Toon posts:

Game pc - Data Science ~1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• mimirs
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06-2022
Ha allen,

Mijn huidige pc is behoorlijk oud en loopt tegen zijn einde aan. Vandaar dat ik graag een nieuwe zou willen aanschaffen. Ik heb het een en ander rondgekeken en heb wat onderdelen bij elkaar gezocht, het is de eerste keer dat ik een pc zelf wil gaan bouwen dus ik kan jullie hulp goed gebruiken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de pc voornamelijk gebruiken om te gamen (1440p 75Hz, Fortnite) en om modellen te runnen voor mijn studie (Data Science, dus denk aan R, Python).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal 1200 euro, met heel misschien wat speling als het om een behoorlijke upgrade gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, het gaat alleen om de pc zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om Fortnite in deze resolutie te spelen met een refresh rate rond de 75Hz kom ik uit rond een 1070ti, ik speel uiteraard ook wel eens andere games maar verreweg het meeste Fortnite dus het lijkt me het belangrijkst dat deze goed speelt. Ik vind het dan ook niet erg om af en toe wat instellingen te verlagen als het om een zwaardere game gaat (of deze speel ik op mijn 1080p monitor).

Als het om de modellen gaat zal de cpu waarschijnlijk meer invloed hebben (?), ik zat zelf te kijken naar een AMD cpu vanwege de goede value. Mijn oog is gevallen op de Ryzen 5 2600 vooral vanwege de goede prijs tov prestatie en de mogelijkheid om eventueel in de toekomst nog te overclocken tegen de prijs van een nieuwe koeler.

Verder zou ik graag 16GB RAM willen, om hier nog even mee vooruit te kunnen. En dan als laatste natuurlijk de voeding, moederbord, SSD & case, waarvan het volgens mij niet veel uitmaakt zolang het maar doet wat het moet doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het merk maakt me niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen zichtbare RGB, dat vind ik niets.
Niet te luid.

Ga je overklokken?
Ik wil de optie wel graag openhouden maar ben in eerste instantie niet van plan om direct te overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Tips over eventuele verbeteringen van de build en dingen waar ik in het vervolg beter op zou kunnen letten bij het samenstellen van een build.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Tomahawk€ 106,99€ 106,99
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 469,-€ 469,-
1Fractal Design Define C€ 73,89€ 73,89
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 136,50€ 136,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.111,51

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-06 19:17
Kunnen je R en Python programma's goed multithreaden? Dan is een R7 misschien wel handig.
Hoe groot zijn je bestanden/databases, en hoe vaak moet je deze laden van de schijf?

• Foranium
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-02-2019
Als een niet te luide pc wilt zou ik gaan voor deze case:
https://www.mycom.nl/product/9785/thermaltake-suppressor-f31

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
yep, hij heeft zeker een case van 64liter nodig om dan zo goed als niks in te stoppen 8)7

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-06 11:29
@Foranium Het verschil tussen die Thermaltake case en de Define C is marginaal.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:46
youridv1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:34:
@Foranium Het verschil tussen die Thermaltake case en de Define C is marginaal.
LOL Ja, scheelt maar 27 liter. Goede behuizing die Thermaltake maar qua afmetingen niet te vergelijken met een Define C. Persoonlijk vind ik de Define C stiller.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SpeedQber schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:13:
Kunnen je R en Python programma's goed multithreaden? Dan is een R7 misschien wel handig.
Hoe groot zijn je bestanden/databases, en hoe vaak moet je deze laden van de schijf?
Python is vziw singlethreaded. R weet ik niet uit mijn hoofd.
Wel weet ik dat je voor datascience zoveel mogelijk geheugen wilt hebben. Windows 10 zelf pakt ook redelijk wat RAM, dus je wilt eigenlijk gewoon minimaal 32GB ram om je RDD's enzo in kwijt te kunnen. En wil je met Spark aan de slag dan helemaal. Om maar te zwijgen van docker en consorten
SSD is prima. Zou er zelf wellicht mog een 1TB spinning disk bij zetten voor opslag van datasets en resultaten.

Maar waarom zoveel geld uitgeven als je het in de cloud zo bij elkaar klikt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-06 11:29
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:22:
[...]

LOL Ja, scheelt maar 27 liter. Goede behuizing die Thermaltake maar qua afmetingen niet te vergelijken met een Define C. Persoonlijk vind ik de Define C stiller.
In stilte. Vergeten toe te voegen.. sorry :)

• mimirs
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06-2022
The Eagle schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:49:
[...]

Python is vziw singlethreaded. R weet ik niet uit mijn hoofd.
Wel weet ik dat je voor datascience zoveel mogelijk geheugen wilt hebben. Windows 10 zelf pakt ook redelijk wat RAM, dus je wilt eigenlijk gewoon minimaal 32GB ram om je RDD's enzo in kwijt te kunnen. En wil je met Spark aan de slag dan helemaal. Om maar te zwijgen van docker en consorten
SSD is prima. Zou er zelf wellicht mog een 1TB spinning disk bij zetten voor opslag van datasets en resultaten.

Maar waarom zoveel geld uitgeven als je het in de cloud zo bij elkaar klikt :?
Met het RAM zat ik ook een beetje in mijn hoofd maar ik heb als volgt geredeneerd:

Het hoofddoel van de pc is wel het gamen, het is alleen mooi meegenomen als ik er ook wat kleinere projecten relatief snel mee kan uitvoeren. Vooralsnog zijn onze databases ook niet supergroot, momenteel leren we vooral de technieken met relatief kleine databases.

Mocht ik nou niet tevreden zijn met 16GB dan kan ik altijd nog upgraden, dus ik heb besloten dat ik dan ook nog even afwacht en aankijk of ik die extra 16GB echt nodig heb..

Hetzelfde geldt een beetje voor de HDD, de schoolopdrachten vergen niet veel opslagruimte en zijn vaak kort in gebruik. Ze zijn dus ook snel weer te verwijderen waardoor weinig opslagruimte in gebruik is. Ik speel ook niet veel games tegelijk, dus ik denk dat ik hier genoeg aan zal hebben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee