met 1 jaar garantie voor 769?

Zou dat iets kunnen zijn?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee