Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Blackice09
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-05 18:40
Ik heb een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards) waarvan de fan draadjes losgekomen zijn:

De koeler heeft twee fans, één met geel, zwart en rood, de ander met zwart en rood. Deze laatste werkt nu niet meer. Ik wil proberen deze draadjes aan een nieuw plugje te solderen maar kan ten eerste geen los mini gpu fan plugje vinden, en ten tweede heb ik geen idee welke draadjes aan elkaar horen. Zoals je ziet zijn er 5 draadjes die naar een 4 pins moeten.. Welke twee moeten aan elkaar vast? De twee rode of de twee zwarte. Eerlijk gezegd lijkt het alsof de twee losse draadjes bij elkaar horen, gezien de manier waarop ze losgekomen zijn. Maar rood en zwart aan elkaar??

Als iemand weet hoe dit moet of waar ik een plugje kan vinden, ik hoor het graag. Anders misschien zoiets uitelkaar halen (?): https://www.alternate.nl/...0cm)/html/product/1475707

Beste antwoord (via Blackice09 op 19-11-2018 23:53)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Rood aan rood en zwart aan zwart.

Simpelste oplossing is stukje isolatie van de huidige draadjes die nog vastzitten weghalen, bijvoorbeeld door een klein stukje weg te branden met een aansteker. Daar de twee draadjes aan bevestigen en dan isoleren met stukjes tape.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Rood aan rood en zwart aan zwart.

Simpelste oplossing is stukje isolatie van de huidige draadjes die nog vastzitten weghalen, bijvoorbeeld door een klein stukje weg te branden met een aansteker. Daar de twee draadjes aan bevestigen en dan isoleren met stukjes tape.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blackice09
Oh dus je zegt dat die vierde pin helemaal niet gebruikt werd? Had ik nog niet aan gedacht.

• -The_Mask-
  • Niet online
Klopt, het is ground (zwart), 12V (rood), fanspeed (geel) en PWM welke de fans niet ondersteunen en dus ook niet is aangesloten.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blackice09
Dan ga ik dat proberen en heb ik helemaal geen nieuw plugje nodig!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True