Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Anaconda
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-11-2018
Goedemiddag,

ik heb problemen met mijn laptop, heb hier en daar wat gegoogeld maar kan helaas niets over vinden.

Het probleem is dat mijn laptop vast loopt maar ok alleen terwijl ik aan het gamen ben. Fornite(soms 1 a 2 keer per uur), PubG (nog niet eens 10 minuten), Battlefield 1(5 a 15 minuten), Transport Fever(soms)

PC loopt niet vast Game zelf wel! kan via CTRL + ALT + DEL kan ik gebruiker afmelden en gewoon weer opnieuw inloggen.

(in begin heeft hij niet gedaan, maar ook niet veel gebruikt)

Mijn systeem:
Laptop
Clevo P751TM1-G;
Windows 10 met alle updates

CPU: Intel® Core™ i7-8086K Processor
GPU: Nvidia GTX1060 (mobile niet helemaal zeker draad wel op 1890Mhz)(driver 416.93)
Mem: 8GB 1 bank p 2380 XMP profiel(bedoeling om die updaten naar 32)
SSD: 1 Samsung M.2 960 EVO 500GB
1 Samsung SATA 860 EVO 500GB
1 HDD 2 TB

uiteraard muis en keyboard :)

...

Wat heb ik geprobeerd:
intelBurn test op Max (CPU wordt dan 92c MAX) test kan hij met succes uitvoeren;
Microsoft Memory Test (uitgevoerd met succes)

Heaven en Superposition Benchmark met succes. GPU wordt dan 70 tot 82 C;

Laptop intern schoon gemaakt!(en gecontroleerd of iets los zat)

Daarbij heb ik ook een laptop koeler bij gekocht;

Maar, ik heb nu idee is wat probleem kan zijn, er zit een AC Power adapter bij van 230WATT, op internet gezocht of dat kan zijn, heb calculators gebruikt voor desktop, kom ik uit op wattage van 300 tot 350;

Wie kan mij helpen?

Alvast Berdankt
Marco (aka Anaconda)

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Ik zou beginnen met het het bijwerken van alle drivers en niet alleen je video.

Denk hierbij aan Chipset, LAN, geluid, WIFI, SOUND etc.
Ook Windows Updates bijgewerkt (tot 1803 in ieder geval).

Verder kan je kijken ten tijde dat een spel vastloopt in de Event Viewer (logboeken) wat er gebeurd.

En zoals je zelf aangeeft, mogelijk dat je laptop meer stroom trekt dan hij levert.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• laptopplus
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:33

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
GPU = 80 Watt TDP
CPU = 95 Watt TDP
MOBO = 6 Watt TDP

En rest zal ook allemaal niet erg spannend zijn, dus een AC van 230W moet de lading toch zeker dekken.

Maar probeer inderdaad even al je drivers te actualiseren, maar vooral ook even de synaptics touchpad, er is een kans dat je game door de touchpad driver vastslaat.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True