Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade Prebuild mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Remcoudb
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb enkele maanden terug een prebuild van HP gekocht. Helaas loop ik tegen beperkingen op met gamen. Zo is de demo van PES2019 al een uitdaging. Het betreft deze pre build: https://www.bol.com/nl/p/...le#product_specifications

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Volgens mijn rainmeter heeft met name mijn processor het zwaar. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is en wijsheid is om hier het een en ander aan te upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wou voor nu zo'n 300 euro uitgeven aan uitbreiding van het systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem bevat de volgende onderdelen:
Processor: AMD A10-9700
Geheugen: 1x 8GB ddr4
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 1050
SSD: 128GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop met een nieuwe CPU bijvoorbeeld een Ryzen 5 1600 en 8gb extra geheugen uit de voeten te kunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik hier zelf niet helemaal in thuis ben en net kom kijken in de pc wereld, hoop ik op tips. Heeft wat ik in gedachten heb uberhaupt zin. En kan ik er zo een 8gb geheugen module bij prikken? De fans zijn verder een beetje luid, is dit op te lossen met een nieuwe CPU? Alvast heel erg bedankt:)

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:55
Je hebt helaas een enorme miskoop gedaan. Een Ryzen 5 1600 gaat niet werken. Lees https://support.hp.com/nl-nl/document/c05563912 Alleen Bristol Ridge cpu's worden ondersteunt.

• Flaat
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 16:57
Als je wat foto's van de binnenkant neemt kan ik even kijken of de power supply, power connectors en moederbord maat niet typisch HP volledig custom zijn, afhankelijk daarvan kunnen we je verder helpen.

Edit:
Moederbord lijkt genoeg op Matx, hoeveel ruimte zit er nog onder?
Ziet er nog een 4pin voedings stekkertje aan?

[Voor 23% gewijzigd door Flaat op 20-11-2018 00:34]

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Processor voldoet inderdaad niet aan de mimimum requirements, videokaart zit ook op het randje (670/760/1050 zijn ongeveer even snel).

Je zit dan minimaal te kijken naar een nieuwe processor, moederbord en eventueel (extra) geheugen, hopen dat dat past.. (wil je het goed doen kijk je dan tegen een 300-400 euro investering)

Ik zou haast zeggen dat je beter dit kunt verkopen, 300 bijleggen en een ander 2e hands systeem kopen.

[Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 20-11-2018 00:58]

• barny88
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-06 15:33
Zoals @Uszka al zei ondersteund uw moederbord alleen Bristol Ridge cpu's.
Als u een betere cpu wilt moet u ook uw moederbord vervangen.
Dit is mijn voorstel:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1G.Skill Value F4-2400C15S-8GNT€ 56,90€ 56,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 331,75

Er zijn alleen een paar vragen die moeten beantwoord worden voordat u iets aanschaft;
1. Zijn de psu kabels lang genoeg om een ander moederbord te ondersteunen? Het moederbord dat erin zit heeft de aansluitingen op een andere plek zitten dan een niet OEM moederbord.
2. Wil een 2e ram stick samenwerken met uw huidige ram stick?
3.Heeft de psu een 8 pin cpu connector?

Ik hoop dat dir u gheholpen heeft.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
De voeding is vaak ook niet overbemeten, dus check even goed hoeveel die kan leveren

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Remcoudb
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 30-12-2020
Bedankt allemaal voor de reacties! Als ik een beetje tussen de regels door lees, is het wellicht verstandiger om het nog een jaar uit te zingen met deze pc en dan te gaan voor een zelfbouw PC. Al zou ik de upgrade componenten natuurlijk over kunnen zetten in de nieuwe PC. Heb alleen geen ervaring met het bouwen van een PC dus weet niet hoe verstandig het is om dan een nieuw moederboord in dit systeem te plaatsen?:)

In ieder geval bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True