Toon posts:

VIA chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje van een nitwit...

Ik heb behoorlijk veel problemen gehad met mijn adsl aansluiting. dit kwam door de VIA chipset op mijn moederbord.

nu heb ik eens zitten graven, maar bijna alle moederborden zijn toch voorzien van deze set??

Als ik een ander bord wil kopen wat zou dan een optie zijn??

Verwijderd

kun je me vertellen welke via chipset precies.. welke southbridge. Maar ok
Je zou kunnen gaan voor de ali chipset of de amd 761 maar dan heb je nog steeds een via southbridge (686b)
Of een andere optie is wachten op de sis of de nforce (begin september dacht ik).
Wat dat betreft is er nog nie veel keus

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 14:17 schreef Shindogu het volgende:
Vraagje van een nitwit...

Ik heb behoorlijk veel problemen gehad met mijn adsl aansluiting. dit kwam door de VIA chipset op mijn moederbord.

nu heb ik eens zitten graven, maar bijna alle moederborden zijn toch voorzien van deze set??

Als ik een ander bord wil kopen wat zou dan een optie zijn??
nah ik kan me bijna niet voorstellen dat dat komt door je via chipset

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ik heb een PIII met een Via Appolo Pro chipset en mijn adsl draait perfect al 7mnd lang :7 , vertel eens wat je problemen zijn..en waarom het aan de chipset ligt..

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 14:22 schreef rogi het volgende:
kun je me vertellen welke via chipset precies.. welke southbridge. Maar ok
Je zou kunnen gaan voor de ali chipset of de amd 761 maar dan heb je nog steeds een via southbridge (686b)
Of een andere optie is wachten op de sis of de nforce (begin september dacht ik).
Wat dat betreft is er nog nie veel keus
mwah, ligt er maar aan.. als hij een PIII ofzo heeft kan hij beter een 815e nemen.. of een BX... want dat is wel mega stabiel.. al moet ik zeggen dat mijn VIA 694X me ook zeker niet tegenvalt!

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Het ligt wel aan de via chipset. Als je namelijk een USB modem hebt (die groene) wat Shindogu heeft omdat hij anders geen problemen zou hebben met die chipset.
Dit komt omdat moederborden met een chipset van Via de voedingspanning voor de USB poort meestal niet kan leveren. Dit kun je oplossen door een USB hub te kopen, met externe voeding. Nu kan de hub we de voedingsspanning leveren.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 21 juli 2001 19:44 schreef asusk7m550 het volgende:
Het ligt wel aan de via chipset. Als je namelijk een USB modem hebt (die groene) wat Shindogu heeft omdat hij anders geen problemen zou hebben met die chipset.
Dit komt omdat moederborden met een chipset van Via de voedingspanning voor de USB poort meestal niet kan leveren. Dit kun je oplossen door een USB hub te kopen, met externe voeding. Nu kan de hub we de voedingsspanning leveren.
yep dit klopt precies, als dit je probleem is..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 21 juli 2001 19:44 schreef asusk7m550 het volgende:
je moet sowieso geen USB ADSL modem nemen, die dingen zijn brak!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
De grap is dat die usb hub met voeding juist niet de oplossing is...
Volgens de geleerden is het inderdaad een probleem met de voedingsspanning.
En zou die hub moeten werken, juist niet..
via een site van de usb-man (whats in a name)
heb ik een pci/usb kaart gekocht met een OPTi chipset erop en nu werkt het wel vlekkeloos..

O ja, het probleem zou zich het meeste voordoen bij een combinatie VIA en AMD processor
Pagina: 1