Gaming / Graphics monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Wat wil je doen met je nieuwe monitor?
minimaal 144hz gamen (freesync is van toepasing ivm amd kaart), zo nu en dan grafisch werk in lightroom/illustrator. Mogelijk ultra wide, al gaat de voorkeur uit naar 1080p 24 inch. 2K resolutie kan nog,
maar 4k gaat mjn videokaart niet trekken en dan lijkt me de toegevoegde waarde van 144hz ook minimaal.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een budget vind ik erg lastig. Ik zit nu te kijken op een max van 400, maar ben bereid iets te stijgen als de kwaliteit daar significant op vooruit gaat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een verouderde LG 60hz 1080p IPS monitor. In principe een prima monitor, maar 60hz begint wat achter te lopen.

denk je allemaal nodig te hebben?
IPS is ideaal, maar voor zover ik gezien heb niet realistisch. TN lijkt me niet geschikt voor het grafische gedeelte. Ik sta open voor jullie ervaringen natuurlijk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast 144hz, goede beeldkwaliteit is misschien een verstelbare monitor ook handig.

Wat verwacht je van ons?
Het geven van best bang for buck advies. Het delen van eerlijk/kritische ervaringen met soortgelijke monitors zijn ook goed. Ik voel me nu een zwevende kiezer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-07 19:30
heb je zelf al een beetje onderzoek gedaan? Normaal hoor je de mods dit zeggen maar zelf een beetje op onderzoek uitgaan wordt verwacht van een Tweaker :P

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Jazeker!

In eerste instantie kwam ik op de Acer XF250Q. Echter lijkt het TN paneel wat tegen te vallen wat betreft kleuren en belichting. Toen heb ik gekeken naar een AOC monitor (model even vergeten), maar die heeft veel last van dode pixels en zou slechte klantenservice hebben.

Samsung 27 inch LC27JG50QQU die heeft weer last van ghosting.

Terwijl ik dit type kom ik langs de Dell S2417DG, ondanks het TN paneel lijken de reviews lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Edit... niet goed gelezen.

[ Voor 86% gewijzigd door Inrage op 20-11-2018 11:29 ]