Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-06 11:49

Asus is natuurlijk bekend van hun laptops, videokaarten, moederborden, smartphones maar ook van hun ROG-lijn. Met ROG ofwel Republic Of Gamers focust Asus zich vooral op gaming en high-end hardware met bijbehorende prijzen. Over het algemeen geldt dat de ROG-producten een stoer uiterlijk hebben, van hoge kwaliteit zijn en er RGB aanwezig is. Deze LEDs kunnen vervolgens bijna alle kleuren van de regenboog weergeven zodat je de stijl van het product kunt aanpassen naar jouw smaak. Zo ook met deze telefoon, de ASUS ROG Phone. Een telefoon met RGB, je leest het inderdaad goed!

Specificaties

De ASUS ROG Phone komt met 1 design, een design overigens vol features. Omdat het een ROG-product betreft weten we meteen al dat het om gamers gaat. In deze telefoon zit dus een krachtige Snapdragon 845 welke op een maximale snelheid van 2,96GHz kan draaien. Normaal is dat namelijk maximaal 2.8 maar ASUS stelt je in staat om de processor te overklokken. Ook zit er 8GB DDR4X RAM in de telefoon, maar voor de grafische prestaties zorgt natuurlijk de ingebouwde Adreno 630. De modellen komen met 128 of 512GB UFS2.1 opslag. Vodafone in Nederland gaat overigens de 128GB versie verkopen.
EigenschapSpecificatie
CPUSnapdragon 845
GPUAdreno 630
Opslag512/128 GB
RAM8GB
Batterijgrootte4000mAh
Camera1,4μm 12MP
BesturingssysteemAndroid Oreo 8.1
Schermgrootte6" 90Hz
SchermtypeAMOLED
SpeakersDual speakers
3.5mm audio Jack Ja

Reviews

TechBeLike
IGN
TechAdvisor
TomsGuide
Hardware.info
Tweakers Userreview door Frozen

Waar te koop?

pricewatch: Asus ROG Phone Zwart
Vodafone

Afbeeldingen

Log

20-11-2018: Topic aangemaakt

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Processor wat OC'd;

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

En nog een fotootje met de externe ventilator erop geklikt:
Toestel was inmiddels ook even opgeladen, dus ingesteld en bekeken, maar het is toch wel een one-of-a-kinder zeg. Wat ze allemaal in de behuizing hebben kunnen stoppen, terwijl toestel prima in de hand ligt vind ik erg leuk. Aura-logo op de achterkant en daarvan de kleuren/tempo instellen is gewoonweg een gimmick, maar wel leuk. Zo'n ledje zit ook ingebouwd in de bijgeleverde ventilator, best leuk allemaal. Werkt via de speciale poort aan de zijkant van het toestel, waar je dus ook nog meer externe apparaten via kunt aansluiten, handig.

De Airtriggers heb ik voor nu pas in één spel gebruikt: Asphalt 9. Werkten leuk, maar er is nog wel wat meer testen nodig om daar volledig gebruik van te gaan maken. Ben nog op zoek of en hoe het mogelijk is om het standaard oranje kleurenschema wat aan te passen, want dat is gewoonweg niet helemaal mijn ding, jammer. Scherm is weinig tot niks op aan te merken, toestel voelde tijdens set-up en eerste korte testen snel genoeg aan, maar dat is vrij logisch gezien het hardware-arsenaal. Camera's moet ik nog verder bekijken, maar de wijdhoeklens is gewoon altijd leuk. Vingerafdrukscanner zit trouwens niet in het midden van de telefoon, dus is een kwestie van wennen en moet ik nog even verder naar kijken. Specifieke vragen, shoot me dit weekend!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Iemand een vertrouwd, normaal en liefst Europees adres voor de 256GB-versie van dit apparaat gevonden?

• steareth
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-06 13:12

steareth

professionele epibreerder

Hoi Mede-Tweakers!

Ik weet niet of dit al gepost is, maar de Asus ROG Phone heeft een update gekregen en heeft voor netwerk issues gezorgd als het om 4G gaat.

Dit was bij mij althans het probleem, ook zit ik zelf bij Vodafone en ik weet niet of dit een algemeen probleem is bij andere providers.

Nu heb ik het op kunnen lossen met behulp van Vodafone met de volgende instructies.

"
Ga naar 'Instellingen' -> 'Netwerk en internet' -> 'Mobiel netwerk' - 'Namen toegangspunten' - verwijder alle APN's/namen toegangspunten door er een voor een op te klikken en via de drie stippen in de rechterbovenhoek te kiezen voor 'APN verwijderen' (het kan zijn dat er maar een in staat').

Na verwijderen van alle toegangspunten, mag u op '+' drukken en het volgende invullen:

Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam en wachtwoord: vodafone
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Sla de APN op door weer op de drie stippen te drukken en te kiezen voor 'Opslaan'.

Hierna mag u weer via 'Netwerk en internet' -> 'Mobiel netwerk' naar -> 'Mobiele providers' -> kies 'Netwerken zoeken', wacht op een lijstje met providers en kies een concurrent (bv. KPN, T-Mobile) -> wacht op 'geen service/geen netwerk' of een foutmelding - kies hierna 'Automatisch kiezen' en controleer of u weer verbonden bent met Vodafone.
"

ik weet niet waar je huis woont.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@steareth aangezien dit niet persee een topic waard is, heb ik je bericht samengevoegd in het Ervaringen topic.

• Reptillian77
  • Laatst online: 14-05 08:37
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de ASUS ROG Phone 3 12G/512G. pricewatch: ASUS ROG Phone 3 (12GB ram) Zwart

Het is daadwerkelijk een beest van een telefoon. Ik krijg echter 1 probleem niet opgelost. Dat is verbinding met mijn multimediasysteem in de auto. Een Hyundai i30 uit 2016. Met mijn oude Samsung s10+ gaf dit geen problemen. Oudere Bluetooth versie denk. Met mijn JBL partybox 100 speaker geen problemen en een audiosysteem in de huiskamer van bouwjaar 2012 ook niet. Het is alleen met mijn auto.

Ze zien elkaar dus wel maar bij koppelen ontstaat er iedere keer een time-out na een minuut. Geen communicatie mogelijk is de fout. De autoradio zelf kun je ook de telefoon kiezen. Er komt dan een melding op de telefoon om te accepteren. Dan blijft het even hangen op "bezig met koppelen" en dan komt de fout.

Heb al wat gevonden op Google. Mij auto heeft bluetooth versie 3.2.2. Te oud voor versie 5.1 op mijn telefoon.

Iemand nog tips?

[Voor 5% gewijzigd door Reptillian77 op 10-02-2021 08:29]

• Reptillian77
Inmiddels opgelost. Ik had de app Bluetooth Force Pin Pair (Connect) erop gezet. Gelijk verbinding en de app weer eraf gehaald. Blijft nu goed gaan met de auto. Geen problemen meer.

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 20:06
Reptillian77 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:32:
Inmiddels opgelost. Ik had de app Bluetooth Force Pin Pair (Connect) erop gezet. Gelijk verbinding en de app weer eraf gehaald. Blijft nu goed gaan met de auto. Geen problemen meer.
Enjoy, je zult zien dat NIETS boven die mega accu gaat !
Terwijl anderen lopen te klooien met settings en het wachten op updates want hun accu valt tegen, zelfs met 5000mah, variabele framerates en alles.
Met de ROG 2 en 3 beuk je gewoon door ...
Alles aan, 120hz/144hz continue aan, BT aan, wifi aan, niks geen besparingen en je hoeft nergens op te letten.
Echt een top toestel met een paar compromissen maar de rest maakt dat goed.

• Reptillian77
Bomberman71 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Enjoy, je zult zien dat NIETS boven die mega accu gaat !
Terwijl anderen lopen te klooien met settings en het wachten op updates want hun accu valt tegen, zelfs met 5000mah, variabele framerates en alles.
Met de ROG 2 en 3 beuk je gewoon door ...
Alles aan, 120hz/144hz continue aan, BT aan, wifi aan, niks geen besparingen en je hoeft nergens op te letten.
Echt een top toestel met een paar compromissen maar de rest maakt dat goed.
Het is inderdaad een top toestel. Na jaren(10 jaar) trouw aan Samsung ben ik uiteindelijk nu op deze telefoon overgestapt. Geen bloatware zoals de irritante Samsung apps. Geluid van de Asus Rog 3 is echt bijzonder mooi. Onder en boven speakers. Echt stereogeluid komt eruit met mooie bassen. Snel te bedienen en de accu gaat zeer lang mee. Logo achterop kun je aanpassen dat hij bijvoorbeeld ook gaat branden tijdens oproepen of altijd aan. Kleuren kun je zelf bepalen.

In ieder geval nooit meer Samsung voor mij. Deze Rog 3 bevalt mij veel beter. Enige waar ik aan moet wennen is dat de vingerafdrukscanner iets hoger zit op het scherm dan bij Samsung. Ik druk vaak mis >:)
Nu nog wachten op Android 11.

[Voor 5% gewijzigd door Reptillian77 op 15-02-2021 13:56]

• Bomberman71
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 20:06
Reptillian77 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Het is inderdaad een top toestel. Na jaren(10 jaar) trouw aan Samsung ben ik uiteindelijk nu op deze telefoon overgestapt. Geen bloatware zoals de irritante Samsung apps. Geluid van de Asus Rog 3 is echt bijzonder mooi. Onder en boven speakers. Echt stereogeluid komt eruit met mooie bassen. Snel te bedienen en de accu gaat zeer lang mee. Logo achterop kun je aanpassen dat hij bijvoorbeeld ook gaat branden tijdens oproepen of altijd aan. Kleuren kun je zelf bepalen.

In ieder geval nooit meer Samsung voor mij. Deze Rog 3 bevalt mij veel beter. Enige waar ik aan moet wennen is dat de vingerafdrukscanner iets hoger zit op het scherm dan bij Samsung. Ik druk vaak mis >:)
Nu nog wachten op Android 11.
Ik ben ook van Samsung naar de ROG2 512GB gegaan. Puur omdat ik dat gedoe met accuduur beu was en ik wilde goede stereo speakers.
Software bevalt me heel erg alhoewel ik in het begin ook wel wat Samsung dingen miste zoals edge apps enzo.

Erg blij met notificatie led, snelle face recognition die echt goed werkt, accuduur, 3.5mm jack (de Rog 3 heeft dat niet meer, onbegrijpelijk), 120hz display, en de snelle software.
Minder happy met de camera die extreem goed is en waardeloos, en alles er tussen in. Je moet vaak meerdere foto's maken voor een goeie.
Mis wireless charge soms en de vingerscanner kan beter.

Ik ben na 1jaar alles wel beu en kijk nu alweer rond. Bijna een S21ULTRA gekocht maar ga niet een Exynos nemen voor dat geld en accu is ook niet alles.
Ik zie wel en ga voorlopig hiermee door.

• Reptillian77
Bomberman71 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:04:
[...]

Ik ben ook van Samsung naar de ROG2 512GB gegaan. Puur omdat ik dat gedoe met accuduur beu was en ik wilde goede stereo speakers.
Software bevalt me heel erg alhoewel ik in het begin ook wel wat Samsung dingen miste zoals edge apps enzo.

Erg blij met notificatie led, snelle face recognition die echt goed werkt, accuduur, 3.5mm jack (de Rog 3 heeft dat niet meer, onbegrijpelijk), 120hz display, en de snelle software.
Minder happy met de camera die extreem goed is en waardeloos, en alles er tussen in. Je moet vaak meerdere foto's maken voor een goeie.
Mis wireless charge soms en de vingerscanner kan beter.

Ik ben na 1jaar alles wel beu en kijk nu alweer rond. Bijna een S21ULTRA gekocht maar ga niet een Exynos nemen voor dat geld en accu is ook niet alles.
Ik zie wel en ga voorlopig hiermee door.
Ik had juist de keuze tussen de Samsung S21 Ultra en de Asus Rog 3. Ik weet al van te voren dat ik me weer zou ergeren aan de bloatware van Samsung. Draadloos opladen mis ik niet. Gaat heel de dag mee en voor op het werk heb ik een tweede oplader besteld. Camera gisteren getest. Maakt hele scherpe foto's. Beter dan de S20 5G van mijn vrouw. Slow motion filmen ook getest. Niets te klagen over deze telefoon.

Ben heel veel met traden bezig op Binance en Reels kijken op Instagram. Heb 83% batterij over vanaf 05:30. 1 dag en 17 uur nog over.

5G gaat ook lekker snel trouwens. Enige wat heel soms weigert is draadloos betalen met de Rabo Wallet. Heel af en toe gooit Google Pay roet in het eten. Ook al staat deze uitgeschakeld.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True