Toon posts:

Wat te doen met een 32inch plasma tv

Pagina: 1
Acties:

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 12:19
Van de week kreeg ik een oude 32inch plasma van LG die het niet meer doet. Na inspectie blijken er twee condensatoren bol te staan, die ik ga vervangen. (De condensatoren staan al in bestelling. Het vervangen is een simpel klusje)...

Maar dat betekend dat ik een plasma-tv over heb. Is een oud beestje, van de eerste generatie tv’s met een HDMI....

De tv heb ik niet nodig, maar ideëen om er iets anders mee te doen heb ik ook niet.

Waarschijnlijk zijn er in dit subforum vast elektronica-hobbyisten die al iets leuks met een oude plasma hebben gedaan....

Dus mijn vraag aan jullie, wat voor leuks kan ik met dit ding doen?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14

rammes

koekebakker 1e klas

snel verkopen want wat betreft stroom verbruik kost het alleen maar geld.

Ik zou het doen!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 15:23
Grafana dashboard op draaien?

• Marber
@rammes ding is niks meer waard, en dat beetje stroomverbruik extra neem ik wel voor lief

@Maks grafana ken ik niet, maar na een snelle Google zou ik niet weten wat voor een dashboard ik nodig zou hebben

Ik denk zelf vooral in de richting van modding, al dan niet met een arduino

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Strippen, smaller bezels omheen, mooi digitaal fotolijstje van maken voor als je gasten hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-05 08:13
magic/smart mirror van maken?

ARGB adapter nodig? KLIK HIER

• Marber
Net ook met wat collega’s gebrainstormd en het wordt een full-size arcade kast.

Zodra die af is koppel ik wel wat foto’s terug

Thanks voor t meedenken in ieder geval

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marber schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:40:
Net ook met wat collega’s gebrainstormd en het wordt een full-size arcade kast.
Regel je dan wel wat ventilatie? Mijn oude Viera (werkend) kwam toch een partij warmte uit de ventilatie-sleuven na een paar uur.

Cool, foto's morgen dus? :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Marber
MAX3400 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:45:
[...]

Regel je dan wel wat ventilatie? Mijn oude Viera (werkend) kwam toch een partij warmte uit de ventilatie-sleuven na een paar uur.

Cool, foto's morgen dus? :+
Dank voor de tip! Maar denk dat t mee valt. Genoeg ruimte in zo’n kast + de behuizing van de tv zelf gaat er compleet vanaf.

Enne morgen? Dit kost wel een paar weekjes

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Hang 'm in de huiskamer en draai er een haardvuur screensaver op. Inclusief bijpassende stralingswarnte :)

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:48
Marber schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:00:
[...]

Dank voor de tip! Maar denk dat t mee valt. Genoeg ruimte in zo’n kast + de behuizing van de tv zelf gaat er compleet vanaf.

Enne morgen? Dit kost wel een paar weekjes
Ondertussen gelukt met de kast? Ben toch wel benieuwd i.v.m het formaat!

5120Wp Oost/West - PV Output

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:26
Nielson schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:46:
Hang 'm in de huiskamer en draai er een haardvuur screensaver op. Inclusief bijpassende stralingswarnte :)
En bijpassende zwarte aanslag op je witte muur. Been there, done that.

• Marber
JustinoFTW schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Ondertussen gelukt met de kast? Ben toch wel benieuwd i.v.m het formaat!
Projectje ligt nog even stil vanwege druk zijn met werk (erg druk). Hopelijk dat er in de herfst weer wat meer tijd is

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 08:52
@Marber Even een schopje hoor, want de herfst is afgelopen en de volgende bijna voor de deur, maar ben toch benieuwd hoe het nu geworden is? Of had je nog geen jaartaal in je hoofd toen je in de herfst schreef? ;)

• Marber
We waren druk (samen met collega’s). Maar door Corona zijn we gestopt met dit project.

Als Corona weer weggewaaid is, en we de anderhalf meter niet meer hoeven toe te passen gaan we weer verder.

Inmiddels is het scherm gedemonteerd, geknoopt aan een pi en hebben we twee ‘controlers’ (werkend, maar losse knoppen).

Dus de techniek werkt... nu bouwen, maar ja corona
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee