Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MSI B450 of Gigabyte X470

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:39

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik wil komende vrijdag (lang leve de 13e maand) een nieuwe PC samenstellen.
Hierin komen in iedergeval de volgende dingen:
Asus DUAL-GTX1070-O8G
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed

En 16 GB geheugen (ben hier ook nog niet helemaal zeker over)
Corsair Vengeance LPX 3200 16 gb.

Echter nu zit ik nog hard te twijfelen wat voor moederboord ik er bij willen hebben.
Ik zal in het begin niet beginnen aan over clocken.
Daar naast wil ik misschien over 1 of 2 jaar nog wel over naar een snellere processor zonder dat ik daar ook het moederboord weer voor moet upgraden.
Kortom dan zal het een 2700x worden oid.
Indien ik daar uberhaupt behoefte aan heb.
Maar voor nu laat het budget alleen de 2600 toe.

Kortom ik twijfel tussen de
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming

Beide zijn een beetje de selecties welke ik nav op hardware info heb gelezen.
Prijs is na genoeg gelijk.
Kortom waar doe ik goed aan.

Alvast bedankt.

(Overigens doel is wat integratie werk, ledenadministratie van mijn vereniging en gaming op full hd (en misschien op termijn naar 2k))

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Beste antwoord (via kaasszje op 21-11-2018 21:20)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou dan dit doen. Dit bordje is nog net wat goedkoper dan de Tomahawk, maar levert eigenlijk nergens in op features nog kwaliteit. Qua CPU kan je volgend jaar altijd nog naar Zen 2 gaan aangezien die ook door AM4 bordjes ondersteund gaan worden. Ryzen en RAM is altijd interesant. Een 3200MHz setje kan wat extra frames opleveren, maar het verschil zal pas echt groot worden met een veel snellere videokaart dan een GTX1070. De GTX1070 begrijp ik ook wel als je tweedehands gaat. Het is zeker geen slechte kaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 118,50€ 118,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,30

Ik zit alleen met die voeding. Hoe oud is die nu? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Vote for Pro Carbon

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

1080p? Welke verversingssnelheid heeft je scherm? Is het 60 of 75Hz, dan is een GTX1070 overbodig. Is het 1080p 144Hz, ga dan voor een GTX1070Ti. Paar tientjes voor 20% sneller lijkt me een no brainer. ;)

Verder wat is je budget precies? Vul Nieuw: topic templates eens in. Zo kunnen we de helpen. Nu kies je namelijk tussen twee bordjes zonder dat we enig idee hebben wat je precies wil hebben. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:17

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Niet voor Gigabyte AM4 gaan, slecchte VRM's en worden ook verschrikkelijk heet door het plastic wat over de VRM ''heatsink'' ligt.

(Gigabyte runt 4+2 phase, en de MSI 5+2 4+2, iets beter dus. maar VRM kwaliteit is sowieso al beter)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:23:
Niet voor Gigabyte AM4 gaan, slecchte VRM's en worden ook verschrikkelijk heet door het plastic wat over de VRM ''heatsink'' ligt.

(Gigabyte runt 4+2 phase, en de MSI 5+2, iets beter dus. maar VRM kwaliteit is sowieso al beter)
Die Gigabyte heeft 4+3 met crappy mosfets. Die MSI heeft 4+2 met net acceptabele mosfets en een beetje heatsink. Over het algemeen is het echt beroerd gesteld met zowel AM4 als Z370, waarbij Gigabyte een negatieve uitzondering is. Voor Z390 is Gigabyte paradoxaal eigenlijk best aardig bezig. :P

Neemt niet weg dat zelfs een Gaming Ultra een 2600 aan zal moeten kunnen, ook met een OC. Een 2700X, not so much...

[Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2018 16:26]

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 00:17

iCore

Dat is mijn uitspraak.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:26:
[...]

Die Gigabyte heeft 4+3 met crappy mosfets. Die MSI heeft 4+2 met net acceptabele mosfets en een beetje heatsink. Over het algemeen is het echt beroerd gesteld met zowel AM4 als Z370. Voor Z390 is Gigabyte paradoxaal eigenlijk best aardig bezig. :P
Oh, dacht dat het over de MSI X470 Gaming PRO CARBON ging, die heeft 5+2.

