Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1141581

Topicstarter
Bruto uurloon op payroll omrekenen naar normaal bruto uurloon.

Hoi,

Ik werk op payrollbasis en wil graag weten wat mijn kale brutouurloon is. Is hier een omrekenfactor voor?

Groeten Angelique

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Een iets inhoudelijker reactie mag, evenals het achterwege laten van een reactie.

[ Voor 100% gewijzigd door Ardana op 20-11-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je bedoelt de volledig kostprijs van één uur werken voor je opdrachtgever?
Dit is iets wat je nooit zult weten, ga er maar van uit dat gebaseerd op het werk wat je doet je uurtarief x1,5 of x2,0 gaat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Anoniem: 1141581 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:05:

Ik werk op payrollbasis en wil graag weten wat mijn kale brutouurloon is. Is hier een omrekenfactor voor?
Die berekening staat toch op de maandelijkse overzichten van je payrollbureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1141581

Topicstarter
Mijn bruto uurloon is incl. vakantiegeld, vrije dagen e.d. Ik zou graag willen weten of en/of hoe je daar je kale bruto uurloon uithaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staat op je loonstrookje. Wat de kosten zijn van de pay-roll betaalt de werkgever zelf.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922281

Delen door 1,08, dan heb je je brutoloon vóór vakantiegeld. Vakantiedagen is wat lastiger, omdat wij niet weten hoeveel uur je werkt en hoeveel vakantiedagen je krijgt. Staat met trouwens iets van bij dat zo'n all-in-loon niet mag, behalve voor kleine bijbaantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je via een pay-roller werkt, voer je alsnog de onderhandeling met de werkgever. Wat de werkgever je biedt (waar je samen uit bent gekomen), is wat je krijgt.

Het is niet zo dat de pay-roller 2000 euro krijgt, en de TS maar 1800 euro betaalt.

De pay-roller werkt op commissie, op kosten van de baas.

Zou je in dienst gaan bij werkgever, zit er 0,0 verschil in.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In het algemeen gaat het zo:
* Werkgever betaalt 100%
-> A. Payroll bureau haalt daar zijn fee vanaf (bijvoorbeeld 5%)
-> B. De andere 95% wordt verdeeld:
--> B1. vergoedingen buiten loonheffing (reiskostenvergoeding , pensioenpremie etc)
--> B2. de rest

B2 wordt verder verdeeld:
* premies werknemersverzekeringen,
* inkomensafhankelijke bijdrage ZVW
* brutoloon incl vakantierechten

Die laatste wil je dus kleinmaken naar brutoloon / vakantiegeld / vakantie-uren. Die berekening hangt van het aantal vakantiedagen af.

Als je met het wettelijk minimum van 20 dagen per jaar rekent, gaat er ongeveer 9% naar vakantiedagen en 8% naar vakantiegeld. De resterende 83% is "kaal" brutoloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaZ schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:40:
Als je via een pay-roller werkt, voer je alsnog de onderhandeling met de werkgever. Wat de werkgever je biedt (waar je samen uit bent gekomen), is wat je krijgt.

Het is niet zo dat de pay-roller 2000 euro krijgt, en de TS maar 1800 euro betaalt.

De pay-roller werkt op commissie, op kosten van de baas.

Zou je in dienst gaan bij werkgever, zit er 0,0 verschil in.
Het is me dan ook een raadsel waarom iemand via zo'n constructie aan het werk wil. Alle risico's van een zelfstandig ondernemer zonder dat daar ook maar iéts tegenover staat. Thanks, but no thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 1141581 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:19:
Mijn bruto uurloon is incl. vakantiegeld, vrije dagen e.d. Ik zou graag willen weten of en/of hoe je daar je kale bruto uurloon uithaalt..
Wat bedoel je met kale bruto uurloon? Bedoel je niet wat je zelf uiteindelijk netto overhoud aan uurloon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

CH4OS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:46:
[...]
Wat bedoel je met kale bruto uurloon? Bedoel je niet wat je zelf uiteindelijk netto overhoud aan uurloon?
Zo te zien (want dat staat er) brutoloon voordat vakantiegeld en uitbetaling vakantiedagen er bij opgeteld zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

t_captain schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:45:
In het algemeen gaat het zo:
* Werkgever betaalt 100%
-> A. Payroll bureau haalt daar zijn fee vanaf (bijvoorbeeld 5%)
-> B. De andere 95% wordt verdeeld:
--> B1. vergoedingen buiten loonheffing (reiskostenvergoeding , pensioenpremie etc)
--> B2. de rest

B2 wordt verder verdeeld:
* premies werknemersverzekeringen,
* inkomensafhankelijke bijdrage ZVW
* brutoloon incl vakantierechten

Die laatste wil je dus kleinmaken naar brutoloon / vakantiegeld / vakantie-uren. Die berekening hangt van het aantal vakantiedagen af.

Als je met het wettelijk minimum van 20 dagen per jaar rekent, gaat er ongeveer 9% naar vakantiedagen en 8% naar vakantiegeld. De resterende 83% is "kaal" brutoloon.
Oh.. Ik dacht juist dat een pay-roll contructie was dat daar dan de juridische en loonadministratie ingekocht wordt door de werkgever.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat zit in die 5 a 10% fee die uit het bovenste uurtarief wordt gehaald.

Het restant komt de werknemer ten goede en wordt verdeeld naar vergoedingen, sociale premies en loon, en van het loon wordt weer loonheffing ingehouden.
Pagina: 1