Toon posts:

Dualhead functie alleen op Matrox kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een 2e monitor te kopen en deze samen met mijn oude monitor aan 1 pc te gebruiken. Ik heb al wat geexperimenteerd met een 2e videokaart om 2 beeldschermen aan de gang te krijgen maar dat is niet helemaal wat ik in gedachten had.
Ik heb op de matrox site rondgekeken en de dualhead functie lijkt me wel wat. Welke videokaart kan ik het best hiervoor gebruiken? De Matrox G400 is me eigenlijk iets aan de langzame kant (ik heb nu een TNT2 en wil graag iets snellers hebben)
Zijn er meerder kaarten met dualhead functie?
Bv van Nvidia? Of komt matrox met iets wat het wachten waard is? Tnx anywayz

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De dualhead functie is een onderdeel van de chipset. Matrox is de enige grote fabrikant die dit heeft ingebakken; S3, 3Dfx, nVidia en alle anderen niet. Je zal dus geen dualhead op basis van bijv gForce kunnen maken/kopen.

Er zijn wel andere kaarten die ook multi-monitor functies hebben echter die zijn gemaakt voor de 2D markt en hebben dus een belabberde 3D snelheid.

Wat beviel er trouwens niet aan de dubbele videokaart ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Meer kaarten meer problemen ;) http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9284
Hier word vermeldt dat de NV11 het ook zou moeten ondersteunen.
Ik wil gewoon dat beide monitoren dezelfde beeldkwaliteit en snelheid hebben. Anders heb je weer het probleem met spelletjes etc dat het er op de andere monitor eigenlijk beter uitziet........

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
NV11 zou de geforce2 moeten zijn....

misschien dat je dan toch iets gaat zien binnenkort....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
nv15 is geforce 2, nv11 is "low budget" geforce 2, staat allemaal wel na die link die ik net heb gepost.
http://www.ixbt-labs.com/video/nv15.html

nog meer info. op ongeveer 2/3e van de pagina staat een stukje over dual display. Ik heb er alleen verder nog niets over gehoord.

Verwijderd

[matrox reclame]

Ik heb de G400 max en die bevalt prima. Als je een niet al te asociaal grote monitor hebt heb je met 1024x768 (of eventueel 1280x9nogwat) toch een mooie beeldkwaliteit. De G400 trekt dat bij mij dus vrij vlekkeloos. Het lig er dus gewoon aan wat jij zelf wilt.

[/reclame & spam &zo]

Verwijderd

Hmm je kunt ook een VGA-kaartje erbij proppen en daar een 2e monitor op zetten.. Maar als je een Dual Head kaart wil die sneller is dan de g400 kun je natuurlijk voor de g450 gaan maar ik raad aan dat je even wacht op de g800, die gaat echt regeren. Bovendien heb je met Matrox zonder FSAA net zo mooi beeld als v5 met fsaa en veel minder fps

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zij, ik wil graag een snellere kaart dan de g400 ivm de kaart die ik nu heb namelijk de Viper V770, als ik de g400 zou kopen dan weet ik nu al dat de snelheid me te veel tegen valt. Ik denk dat ik nog even wacht op gegevens over de NV11
Pagina: 1