Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Desktop "Office taken", "Managementgames" +/- 8 jaar gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Utregger
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 24-09-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem graag gebruiken voor de Office taken, het bekijken van Youtube filmpjes en het spelen van het spel "Football Manager" de aankomende jaren (https://www.systemrequire...ball-manager-2019/18071). Er zullen in de nabije toekomst (+/- 5 jaar) geen andere games op worden gespeeld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag in totaal circa € 600,- kosten. Dit is echter geen absoluut maximum, maar ik verwacht dat dit haalbaar is voor hetgeen ik met de PC wil gaan doen. Daarbij moet inzitten het assembleren van het systeem (Azerty +/- € 70,-) en Windows (€ 109,- bij Azerty, of kan dit goedkoper?).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige muis (pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705) en toetsenbord ( product: Logitech Wireless Keyboard K270) meenemen. Ook mijn huidige monitor kan voor mijn gevoel nog wel een aantal jaren mee (pricewatch: HP W2216V Zwart). Deze is al wat ouder, zal in de loop der tijd vervangen moeten worden, maar voldoet tot op heden prima.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige PC heeft geen SSD schijf. Dit is voor mij een vereiste (en lijkt mij ook standaard tegenwoordig). Ik kijk naar een budget processor die op dit moment meer dan prima voldoet voor mijn wensen, zodat ik hier hopelijk de aankomende 8 jaar mee vooruit kan. Met het oog op de taken waar het systeem voor wordt aangeschaft, hoop ik dat dit geen onrealistische gedachte is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen enkel voorkeur voor merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte van de kast maakt in principe niet uit. Deze komt aan de binnenkant van een open bureau te staan. De linkerzijde wordt dus afgedekt door bureau, aan de achterzijde en rechts van de kast is meer dan voldoende ventilatie ruimte. Uiteraard speelt het geluidsniveau en energieverbruik een rol, maar dat zal niet het meest belangrijke zijn. De snelheid van het opstarten van de PC, de webpagina's en het navigeren is voor mij het belangrijkste. Ik verwacht dat een SSD schijf mij hier al enorm mee gaat helpen. Ik kies op dit moment bewust voor een SSD van 480GB, zodat alle opslag hier op kan plaatsvinden. Opslag bevat met name (onbewerkte) foto's en Office documenten. Of wordt dit een overkill en ben ik met 240GB ook prima uit? De bijgevoegde kast kwam ik een ander topic tegen en vond ik qua look erg mooi. Is echter geen vereiste.

Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik zeker niet van plan. Het systeem mag voor mij in zijn eenvoud voldoen.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben relatief nieuw in de wereld van het zelf samenstellen van een PC (met jullie hulp ;) ), heb mij zoveel als mogelijk gebaseerd op de BBG's en heb uit andere topics al wat onderdelen gesnoept. Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien van onderstaande samenstelling en daar waar mogelijk nog wat tips om de kosten te drukken kunnen geven. Het systeem is dus absoluut niet bedoeld om veel te gamen, maar voor de simpele Office klusjes, het eerder genoemde managementspel en wat rond Youtuben hoop ik een systeem te vinden waar ik flink wat jaren mee vooruit kan.

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Mocht ik belangrijke zaken vergeten zijn in deze openingspost, excuus! Ik hoor het graag en indien nodig breng ik verbeteringen aan!

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 103,-€ 103,-
1ASRock A320M Pro4€ 62,90€ 62,90
1Fractal Design Focus G Zwart€ 46,27€ 46,27
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 68,73€ 68,73
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 49,87€ 49,87
1Crucial BX500 480GB€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,72

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 08:13
Voor een duur van 8 jaar zou ik er een 2400G in zetten.
Voor de prijs van dat A320 bord heb je ook een instap B450. Is er iig geen biosupdate van een tientje of meer nodig.
Behuizing is onnodig groot voor een mATX bord.
Ryzen wil bij voorkeur ram van 3000 MT/s of meer. Zeker als je er mee gaat gamen.
Van de PP10 is een nieuwe in de vorm van de PP11. Is een paar procentpunt efficienter voor nagenoeg dezelfde prijs.
Windows haal ik al sinds jaar en dag bij Kinguin voor €10 - €20.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 150,-€ 150,-
1ASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1Fractal Design Focus G Mini€ 46,99€ 46,99
1Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8€ 80,34€ 80,34
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,-€ 51,-
1Crucial BX500 480GB€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,23

• Utregger
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 24-09-2020
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:12:
Voor een duur van 8 jaar zou ik er een 2400G in zetten.
Voor de prijs van dat A320 bord heb je ook een instap B450. Is er iig geen biosupdate van een tientje of meer nodig.
Behuizing is onnodig groot voor een mATX bord.
Ryzen wil bij voorkeur ram van 3000 MT/s of meer. Zeker als je er mee gaat gamen.
Van de PP10 is een nieuwe in de vorm van de PP11. Is een paar procentpunt efficienter voor nagenoeg dezelfde prijs.
Windows haal ik al sinds jaar en dag bij Kinguin voor €10 - €20.
Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb in de BBG gelezen dat Ryzen nogal kieskeurig is wat betreft moederbord / RAM combinatie. Ik heb even getoetst of de door jou genoemde RAM compatible is met het moederbord, maar daar vind ik geen directe match (Overigens wel met de 2/16..). In de nagekomen reacties van de BBG wordt ook gesproken dat deze kieskeurigheid na de BIOS update een (groot) gedeelte is afgenomen. Ik ben benieuwd of dit iets is om rekening mee te houden.

De overige aanpassingen zien er, voor zover ik dat kan inschatten, goed uit. Zou enkel een SSD van 480GB genoeg zijn, voor de taken die ik ermee wil doen? Of is het raadzaam om nog ander (groter) opslagmedium te overwegen?

Alvast bedankt.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True