Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas de bom
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-05-2020
Hey,

Aangezien ik denk dat dit product onder Tablets valt (of e-reader), plaats ik het hier.
Vantevoren wil ik u alvast bedanken voor het lezen van mijn (warrige) poging om u duidelijk te maken naar wat voor een product ik zoek.

Wat ik zoek:
Ik zoek een device waarop ik PDF bestanden op kan bekijken en bewerken, zoals markeren en tekst schrijven/typen. Eigenlijk wat je allemaal ook op een geprint papiertje kan. Ik lees papers die door academici worden geschreven, deze papers hebben een andere lay-out dan een standaard e-reader boek en daarom kunnen deze bestanden vaak niet goed worden weergegeven op een e-reader. Verder lees ik ook literatuurboeken, zoals iedereen wel eens gedaan heeft. Deze boeken moeten natuurlijk ook te lezen zijn en het liefste heb ik dan ook dat de indeling werkt (als je op een hoofdstuk klikt, dat je dan naar de desbetreffende startpagina gaat).

Mijn budget
Ik heb werkelijkwaar geen idee hoeveel de price-range van deze producten is. E-readers zijn niet zo duur, maar ik zag ook iets van 'E-paper' voorbij komen en dat was al aardig aan de prijzige kant van $500. Ik vind 500 euro hoog, aangezien het nieuwe producten zijn en je dan ook een tablet oid kan kopen die ongeveer hetzelfde zal doen. Toch zou ik wel alle opties willen zien, aangezien ik verwacht dat dit wel duur gaat zijn.

Gebruik van het apparaat.
Waarvoor ik het ga gebruiken was waarschijnlijk al duidelijk. Ik wil dit product voornamelijk/alleen voor mijn studie gebruiken. Studieboeken zijn duur, groot en onhandig en vaak koop ik deze niet eens of kijk ik er niet in, maar als ik een PDF op mijn laptop heb, dan kijk ik er vaak niet naar aangezien ik dat vervelend lezen vind. Aangezien ik door Google 'E-paper' voorbij zag komen, lijkt het me ook prettig om mijn aantekeningenboeken te kunnen vervangen door dit product, waardoor ik dus mijn aantekeningen en eventueel huiswerk niet meer op papier maak.
Vaak maak ik aantekeningen in Word op mijn laptop, waardoor ik snel kan typen wat er gezegd wordt en dan kan ik screenshots maken van formules/grafieken en die dan plakken als foto in het bestand. Een e-paper kan dit natuurlijk niet zo makkelijk neem ik aan. Is er een product die dit dan ook kan?
Verder is het natuurlijk sneller om typend aantekeningen te kunnen maken, dus als ik dan toch al lekker bezig ben, dan zal ik ook wel willen dat ik met een fysiek toetsenbord (die ik los kan kopen o.i.d.) kan typen naast het gebruik van een stylus voor het maken van aantekeningen.

Zelf gevonden
Op internet zag ik dus een ander product voorbijkomen, een e-paper. Dit product voldoet wel aan de eisen die ik zal stellen, maar ik vond het zo een leuk idee dat ik dan last krijg van tunnelvisie, dus daarom vraag ik liever hier wat er allemaal op de mark is. Ik zoek een beetje een product zoals de microsoft surface, maar dan niet om een laptop te vervangen. Ik wil gewoon iets met die gebruiksfuncties waarbij je met een speciale pen dus aantekeningen kan maken in documenten, niks anders dan aantekeningen maken.
Op internet zag ik de 'reMarkable' , maar na een YouTube filmpje hoorde ik al wel dat het nog niet geoptimaliseerd is.
De 'Digital Paper' van Sony zag ik als eerste voorbijkomen. Deze leek mij best goed, maar duur!

Extra informatie:
Ik heb geen idee of de geleverde GB's op zo een apparaat voldoende zijn. Ik weet namelijk niet hoeveel ruimte het stuurprogramma al in zal nemen en hoeveel bestanden ik er op kan houden hierdoor. Mijn boeken zijn vaak groot (1000 pagina's).
Uitsluitend voor dit doeleind (aantekeningen digitaliseren en vervanging boeken/papers). Ik zoek geen vervanging voor een laptop o.i.d.
Als het kan zou ik natuurlijk ook andere bestanden naast PDF willen bekijken, zoals .doc en powerpoint.
Ik merkte ook op dat er weinig te vinden is op Nederlandse sites.
Er is een product die papier scant en dan omzet in PDF pagina's. Dit lijkt me niks en zeer overbodig. Moleskin lijkt me ook onhandig, aangezien je dit opnieuw moet kopen en het niet is wat ik zoek:).

Groeten,
Bas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
@bas de bom , E-Paper is nog een niche product met weinig gebruik. Als je de tijd en het geld hebt om daarmee te spelen is zeker interessant. Anders zou het beter zijn een main stream product te gebruiken, net als je medestudenten.
Bij mij op de universiteit is bijna iedereen uitgekomen op een iPad voor deze wensen. Je hebt de PDF programma's om aantekeningen te maken met de Apple Pencil, je kunt alle bestandsformaten openen, documenten delen met allerlei cloud oplossingen, je kunt informatie (grafieken) in kleur zien, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas de bom
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-05-2020
@swhnld Dankjewel! Ik heb inderdaad ook gehoord over een i-pad als alternatief. Waarom een i-Pad en niet een tablet oid? Is een Ipad fijner? Ik weet wel dat het schem van en iPad prettiger is om van te lezen, vandaar dat ik het liefste wel iets heb als een e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
De iPad heeft veel meer apps specifiek voor tablet ontwikkeld die dus effectiever gebruik maken van de extra ruimte op het scherm. Daarbij is na de Pro versie introductie de pencil ook verder ontwikjeld en nu ook beschikbaar werkende bij hun instapmodel.
Bij de Android concurrentie is dat voordeel er niet. Tablets zijn daar weggevaagd door phablets.