Maarja voor een 2600 is het genoeg, maar ik heb toch eccht liever geen ~93 graden op mijn mosfets de hele tijd, (ookal is de safe operation 100-120)

Zelf zou ik liever voor de MSI mobo gaan, ook qua bios (die bios is ook niet geweldig, maar vind 'em wel wat beter)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Zal vanavond nog even het template invullen.
Ben bezig met een budget / midrange upgrade voor mijn pc.
Had in eerste instantie een rx580 op het oog.
Echter is de gtx 1070 wel stuk sneller en 2e hands net zo duur.
Kortom kan deze dus overnemen van een mede tweaker.
(vandaar de keuze hierop)

Huidige monitor is full hd op 60 hz.
Maar ga tzt wel kijken naar 2e monitor op 75 hz.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iCore schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:30:
[...]

Oh, dacht dat het over de MSI X470 Gaming PRO CARBON ging, die heeft 5+2.

Maarja voor een 2600 is het genoeg, maar ik heb toch eccht liever geen ~93 graden op mijn mosfets de hele tijd, (ookal is de safe operation 100-120)

Zelf zou ik liever voor de MSI mobo gaan, ook qua bios (die bios is ook niet geweldig, maar vind 'em wel wat beter)
Ik zou ook liever voor de MSI gaan, ware het niet dat je een Ryzen 2000 op een specifieke manier overclocked. In principe werk je met offset vcore en LLC settings, en laat MSI nou geen offset vcore op hun bordjes hebben. Super irritant want bij MSI bordjes blijft het voltage altijd op de waarde die je invoert. Stel je dus 1,33v in, dan blijft het 1,33v, ook met idle load.

Dat is voor mij eigenlijk het argument voor de pricewatch: Asus PRIME X470-PRO. Die doet het gewoon goed, maar is flink duurder. Maar eerst maar eens het volledige lijstje met wensen is voordat de prijs van het moederbord maar opgevoerd word. :P

• Hackus
  • Niet online

Hackus

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:37:
[...]

Ik zou ook liever voor de MSI gaan, ware het niet dat je een Ryzen 2000 op een specifieke manier overclocked. In principe werk je met offset vcore en LLC settings, en laat MSI nou geen offset vcore op hun bordjes hebben. Super irritant want bij MSI bordjes blijft het voltage altijd op de waarde die je invoert. Stel je dus 1,33v in, dan blijft het 1,33v, ook met idle load.

Dat is voor mij eigenlijk het argument voor de pricewatch: Asus PRIME X470-PRO. Die doet het gewoon goed, maar is flink duurder. Maar eerst maar eens het volledige lijstje met wensen is voordat de prijs van het moederbord maar opgevoerd word. :P
Hij heeft al wat bekend gemaakt in BBG topic. maar dat kan nu weer anders zijn. verder lijkt me dit CAA ipv DAA

@kaasszje Ook met de (wens naar ) 2700X is de MSI een goede keuze. Je kan zelfs al af met de B450 Tomahawk. aangezien het een wens is, adviseer ik nog geen X470 Taichi ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Dan hierbij het template

Ik zoek een?
Ik wil mijn huidige pc gaan upgraden.
Dit omdat deze wat rare kuren heeft (geheugen bankje is er opeens mee opgehouden)
En daarnaast merk ik dat zeker mijn moederboord niet meer helemaal voldoet.
Ook heb ik last van dat mijn video kaart te weinig geheugen heeft om games met voldoende detail te kunnen spelen, hierdoor zakken frames af en toe zwaar in omdat mijn video kaart aan het swappen is.
huidige systeem:
i7-950
16 gb geheugen
gigabyte x58a moederboord.
nvidia gtx 960 2gb video kaart

Wat is je budget?
Ik heb ergens tussen de 600 en 650 euro om de upgrade te doen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn pc voor mijn werk (nou is dit grotendeels in citrix / remote desktop dus hiervoor volstaat mijn huidige configuratie ook)
Daarnaast doe ik mijn leden administratie (ook hiervoor volstaat mijn huidige config)
Gamen op fatsoenlijke detail, op 1080p (en misschien in de nabije toekomst op 2k)
Op dit moment heb ik 2 monitoren (Primair: Sa,sing S27E330 en secundair Samsung Syncmaster 2343NW) Waarvan ik verwacht dat ik komend jaar de 2343NW ga vervangen naar een monitor beter geschikt voor gamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vanwege de kosten heb ik aandachtig de bbg van november gevolgt. (basis game systeem)
Echter ben ik daaruit niet helemaal tevreden met het moederboord.
Ik heb zelf een cooler master cosmos pure black kast.
Deze is heerlijk ruim en wil dus gewoon een vol atx moederboord, zodat ik de ruimte heb om alles in te bouwen. Ook is deze kast volledig gesloten en heb dus geen baat / interesse bij componenten die het vooral moeten hebben van uitstraling. Ik zie ze toch niet.
Verder heb ik al een samsung ssd 840 evo 250 gb als systeem disk
Een samsung ssd 860 ego 500 gb als game disk
en een 4tb wd blue schijf voor data.
En als voeding een cooler master silent pro 700w

Verder zat ik qua budget te denken aan een rx 580 video kaart.
Echter ben ik door een collega geadviseerd te gaan kijken naar een 2e hands gtx 1070.
En deze heb ik voor een vergelijkbaar bedrag gevonden. (270 euro)
Dus ik heb nu als eerste deel van de upgrade een Asus DUAL-GTX1070-O8G

Verder ik wil gaan upgraden naar (nieuw te kopen, budget minus video kaart +- 400 a 450 euro):
AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB of Corsair Vengeance LPX 3200 16 gb (prijzen liggen best dicht bij elkaar en vraag me af of ik niet veel meer heb aan de Corsair ook op de langere termijn)
Dan rest alleen als moederbord.

Eisen die ik hier aan stel:
1gb ethernet, mogelijkheid om processor op termijn verder up te graden (naar misschien een 2700x als dit uberhaupt nodig is), ondersteuning 5.1 geluidsset (bijvoorkeur beetje fatsoenlijk geluid) en los een kop telefoon aansluiting.
Ik heb hiervoor al review gelezen op onder andere hardware.info
Vandaar mijn idee voor de:
MSI B450 Gaming Pro Carbon
Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming

Welke vragen heb je hier nog over?
Verder vraag ik me uberhaupt af waar ik beter aan doe een X470 of een B450.
Zie weinig grote voordelen om voor de duurdere X470 modellen te gaan.
Maar lower end X470 modellen zijn soms nog goedkoper dan de B450 modellen.
Het liefste koop ik alles in 1 keer bij 1 verkoper.
(Mijn voorkeur gaat hier uit naar alternate, omdat ik hier goede ervaringen mee heb.
Maar mocht het veel interessanter zijn om naar andere webwinkel / fysieke winkel te gaan hou ik me ook aanbevolen)
(Zag net leuke aanbieding bij alternate voor de MSI X470 Gaming Pro, maar geen idee of dit een goed moederboord is, deze ontbrak bij de reviews)

[Voor 3% gewijzigd door kaasszje op 20-11-2018 20:50]

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Als je niks hebt aan de extra features die X470 heeft kun je beter voor een high-end B450 gaan dan voor een low-end X470, krijg je meer kwaliteit voor hetzelfde geld.

Zoals je in veel adviezen tegenkomt is de pricewatch: MSI B450 Tomahawk dan een goede keus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou dan dit doen. Dit bordje is nog net wat goedkoper dan de Tomahawk, maar levert eigenlijk nergens in op features nog kwaliteit. Qua CPU kan je volgend jaar altijd nog naar Zen 2 gaan aangezien die ook door AM4 bordjes ondersteund gaan worden. Ryzen en RAM is altijd interesant. Een 3200MHz setje kan wat extra frames opleveren, maar het verschil zal pas echt groot worden met een veel snellere videokaart dan een GTX1070. De GTX1070 begrijp ik ook wel als je tweedehands gaat. Het is zeker geen slechte kaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 118,50€ 118,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,30

Ik zit alleen met die voeding. Hoe oud is die nu? :)

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Voeding is gekocht samen met processor en moederbord.
Ff opgezocht hele spul is uit 2010.
Dus 8,5 jaar oud.

• Timba-
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21-06 02:03
mitsumark schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:00:
Als je niks hebt aan de extra features die X470 heeft kun je beter voor een high-end B450 gaan dan voor een low-end X470, krijg je meer kwaliteit voor hetzelfde geld.

Zoals je in veel adviezen tegenkomt is de pricewatch: MSI B450 Tomahawk dan een goede keus.
Dat is dus gewoon totaal niet waar. Een msi gaming plus x470 is op alle fronten beter dan de msi b450 moederborden voor hetzelfde geld.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kaasszje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:23:
Voeding is gekocht samen met processor en moederbord.
Ff opgezocht hele spul is uit 2010.
Dus 8,5 jaar oud.
Dan denk ik dat die voeding onderhand ook aan vervanging toe zal zijn. :P
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is bijvoorbeeld al een hele leuke vervanger. :)

Verder zit ik nog even te dubben over audio. In principe is een Realtek ALC1220 een beduidend betere audiochip dan een Realtek ALC892, maar ik heb werkelijk geen idee of je het verschil hoort. Ik heb zelf een Realtek ALC1220 op mijn Ryzen systeem, maar mijn headset werkt met USB, net zoals zoveel headsets. Speakers die ik heb draaien waarschijnlijk nog perfect op een aardappel wat ook niet helpt. :+

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Heb nu vaak storing in mijn headset en surround systeem.
Zou het fijn vinden als ik daar van af ben.
Heb overigens nu een Creative Inspire 5.1 5300 als 5.1 setje
En een Hyper X Cloud Gaming headsetje (versie 1)

Is die 450w voldoende ?

Dank je trouwens voor de terug koppeling.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat de Hyper X qua geluidskwaliteit geen probleem zal zijn op een ALC892. De speakerset, tja echt geen idee. Ik vermoed dat je het verschil niet zal kunnen horen, maar ben niet bepaald een expert op het gebied van audio. :)

Die 450w voeding is verder ruim voldoende voor een 2600 en een GTX1070. Oh en graag gedaan. :P

[Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-11-2018 21:37]

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Ik ook niet, als er maar beetje leuk geluid uit komt ben ik al snel tevreden :D

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

kaasszje schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:37:
Ik ook niet, als er maar beetje leuk geluid uit komt ben ik al snel tevreden :D
Het zou beter moeten zijn dan een 8+ jaar oud x58 bordje. :P
Als laatste nog voor de videokaart. Een ASUS Dual is in principe de budgetlijn van ASUS. Als je nu bijvoorbeeld een MSI Gaming GTX1070 kan vinden voor een vergelijkbare prijs, dan zou ik dat doen. Zullen stillere en betere koelende kaarten zijn. :)

• mitsumark
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:27:
[...]

Dat is dus gewoon totaal niet waar. Een msi gaming plus x470 is op alle fronten beter dan de msi b450 moederborden voor hetzelfde geld.
Dat denk ik dus niet, de 15 euro goedkopere tomahawk is in zo goed als alles gelijkwaardig (soms een beetje beter, soms een beetje minder).

[Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 20-11-2018 21:53]

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:41:
[...]

Het zou beter moeten zijn dan een 8+ jaar oud x58 bordje. :P
Als laatste nog voor de videokaart. Een ASUS Dual is in principe de budgetlijn van ASUS. Als je nu bijvoorbeeld een MSI Gaming GTX1070 kan vinden voor een vergelijkbare prijs, dan zou ik dat doen. Zullen stillere en betere koelende kaarten zijn. :)
Heb al toegezegd op de Asus.
Als deze het goed doet.
Verder is met het meeste voor die 270 euro gemined.
En dat vind ik toch een risico.

Kortom dank voor advies.
Maar als de asus werkt neem ik hem wel mee.
(Zie trouwens ook geen heel slechte dingen voor deze anders dan dat het uiterlijk niet heel spannends is behalve wit ;P)

Misschien nog een stomme vraag, maar ga ik aan de stock cooler genoeg hebben.
Of kan ik beter nog een cpu cooler er naast kopen.
Qua games hou ik van ESO, Assassin's Creed, Tomb Raider, Star Citizen en nog wel hoop andere.

[Voor 12% gewijzigd door kaasszje op 20-11-2018 23:00]

• Timba-
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21-06 02:03
mitsumark schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:49:
[...]

Dat denk ik dus niet, de 15 euro goedkopere tomahawk is in zo goed als alles gelijkwaardig (soms een beetje beter, soms een beetje minder).
de gaming plus x470 heeft in ieder geval een betere heatsink, 2 usb 3.0 poorten extra, alle inherente voordelen van een x470 chipset, en vast nog wel een paar dingen waar ik niet van op de hoogte ben.

Die tomahawk is soweiso op geen enkel punt beter dan de msi gaming plus x470. Dat is volgens mij ongeveer wat eerder beweert werd, dat de goedkope linie x470 borden slechter is dan de duurdere b450 borden. En dat klopt gewoon niet.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

[...]

Het gaat om pricewatch: Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming v pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

tussendoor gaf TS een aanbieding te hebben gezien van pricewatch: MSI X470 Gaming Pro Beide X470 zijn budget bordjes en hebben beide een 4+2 VRM (pack) wat ook de B450 heeft zoals besproken. (De X470 versie pricewatch: MSI X470 Gaming Pro Carbon AC heeft 5+2) en is moeilijk verkrijgbaar. B450 heeft ook een grotere Heatsink en geen problemen om 3200MT/s RAM ook op 3200 te gebruiken. nog maar te zwijgen over de rest van de minpunten van de Gigabyte.

• mitsumark
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:21:
Ik zou dan dit doen. Dit bordje is nog net wat goedkoper dan de Tomahawk, maar levert eigenlijk nergens in op features nog kwaliteit.
Volgens MSI:
It has 26% larger heatsinks, that MSI claims will reduce temperature by 10 °C
Kan nuttig zijn voor 8-cores/overklokken in de toekomst.

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Gents wil er toch nog 1 boordje tegen aanhouden.
Hierbij krijg je momenteel Assassin's Creed Odyssey bij.
(Kost normaal ook weer 40 euro en wil ik toch ook graag spelen)

Kortom hoe houdt deze zich tegen de msi B450 tomahawk ?

Daarnaast is deze nu op voorraad en de tomahawk niet. (6 dagen lever tijd)

Het gaat om de MSI X470 Gaming Pro
Deze is in de aanbieding erg leuk geprijst en heb het idee dat deze na genoeg net zo goed is als de tomahawk plus wat extra's (onder andere Assassin's Creed)

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
[...]

Op welke vlakken dan? Behalve dat je SLI kan draaien wat je eigenlijk niet wil :P
kaasszje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:06:
Gents wil er toch nog 1 boordje tegen aanhouden.
Hierbij krijg je momenteel Assassin's Creed Odyssey bij.
(Kost normaal ook weer 40 euro en wil ik toch ook graag spelen)

Kortom hoe houdt deze zich tegen de msi B450 tomahawk ?

Daarnaast is deze nu op voorraad en de tomahawk niet. (6 dagen lever tijd)

Het gaat om de MSI X470 Gaming Pro
Deze is in de aanbieding erg leuk geprijst en heb het idee dat deze na genoeg net zo goed is als de tomahawk plus wat extra's (onder andere Assassin's Creed)
Als je deze in de aanbieding kan krijgen doet die inderdaad niks onder voor de tomahawk. Doet eigenlijk gewoon hetzelfde behalve dat hij waarschijnlijk wat duurder uitvalt omdat het een x470 chipset is i.p.v. B450.

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Iedereen onwijs bedankt.
Ik heb net mijn bestelling gedaan.
Dit is het uiteindelijk geworden.
Met mijn voeding ga ik eerst even kijken of deze het trekt en anders koop ik alsnog een andere ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 129,-€ 129,-
1MSI X470 Gaming Pro€ 128,90€ 128,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,80

• Randleman
kaasszje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:47:

Met mijn voeding ga ik eerst even kijken of deze het trekt en anders koop ik alsnog een andere ;)
Je voeding trekt het met gemak hoor. Gaat er meer om dat hij al 8.5 jaar oud is en ik weet zo niet wat de verwachte levensduur van deze PSU is. Lijkt er op dat het toentertijd een redelijke voeding was, ik kan alleen vinden dat de OEM Enhance Electronics is maar welk platform o.i.d. is mij niet duidelijk. is ook een group regulated ding.

Misschien kan @-The_Mask- ons iets meer vertellen? O+ pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700

[Voor 11% gewijzigd door Randleman op 23-11-2018 11:59]

• kaasszje

kaasszje

Topicstarter
Waar aan zou ik kunnen zien dat mijn voeding aan vervanging toe is ?

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
kaasszje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:34:
Dat zit er niet echt in zonder apparatuur van tienduizenden euro's. Maar het is verstandig de voeding te vervangen, eerder genoemde Bitfenix Formula Gold 450W is een uitstekende optie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Randleman
kaasszje schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:34:
Niet echt zonder het ding uit elkaar te halen en/of te testen met dure apparatuur. Maar gezien hij nu al 8,5 jaar oud is, garantie met 5 jaar al lang verlopen is en een uitstekende voeding niet heel duur hoeft te zijn zou ik zeggen vervang dat ding voordat hij andere componenten mee gaat nemen..

Een paar opties:

pricewatch: Corsair RM550x (2018)
pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M

Edit: mask was mij net voor :*)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True