Toon posts:

De switch van team blauw naar team rood.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 22:21
Naar een paar jaar op intel gezeten te hebben ben ik dan nu toch van plan om de switch naar ryzen te maken, niet perse om erg logische rede maar omdat ik toch meer een fan ben van team rood.

Onlangs heb ik mijn 6700K verkocht en nu rest mij dus de vraag of ik wil gaan voor een R5 1600x/2600x of een R7 1700/1700x. Mocht ik gaan voor de 1600/1600x kan ik mijn gpu, de legendarische R9290 upgraden met een nieuw beestje.

De rede dat ik twijfel is omdat ik er bijna zeker van dat een R5 1600/2600 genoeg moet zijn voor mijn needs. deze zijn wat gamen, gpu passthrough vm op linux en hier en daar wat compilen maar dit is vooral tijdens systeem installatie, ben geen developer. misschien ook handig om te vermelden dat ik linux gebruik al denk ik niet dat dit uiteindelijk heel veel invloed heeft.

dit is mijn systeem nu :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 302,50€ 302,50
1MSI Z170A GAMING M7€ 211,74€ 211,74
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 119,90€ 119,90
1Corsair Hydro H100i v2€ 119,90€ 119,90
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 50,-€ 50,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 0,-€ 0,-
1Corsair RM550x€ 89,50€ 89,50
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.018,54

en dit is waar ik het mee zou willen vervangen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 141,-€ 141,-
1Asus ROG Strix B450-F Gaming€ 132,95€ 132,95
1Corsair Hydro H115i PRO RGB 280mm Liquid CPU Cooler€ 132,90€ 132,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,85

afhankelijk van wat de vraag&aanbod schatkist me biedt :).

het budget word ongeveer 500 euro maar minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

TLDR : Linux gamer momenteel op een 6700K switcht naar team rood. twijfel tussen 1600/2600 met gpu upgrade of 1700/2700.

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Je hebt een beperkt budget en wil daar 130€ van aan een koeler geven...

Gezien je met de i7-6700K nog een vrij recente en snelle CPU hebt zie ik ook geen enkele reden om een upgrade te doen op dit moment... Als je die al verkocht hebt dan was dat geen slimme zet.
Er is ook geen enkele reden om nog voor de oude Ryzen te kiezen, de 2600 kost amper 20€ meer...
Over een upgrade zal je niet echt kunnen spreken, je gaat amper verschil merken tussen de Ryzen 2600 & 6700K ...

Dat er niks aan dit topic logisch is had je zelf al aangegeven... toch een lichtpuntje dan.

• Ergo
Inrage schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:55:
Je hebt een beperkt budget en wil daar 130€ van aan een koeler geven...

Gezien je met de i7-6700K nog een vrij recente en snelle CPU hebt zie ik ook geen enkele reden om een upgrade te doen op dit moment... Als je die al verkocht hebt dan was dat geen slimme zet.
Er is ook geen enkele reden om nog voor de oude Ryzen te kiezen, de 2600 kost amper 20€ meer...
Over een upgrade zal je niet echt kunnen spreken, je gaat amper verschil merken tussen de Ryzen 2600 & 6700K ...

Dat er niks aan dit topic logisch is had je zelf al aangegeven... toch een lichtpuntje dan.
Ik heb rondgekeken en op vraag en aanbod krijg ik de hele set ongeveer bij elkaar voor 350 euro, dat is met een 1700x als cpu. Ik hou er sowieso geld aan over maar ik was dus nieuwsgierig naar of een 1600/2600 genoeg zou zijn voor mijn behoefte

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Het is amper beter dan wat je nu hebt, dus als je systeem nu goed werkt voor wat je er mee doet, dan zal dat in de toekomst ook zo zijn...

Waarom je het wil doen is echt onduidelijk. Kopen er verkopen op 2de hands, opnieuw OS installeren, ... lijkt me veel gedoe om niks en verloren tijd.

• Ergo
Inrage schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:04:
Het is amper beter dan wat je nu hebt, dus als je systeem nu goed werkt voor wat je er mee doet, dan zal dat in de toekomst ook zo zijn...

Waarom je het wil doen is echt onduidelijk. Kopen er verkopen op 2de hands, opnieuw OS installeren, ... lijkt me veel gedoe om niks en verloren tijd.
OS opnieuw installeren is iets dat ik momenteel al regelmatig doe, dit is vooral om verschillende linux distros uit te proberen en duurt normaliter niet langer dan 15 minuten. voor compilen en het runnen van de gpu passthrough vm zijn de extra cores wel degelijk mooi meegenomen. daarbij komt ook dat ik uitgekeken ben op het rood/zwarte kleurenschema en nieuwe hardware altijd wel leuk is.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-01 12:15
Ik zou, wat je ook doet, vooral enorm besparen op je koeler. Die AIO loops zijn niet wezenlijk beter dan normale lucht koeling en kosten simpelweg het driedubbele.

productreview: Scythe Mugen 5 PCGH Edition review door Foritain

Hiermee ben je een paar graden warmer, maar dat maakt geen drol uit. Hij is wel stiller en goedkoper, dat geld kan je dan weer in echte performance stoppen, in plaats van geneuzel in de marge met overclocken...

