Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bestaan er UWQHD monitoren kleiner dan 34"?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmiej93
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-03 19:58
Ik ben in de markt voor een nieuwe ultrawide monitor, en zit nu te balanceren tussen een UWHD en een UWQHD. Het grootste probleem dat ik heb met de UWHDs is dat de PPI lager uitkomt dan bij mijn laptop, waarvan ik het scherm soms al wat onscherp vind. Het grootste probleem dat ik heb met UWQHDs, is dat ze zo groot zijn (en duur, maar dat is weer een ander verhaal). Ik heb al wat rondgekeken, onder ander op de pricewatch natuurlijk, maar ik ben niet heel erg op de hoogte van alle opties, dus ik zou zomaar van alles kunnen missen. Daarom mijn vraag: bestaan er UWQHD monitoren kleiner dan 34"?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:15

nelizmastr

Goed wies kapot

UWQHD is eigenlijk gemaakt voor 34”. Dat is een grootte die je moet accepteren, evenals het prijskaartje van €450 en hoger.

Verder kan ik je met zekerheid zeggen dat een UWHD boven de 29” geen pretje is. 25” is ideaal voor die resolutie.

I reject your reality and substitute my own

• timmiej93
Een 25" met UWHD lijkt echter weer hetzelfde probleem te hebben als een 29" met UWQHD: beschikbaarheid. in de pricewatch slechts één te vinden. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een 29" UWHD bij een winkel met een redelijk royaal retourprogramma, zodat ie in ieder geval terug kan mocht het echt niet bevallen.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

timmiej93 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:26:
Een 25" met UWHD lijkt echter weer hetzelfde probleem te hebben als een 29" met UWQHD: beschikbaarheid. in de pricewatch slechts één te vinden. Ik denk dat ik maar op zoek moet naar een 29" UWHD bij een winkel met een redelijk royaal retourprogramma, zodat ie in ieder geval terug kan mocht het echt niet bevallen.
Misschien zijn er ook wel winkels waar ze er een hebben staan als demo. Kan je even kijken of je het wat vindt.

• timmiej93
@nelizmastr Ik ben inderdaad al regelmatig even bij de MediaMarkt binnengelopen om naar de monitoren te kijken, maar hoe ze daar staan werkt voor mij extreem vertekenend. Als ik daar naar een 34" UW monitor kijk denk ik "Oh wat een klein ding eigenlijk, dat moet toch makkelijk passen". Als ik daarna thuis echter even uitmeet hoe groot het scherm zou zijn op mijn bureau, dan lijkt het scherm opeens wel drie keer zo groot geworden.

Of het komt doordat er daar zoveel schermen staan, of omdat de ruimte zoveel groter is, of omdat je staat in plaats van zit, ik weet het niet, maar in de winkel kijken heeft voor mij helaas nooit goed een indruk gegeven van hoe het scherm thuis zou staan.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

In dit geval bedoel ik met name de resolutie, niet zozeer de grootte.

Een 29” UWHD scherm heeft de hoogte van een 23” 16:9 maar dan een stuk breder, dat past meestal wel.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True