Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor Revit/Autocad 1500 Euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DaemsD
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-11-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop is voor kennis die avondlessen Autocad en Revit volgt, dus niet echt professioneel, maar moet wel vlot werken. Verder natuurlijk ook algemeen werk (surfen, office, ...). En ze heeft 2 kinderen die graag gamen, maar zij hebben in principe hun eigen game pc.

Wat is je budget?
1500 Euro all in

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mobiliteit is niet echt belangrijk. We kiezen voor laptop ipv desktop vanwege meenemen naar avondlessen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dat maakt de keuze net moeilijk. Zelf heeft ze goede ervaringen met Medion (Aldi) en slechte ervaringen met Dell. Ikzelf heb een BTO en ben daar wel tevreden over.

Ik heb zelf even online lijstje gezocht 'beste laptop voor Revit/Autocad. Maar je krijgt dan zoveel verschillende lijstjes.
Dan ben ik even op BTO gaan kijken, daar gaat men voor Revit/Autocad al direct naar een laptop vanaf 2000 Euro en dat vind ik gewoon tè veel. Ik heb BTO de vraag gesteld en ze verwijzen naar de GPU die blijkbaar naar voor geschoven wordt door Autocad zelf...

In de lijstjes staat bvb. de Acer Aspire E 15 voor slechts 600 Euro. Maar voldoet die dan wel ???
En verder Lenovo ideaPad Y700 voor 1000 Euro
De andere voorstellen hebben allemaal een Intel Core i7-7700HQ. MIsschien kan ik van daaruit zelf wel kijken bij BTO. Blijkbaar best 16 GB RAM en een GTX 1060 erbij. Zo kom ik er wel.

Wat is jullie mening hieromtrent ???

Alle reacties

• vikterr
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 18-05 10:36
Enige wat ik hierover kan zeggen is dit: zorg voor een 17 inch ips scherm, als portability niet uitmaakt.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ik werk elke dag met Revit en zolang hij er niet professioneel mee bezig gaat zijn er niet zo heel hoge eisen, 8Gb en een 1050 zijn dan al genoeg.
Sneller is natuurlijk altijd beter maar dit zal je tijdens cursussen niet echt gaan merken.
Qua specificaties zou je aan onderstaande laptop ruim voldoende hebben.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003WMH)

Beetje offtopic maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de opleiding gevolgd wordt, zou je dat voor mij willen uitzoeken?

[Voor 34% gewijzigd door Fable op 20-11-2018 18:28]

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:11
Nvidia consumenten kaarten doen het veel beter dan vroeger met autoCAD tov de professionele quadro varianten. Zeker qua cost/performance ratio. Een deftige pascal kaart doet het dan al prima.
Wil je een beetje in de toekomst spelletjes blijven spelen dan zou ik beginnen met een 1060 gtx.

• DaemsD
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20-11-2020
Bedankt allen al voor de reacties.
Ik ben wat verder op zoek gegaan en kwam nu bij volgende laptop. Dit is echter een Qwerty en als Belg willen we uiteraard lieveren een Azerty.
Weet iemand of dit model ook in Azerty te krijgen is ?
pricewatch: Lenovo Ideapad Y520-15IKBN 80YY006CMH

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True