Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rschuuring
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-05-2020
Beste Tweakers, hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik heb de Xiaomi Mi TV Box op mijn Denon receiver aangesloten via HDMI kabel EN zelfs optische kabel, maar ik krijg de HD en DTS audio streams niet werkend. Hij speelt het gewoon als Dolbi PL II af. Ik gebruik Kodi als afspeelsoftware. Voorheen PC direct op denon gehad, toen werkte alles prima. Wie weet wat er mis kan gaan?
...

Xiaomi Mi TV Box 4k Android, Denon Receiver, Kodi Software
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-06 23:26
instellingen? je zal vermoedelijk ergens een passthrough instelling hebben, die verkeerd zou kunnen staan?
Als dit al goed is, is meer informatie welkom, anders wordt het erg lastig.
Je begint wel netjes met het bestaande template voor je startpost, maar de vraag wat je geprobeerd hebt, staat er niet voor niets ;) beetje eigen inzet mag wel.

• rschuuring
Hoi Nick, dank voor je snelle antwoord. Je hebt wel gelijk, maar ik zat het te typen met een 1 jarige op mijn schoot en hij heeft nooit zo lang geduld haha...Excuus.

Wat ik precies wil: Afspelen van x264 bestanden met DTS of True HD audio via het netwerk (opgeslagen op mijn pc) op mijn mediaspeler die aangesloten staat op de receiver (die weer aangesloten staat op de TV).

Ik heb alle instellingen (zowel op de PC kodi als Mediaplayer Kodi) op passthrough gezet waar het kon.
Ik heb het eerst met de HDMI kabel geprobeerd, toen dat niet werkte ook die optische kabel aangesloten, maar dat veranderde niks. Toen ik de PC rechtstreeks op de Denon had aangesloten werkte het wel zonder dat ik nog wat hoefde aan te passen.

Wellicht andere software dan Kodi proberen? Heeft iemand een tip welke?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HD-audio alles hoger dan "ouderwets DTS op DVD" kan je niet afspelen over SPDIF ongeacht hoe & waar je deze ook tussen legt.

Blijft dus over: HDMI. Je receiver is HDMI1.3a compatible en volgens mij kan die alleen dat geluidsformaat afspelen als je niet ook beeld meestuurt (aanname maar dat staat vast in de handleiding).

Ik heb geen idee of je nog de PC hebt dus je kan allicht even proberen hetzelfde bestand met de PC af te spelen op de receiver, zoals voorheen. Werkt dat wel; dan is er iets met de Xiaomi en dan is waarschijnlijk passthrough de boosdoener. Voor zover ik Kodi ken: passthrough aanzetten, 2.0 kanaal kiezen en zoveel mogelijk opties aanvinken wat je receiver aankan

Bovenstaand plaatje is dus exact omgekeerd van wat ik gewend ben; Audio op Passthrough, Config op 2.0 zetten en daarna alle uitgegrijsde capabilities aanvinken.

/edit: allicht kan je even met MediaInfo bekijken welke audio-stream/streams er in je bestanden zit? Misschien dat de Xiaomi inderdaad ervoor kiest om default "het beste" uit te sturen maar dat dat niet lukt en terugvalt op een lagere audio-stream?

[Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 20-11-2018 20:50]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rschuuring
Hoi Max,

Bedankt voor je reply. Ik heb bewust 2 bestanden bewaard die het wel met DTS en True HD deden als ik mijn PC rechtstreeks op de receiver aansluit. Aangezien dat werkte, betekend dus ook dat de receiver beeld en geluid aan kan. Het probleem zal hem denk ik dus zitten in de box of software/instellingen.

Mijn Kodi menu ziet er overigens een stuk anders uit dan jouw screenshot, ik kan wel AC3 compatible receiver aanvinken, maar ik heb geen DTS en True HD opties in mijn menu... De Xiaomi box geeft wel aan dat hij DTS door kan sturen, dus ben een beetje de weg kwijt...

• Nuccie
  • Registratie: augustus 2015
  • Niet online
Installeer anders even VLC op de Xiaomi box, digital audio output aanvinken in de audio voorkeuren en dan de 2 bestande afspelen.

• rschuuring
Hi All,

Het is uiteindelijk toch gelukt. Ik moest het juist wel op 5.1 zetten en dan alles aanvinken. DSP wel uit staan.

Heb nu de USB/LAN converter gekocht op alixpress want merk dat het beeld behoorlijk hapert. Hopelijk helpt het als het op een vast netwerk zit...

• surfing john
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:45
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, in Kodi bij geluid zie ik staan:
Android, audiotrack. Het is grijs dus ik niets wijzigen.
Aantal kanalen heb ik op 5.1 gezet.
Maar daaronder geen enkele optie te zien voor Dolby of DTS.
Wie kan mij helpen?

[Voor 7% gewijzigd door surfing john op 27-09-2019 09:06]

• jagitc
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-09-2020
surfing john schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:06:
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, in Kodi bij geluid zie ik staan:
Android, audiotrack. Het is grijs dus ik niets wijzigen.
Aantal kanalen heb ik op 5.1 gezet.
Maar daaronder geen enkele optie te zien voor Dolby of DTS.
Wie kan mij helpen?
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Via Netflix wel 5.1 geluid, via kodi enkel 2.0...

• surfing john
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:45
jagitc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Via Netflix wel 5.1 geluid, via kodi enkel 2.0...
MiBox is al lange tijd retour gestuurd, heb nu Nvidia Shield TV, geen problemen meer met 5.1 alles verloopt vlekkeloos 😀
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True