Toon posts:

Advies gezocht omtrent aankoop microsoft surface book 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 21:04
Goedemorgen

Dit is denk ik geen 'klassieke' vraag voor dit subforum, maar het leek mij toch de beste plaats om mijn vraag te kunnen stellen.

Ik ben ZZP-er en ben redelijk veel onderweg. Ik heb eigenlijk nul investeringen behalve in digitale apparatuur om op te werken; in dit geval een laptop. Omdat het al bijna 'einde jaar' is, ik toch nog wat geld wil uitgeven om gebruik te kunnen maken van de investeringsaftrek en omdat ik toch iets wil wat high end is en kwaliteit uitstraalt zit ik er over te denken de surface book 2 aan te schaffen. Dit vanwege mobiliteit, de stylus functie, snelheid, design, degelijkheid.

Ja, duur. Maar zonder btw en met investeringsaftrek al een heel stuk minder duur. Ik werk vooral aan hele grote Excel en MS Power BI projecten overigens, maar merk zelf echt een wereld van verschil in werken op bv mijn 'oude' bedrijfslaptop en mijn privélaptop of desktop.

Nu zijn er maar 2 dingen die mij momenteel tegenhouden:
- Ik weet niet goed of er waardige alternatieven zijn
- De surface book 3 komt eind volgend jaar

Het gaat mij nu vooral om het tweede punt. Aan de ene kant denk ik dan: ja maar volgend jaar is er wel weer een andere reden om te wachten. Zou je een surface book 2 over een jaar nog voor een redelijk bedrag door kunnen verkopen?

Beste antwoord (via denpries op 23-11-2018 09:38)

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 09:17
Precies hetzelfde dilemma hier. Ook ZZPér, denk dat ik er maar gewoon voor ga.

Alle reacties

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:28
Waarom zou je volgend jaar al willen upgraden? Je kunt toch prima een tijdje vooruit met Surfacebook 2? Waardige alternatieven hangt van je eigen definitie af, natuurlijk zijn die er. HP Probooks, Dell Latitudes of XPS, Lenovo Thinkpad (in het bijzonder de X-serie) zijn allemaal prima alternatieven als je Windows wilt.

• denpries
Verona27 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:42:
Waarom zou je volgend jaar al willen upgraden? Je kunt toch prima een tijdje vooruit met Surfacebook 2? Waardige alternatieven hangt van je eigen definitie af, natuurlijk zijn die er. HP Probooks, Dell Latitudes of XPS, Lenovo Thinkpad (in het bijzonder de X-serie) zijn allemaal prima alternatieven als je Windows wilt.
Hele goede vraag. Dat hoeft ook helemaal niet eigenlijk. Maar als er nog een degelijke verkoopprijs voor een jaar oude book2 gehaald kan worden dan is een upgrade naar de 3 maar voor weinig geld wellicht mogelijk.

Ik ga even door je aangeraden modellen ook heen, bedankt

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:28
denpries schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:58:
[...]

Hele goede vraag. Dat hoeft ook helemaal niet eigenlijk. Maar als er nog een degelijke verkoopprijs voor een jaar oude book2 gehaald kan worden dan is een upgrade naar de 3 maar voor weinig geld wellicht mogelijk.

Ik ga even door je aangeraden modellen ook heen, bedankt
Tsja, dat hangt er natuurlijk vanaf welke editie je neemt en hoe het product ouder wordt. Verder kun je nu natuurlijk al beetje in de gaten houden voor hoeveel Surfacebooks tweedehands gaan, dan heb je een beetje een impressie denk ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Brainstorm86

• denpries
Brainstorm86 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:51:
Nu net gekocht hier. 15" 512gb versie. Met pen, net geen 3000

• Brainstorm86
Proficiat! Ik ga straks nog even kijken bij de mediamarkt of het 13,5 of 15 wordt :)

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 13:58
denpries schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:38:
[...]

Nu net gekocht hier. 15" 512gb versie. Met pen, net geen 3000
Ik denk dat ik ook voor die ga. 1tb is ook mooi maar jemig €1 per Gb vind ik tamelijk overpriced. (Geldt
Natuurlijk ook voor de stap van 256 naar 512, maar goed.)
Heb je hem direct bij MS besteld en kun je een aantal indrukken van het apparaat met ons delen? Zoals hoe stevig is hij wanneer je hem uit een laptoptas pakt, aangezien hij niet helemaal plat sluit en is er sprake van backlight bleeding zoals bij de SP4 wel eens het geval is?

• ochhanz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Arbitrator schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat ik ook voor die ga. 1tb is ook mooi maar jemig €1 per Gb vind ik tamelijk overpriced. (Geldt
Natuurlijk ook voor de stap van 256 naar 512, maar goed.)
Heb je hem direct bij MS besteld en kun je een aantal indrukken van het apparaat met ons delen? Zoals hoe stevig is hij wanneer je hem uit een laptoptas pakt, aangezien hij niet helemaal plat sluit en is er sprake van backlight bleeding zoals bij de SP4 wel eens het geval is?
, lekker voor 512 gb of minder gaan, je kan altijd nog opslag uitbreiden met een goed microsd kaartje (of de cloud natuurlijk). Het is niet zo snel als een ssd en gaan waarschijnlijk geen 10 jaar lang mee oid, maar het is goed genoeg voor bijna alle dingen. (gebruik het zelf nu >2 jaar in een Windows tablet)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee