Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Michelleh
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 24-04 12:59
Hi!
Ik ben op zoek naar multi-room speakers.

Ik zoek een?
... set speakers; eentje voor de doucheruimte en eentje voor de woonkamer. Evt later uit te breiden met 1 voor de slaapkamer en/of evt om ook mijn Samsung smart tv op aan te sluiten.

Wat is je budget?
maximaal 350 euro maar liever minder natuurlijk. Voor ik begon met zoeken was m'n budget eerder 200 euro maar ik krijg het idee dat dit niet mogelijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister veel naar podcasts, spotify en youtube. Ik zou het fijn vinden thuis in al mijn kamers dezelfde podcast of muziek te horen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb vooral gekeken naar Bose en Sonos omdat ik die merken ken (van horen zeggen) en deze vast een goed geluid laten horen.
De moeilijkheid lijkt em te zitten in het feit dat je vaak via de Bose app of de Sonos app iets af moet laten spelen in meerdere kamers. Zover ik het kan vinden, is er geen fijne podcast app maar wordt spotify of een radio app gebruikt voor podcasts. Dit lijkt me erg irritant werken omdat je dan zo weinig overzicht hebt van je subscriptions en inbox (ik gebruik nu de Castro app).
Een stabiele verbinding zou erg fijn zijn. Ik heb gekeken naar een combi van Bose micro/Bose Revolve, maar deze zijn alleen maar op Bluetooth en ik weet niet of dat handig is qua verbinding. Daarnaast ook het probleem van de app.
Bij Sonos ben ik er achter gekomen dat met de Sonos One wellicht Airplay 2 een oplossing biedt aangezien ik dan vanuit elke app vanaf mijn iPhone 7 meerdere speakers tegelijkertijd kan kiezen. Nadeel is dan wel de erg hoge prijs. Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand van audiowaren en het idee dat ik 400+ euro zou besteden aan twee speakers alleen omdat dat makkelijker is om te luisteren dan met een koptelefoon of vanaf mijn iPhonespeaker, vind ik een beetje zonde.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik iets over het hoofd en kan ik beter bij een ander merk kijken? Is Bluetooth met een Bose opzet voldoende voor mijn wensen? Werken de Sonos app/Bose app eigenlijk superfijn met podcasts en kan ik er gewoon geen voorbeelden over vinden? Wat raad je me aan?

Dankjewel alvast voor het meedenken!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:05
Voor de badkamer moet je ook aan vocht denken, dat werkt prima met Sonos is mijn ervaring en adverteren ze ook mee. Ik heb alleen geen ervaring in de combinatie met podcasts. Ga naar een goede winkel en test daar de sonos app met podcasts zou mijn advies zijn. Sonos heeft er wel wat over gepubliceerd:
https://support.sonos.com/s/article/321?language=nl_NL

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True