Daarnaast zou ik wel gaan voor de R7 1700 als je toch vorige generatie koopt, je betaalt nieuw al maar 40 euro meer voor 2 cores.

Voor de rest, welkom bij team rood ;P

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Nate-Senpai je merkt niets in prestatieverschil met je upgrade gedachte. 6700k v 1600X is geen upgrade !

Pak een Ryzen5 2600 en overclock alle cores.

RAM,CPU, MB is wat je nodig hebt. (snel RAM op 3200MT/s liefst)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ergo
Hackus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:13:
@Nate-Senpai je merkt niets in prestatieverschil met je upgrade gedachte. 6700k v 1600X is geen upgrade !

Pak een Ryzen5 2600 en overclock alle cores.

RAM,CPU, MB is wat je nodig hebt. (snel RAM op 3200MT/s liefst)
ik denk ook niet dat de 1600 een upgrade is tegenover de 6700k.
het is eigenlijk even het budget in mijn pc opnieuw verdelen. ik heb meer baat bij een stevigere gpu en heb geen i7-6700k nodig voor mijn gebruik. met de verkoop van mijn 6700k en het aankopen van een 1600/1700 hou ik geld over dat ik dan ergens anders in kan stoppen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nate-Senpai schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:23:
[...]

ik denk ook niet dat de 1600 een upgrade is tegenover de 6700k.
het is eigenlijk even het budget in mijn pc opnieuw verdelen. ik heb meer baat bij een stevigere gpu en heb geen i7-6700k nodig voor mijn gebruik. met de verkoop van mijn 6700k en het aankopen van een 1600/1700 hou ik geld over dat ik dan ergens anders in kan stoppen
als het niet om presatiewinst gaat, maar budgettair, kun je ook je 2666 RAM houden.
pricewatch: ASRock B450 Pro4
V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

of nieuw

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Nate-Senpai Heb je die Hydro H100i nog? Verder wil je gaan overclocken?
Verder zou ik geen 1600 of 1700 meer halen, maar gewoon de 2600. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ergo
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:38:
@Nate-Senpai Heb je die Hydro H100i nog? Verder wil je gaan overclocken?
Verder zou ik geen 1600 of 1700 meer halen, maar gewoon de 2600. :)
De hydro heb ik ook verkocht, ik ben wel van plan om een kleine overklok te doen. Ik heb overigens ook al wat aantrekkelijke koelers gezien op vraag & aanbod voor een mooi prijsje dus dat zal wel goedkomen. naar wat meer onderzoek gedaan te hebben denk ik ook dat ik voor een 2600 ga, nu nog hopen dat ik er eentje kan vinden op vraag & aanbod.
Hackus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:32:
[...]

als het niet om presatiewinst gaat, maar budgettair, kun je ook je 2666 RAM houden.
pricewatch: ASRock B450 Pro4
V&A aangeboden: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler

of nieuw
dit was ook ongeveer mijn plan, al ben ik nu alleen nog aan het twijfelen of ik voor een 2600 ga of idd voor die 1600 voor ongeveer 100. ik kan dan iig mijn gpu gaan upgraden naar iets dat minder powerhongerig is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nate-Senpai schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:35:
[...]

De hydro heb ik ook verkocht, ik ben wel van plan om een kleine overklok te doen. Ik heb overigens ook al wat aantrekkelijke koelers gezien op vraag & aanbod voor een mooi prijsje dus dat zal wel goedkomen. naar wat meer onderzoek gedaan te hebben denk ik ook dat ik voor een 2600 ga, nu nog hopen dat ik er eentje kan vinden op vraag & aanbod.

[...]

dit was ook ongeveer mijn plan, al ben ik nu alleen nog aan het twijfelen of ik voor een 2600 ga of idd voor die 1600 voor ongeveer 100. ik kan dan iig mijn gpu gaan upgraden naar iets dat minder powerhongerig is.
En je kunt dan volgend jaar evt de 3000 serie kopen, en de 2600 overslaan. dit is ook een leuke luchtkoeler als je niet tot ligt gaat overclocken pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B

• Ergo
Hackus schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:39:
[...]

En je kunt dan volgend jaar evt de 3000 serie kopen, en de 2600 overslaan. dit is ook een leuke luchtkoeler als je niet tot ligt gaat overclocken pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
qua koeler word de keuze lastig omdat het uiterlijk ook bepalend is voor of ik hem wil hebben of niet. weetjij trouwens ook of de ryzen 3000 serie gaat passen op de 450/470 chipset?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nate-Senpai schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:41:
[...]

qua koeler word de keuze lastig omdat het uiterlijk ook bepalend is voor of ik hem wil hebben of niet. weetjij trouwens ook of de ryzen 3000 serie gaat passen op de 450/470 chipset?
Dat is maar 99,999999% zeker. Ik vermoed dus van wel. :P
AMD heeft jaren geleden al duidelijk gemaakt dat ze AM4 blijven ondersteunen tot minstens 2020. Zen 2 zal dus op een X470 of B450 werken na een bios flash. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nate-Senpai schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:41:
[...]

Het blijft AM4, en na BIOS flash kun je dan de 3000 ook gebruiken. Artic heeft ook leuke koelers met kleurtjes
categorie: Processorkoeling

[Voor 22% gewijzigd door Hackus op 20-11-2018 16:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee