• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:35
Hoi allemaal,

Wij hebben thuis een probleem, er is iets mis gegaan met prive fotos en deze lijken dus verdwenen te zijn van de pc. Gelukkig hebben we een oude NAS een QNAP 259 pro + waar de foto's ook op staan of behoren te staan.

Echter ik loop tegen het volgende probleem aan, zover ik mij kan herrinneren had ik in file station een map aangemaakt met foto's. Echter deze zie ik niet meer in file station staan.

Als ik photo station open dan zie ik wel alle foto(of zo goed als alle foto's) maar ik kan ze enkel stuk voor stuk downloaden, het zijn ca. 44.000 fotos, waar ook zat bende tussen zit uiteraard. Maar het is onbegonnen werk om dit alles stuk stuk op te slaan.

Als ik bij control panal > applications > multimedia management > media folder kijk.
Dan zie ik 2 mappen staan.
1. /share/MDO-DATA/Fotos
2. Multimedia

Zelf vermoed ik dus dat alles in map 1 staat, maar deze kan ik dus niet vinden onder file station, heeft iemand een tip hoe ik dit zichtbaar kan krijgen in file station of ergens anders zodat ik gehele mappen kan kopieren?

Verder durf ik niet zo goed een firmware update ofzo iets dergelijks uit te voeren in de angst alles kwijt te raken. Op dit moment staat QTS 4.2.6 er op.

Alvast bedankt voor de hulp!!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@smok84 Je kunt eens met WinSCP of FileZilla een SCP/SFTP-verbinding leggen (dat gaat over SSH, poort 22) en dan inloggen als admin (of root). Je kunt dan op het hele file system bladeren en de door jou gevonden volumes staan in /share/..., zoals je zelf al aangeeft.

Wellicht dat je daar nog wat vindt. Ik zou inderdaad even geen updates, installaties of wijzigingen uitvoeren tot je alles terug hebt.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• smok84
Room42 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:36:
@smok84 Je kunt eens met WinSCP of FileZilla een SCP/SFTP-verbinding leggen (dat gaat over SSH, poort 22) en dan inloggen als admin (of root). Je kunt dan op het hele file system bladeren en de door jou gevonden volumes staan in /share/..., zoals je zelf al aangeeft.

Wellicht dat je daar nog wat vindt. Ik zou inderdaad even geen updates, installaties of wijzigingen uitvoeren tot je alles terug hebt.
Thnx ga ik gelijk proberen!!

• smok84
@Room42
Misschien echte noob vraag hoor, maar moet ik hiervoor een FTP server app installeren, of kan dit ook zonder? want lukt me nog niet helemaal, maar kan de nas hier thuis helaas niet aan internet hangen, ivm 4g tethering :)

Heb ip adres opgezocht via ethernet verbindingen, vervolgens als admin als username en poort 22 ingevuld. Ook heb ik gekozen voor sftp verbinding

maar krijg melding kan niet verbinden met server

• Room42
  • Niet online
@smok84 Kan zijn dat je de service nog moet starten en/of de firewall moet aanpassen op de QNAP. Dit kun je even Googlen. Je hoeft zeker niet de FTP-app te installeren omdat het SSH betreft :)

Overigens, heb ik net even gecontroleerd, heet in zowel WinSCP als FileZilla de type verbinding die je nodig hebt "SFTP" (File transfer over SSH protocol). Je zou dan niet zelf meer poort 22 in moeten hoeven vullen.

Wat je verbinding betreft 4G tethering weet ik niet precies wat je nou wilt zeggen. Je zult in ieder geval in hetzelfde subnet als de NAS moeten zitten (bijvoorbeeld 192.168.2.x).

[Voor 18% gewijzigd door Room42 op 19-11-2018 23:21]

- uBlock Origin
- uMatrix

• smok84
@Room42 Thanks mate ik kan er weer bij :)
En alles lijkt er nog te zijn, echt enorm bedankt!

• Room42
  • Niet online
smok84 schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:41:
@Room42 Thanks mate ik kan er weer bij :)
En alles lijkt er nog te zijn, echt enorm bedankt!
Vertel nog even wat je moest doen om het voor mekaar te krijgen, dan heeft iemand die dit topic tegenkomt met hetzelfde probleem er ook wat aan :)

- uBlock Origin
- uMatrix

• smok84
Het is precies zoals jij zei.
Bij control panel heb je een mapje Telnet/SSH settings page.
Daar moet je SSH activeren en hij doet het :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee