Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ubiquiti UniFi AP AC LR (3-pack): PoE-injectors en Amerika

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• guido_p
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-01-2019
Na een tijdje volgehouden te hebben met wat goedkopere AP's van Linksys wil ik graag 3 stuks van Ubiquiti UniFi AP AC LR aanschaffen om meteen het wifi-netwerk thuis op orde te hebben.
Ik heb in huis ongeveer 16 wandcontactdozen met een ethernettoegang, dus dat scheelt :) . Al deze UTP-kabels komen samen in de meterkast en lopen via 2(x8) patch panels naar een 16-poorts switch (TP-Link TL-SG1016 Gigabit switch).

Mijn vraag: PoE is voor mij onbekend tot op heden. Kan ik vanuit die 3 injectors patchkabeltjes naar mijn switch pluggen en is het dan in orde? Ik moet dan wel even een tafeldoosje bijplaatsen in de meterkast voor 3 stekkers van de injectors. Of raden jullie iets anders aan?

Verder ben ik met een scheef oog aan het kijken naar Amerika. En een 3-pack scheelt nogal in aanschaf en Black Friday komt eraan. Ik heb al een doorgeefdienst kratje gereserveerd op mijn naam :-).
Kan ik er vanuit gaan met een reisstekker of met een vervangend Europese stekker vanuit de injector, dat het allemaal verder gewoon werkt? Of zijn er nog zaken waar ik verder rekening mee moet houden.

Alvast bedankt voor de reactie

Alle reacties

• chrisros
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-06 13:21

chrisros

I turn coffee into code

afhankelijk van de groote en indeling / matriaal van je huis verwacht ik dat je met 3 AP AC Lite's ook wel weg komt, die zijn < €80,- / stuk. LR is in theorie leuk, maar werkt alleen goed op lange afstand i.c.m. clients die een evengoed draadloos modem hebben, het is immers tweeweg verkeer.

Verder kan je inderdaad je injectors bij je switch houden, je krijgt dan 3x de volgende patch, welke met 2 Cat. 6 (of gelijkwaardig) gezet kan worden

Switch --> Injector in --> Injector uit --> patchpanel

• guido_p
Tja, het is een redelijk groot huis (begane grond 115m2, verdieping en kelder beide 100m2) en wilde ook wat dekking in de tuin hebben met een AP achterin het huis te plaatsen. Dikke muren, goed geïsoleerd. Ik kan inderdaad ook voor de Lite gaan en dan er achter komen dat het net niet voldoende is of meteen voor zeker. Decemberbonus is coming :-). Dank voor je reactie.

• M.I.G.
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

M.I.G.

[like an alien]

Naar welke winkels kijk je naar? Ben benieuwd en getriggerd omdat ik zondag naar de US ga. Heb al wat spullen maar een extra access point kan geen kwaad. Ik zie wel de toevoeging US bij de meeste modellen. Zal waarschijnlijk de adapter zijn dus als dat het enige is dan moet het misschien interessant kunnen zijn.

• chrisros
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-06 13:21

chrisros

I turn coffee into code

Misschien is de oplossing juist dan méér bijplaatsen i.p.v. de long range, in praktijk presteerd die longrange lang niet met alle apparaten (goedkopere) smartphones / tablets even goed. Wel is je oppervlakte wat meer dan ik had geanticipeerd, ik denk als je er 2 op de begane grond 1 op de 1e en 1 in de kelder + afhankelijk van de grootte en de gewenste dekking nog een outdoor bijhangt voor in de tuin, dat je dan een beter resultaat behaalt dan enkel 3 LR's.
Wel is het raadzaam bij 3+ AP's een controller/cloudkey te gebruiken.

[Voor 0% gewijzigd door chrisros op 19-11-2018 22:23. Reden: typo]

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:34
In de packs zitten meestal alleen de APs en niet de injectoren. Dat gezegd hebbende, ik zou niet met injectoren werken maar met een kleine POE switch. Die kan de voeding verzorgen en dat is wel zo netjes. Neem je een unifi switch kun je die mooi vanuit dezelfde configurator als die van de APs instellen.

• Jan-man
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:40
Us kent ook alleen kanaal 1 tm 11. Maar waarschijnlijk software matig wel op 1 tm 13 te zetten.

Je loopt wel kans dat je invoer kosten mag betalen wanneer je weer terug vliegt en dan is het opeens 30% +- duurder ;).

• M.I.G.
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:12

M.I.G.

[like an alien]

Jan-man schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:28:
Us kent ook alleen kanaal 1 tm 11. Maar waarschijnlijk software matig wel op 1 tm 13 te zetten.

Je loopt wel kans dat je invoer kosten mag betalen wanneer je weer terug vliegt en dan is het opeens 30% +- duurder ;).
Je hebt tot 430 euro vrije invoer. Daarnaast ben ik letterlijk laatste 2 jaar zo’n 25-30 keer door de douane gelopen en geen enkele keer aangehouden. Tenzij je 12 koffers op een stapel hebt met weet ik veel wat voor tasjes aan je trolly zou ik niet zo bang zijn. Het is per persoon dus je moet het ook verdelen als het kan. Of als je er boven komt alleen hetgene aangeven wat je er boven zit.

• guido_p
Ik begrijp dus meer Lite's, 5 stuks, zou beter zijn dan 3 LR's. Ga ik eens verder verkennen. Een een kleine PoE switch is ook goed advies. Kan ik die dan gewoon bijprikken vanuit de bestaande switch of vanuit de Ziggo router?

Ik had vluchtig gekeken bij Amazon en zag een redelijk geprijsd 3 pack. En ja, ik ben op de hoogte van de douane en dergelijke...

Bedankt zover voor het meedenken

• guido_p
De injecties zitten trouwens bij de Ubiquiti UniFi AP's

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[Voor 51% gewijzigd door rens-br op 22-11-2018 20:21]

• Jeroen_ae92
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18-06 19:01
guido_p schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:49:
De injecties zitten trouwens bij de Ubiquiti UniFi AP's
Ja, bij losse accesspoints wel maar niet in een 5 pack.

U+

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 00:55
Injectors zitten alleen bij de single packs, de multipacks worden zonder geleverd. Je kunt ze gewoon op een PoE switch plukken.

Voor je beeldvorming: ik heb een klant met een zorginstelling, die heeft een groot pand in L-vorm met vleugels van 60 meter. Daar hangt in de hoek een AC LR op de begane grond en op 2/3 van de vleugels hangt een AC Lite op de bovenverdieping. Met die setup pak ik het hele pand en de hele tuin.

Die klant heeft ook een knoepert van een woonboerderij. Allemaal beton. Bovenverdieping hangt een AC LR die alle slaapkamers, hal eronder en woonkamer pakt, beneden hangt in het kantoor een AC Lite en in de kelder met zwembad was ook een AC Lite gepland, maar die is niet geplaatst.

• guido_p
Jeroen_ae92 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:55:
[...]

Ja, bij losse accesspoints wel maar niet in een 5 pack.
Je hebt helemaal gelijk, zag het net ook...

• guido_p
_JGC_ schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:58:
Injectors zitten alleen bij de single packs, de multipacks worden zonder geleverd. Je kunt ze gewoon op een PoE switch plukken.

Voor je beeldvorming: ik heb een klant met een zorginstelling, die heeft een groot pand in L-vorm met vleugels van 60 meter. Daar hangt in de hoek een AC LR op de begane grond en op 2/3 van de vleugels hangt een AC Lite op de bovenverdieping. Met die setup pak ik het hele pand en de hele tuin.

Die klant heeft ook een knoepert van een woonboerderij. Allemaal beton. Bovenverdieping hangt een AC LR die alle slaapkamers, hal eronder en woonkamer pakt, beneden hangt in het kantoor een AC Lite en in de kelder met zwembad was ook een AC Lite gepland, maar die is niet geplaatst.
Dan moet ik mijn visie een beetje gaan aanpassen. We wonen ruim maar niet in een zorginstelling 😉. Food for thought. Dank. Scheelt weer wat centjes....voor PoE switchje...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-11-2018 20:21]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True