Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het volgende speelt bij mij op di moment:

Begin december werk ik 25 jaar bij mijn huidige werkgever, diverse functies gehad en nooit echt iets anders gevonden wat me voldoende interesseerde om eens een ander richting op te gaan.

Afgelopen zomer een bijeenkomst gehad waar verteld werd dat het nodige gaat veranderen en dat werd aangeraden om eens om je heen te kijken. Ze kunnen ons niet ontslaan, maar naar een andere afdeling overplaatsen zou een optie zijn.

Heel toevallig kreeg ik in mei een bericht van een oud collega, die inmiddels al een jaar of 15 weg is bij ons bedrijf, of ik hem eens wilde bellen.

Na diverse gesprekken etc etc heeft hij mij een baan aangeboden bij het bedrijf waar hij nu bedrijfsleider is.
Ik krijg meer uitdaging en meer loon, wat wil je nog meer! Al met al wil ik toch eens gaan kijken hoe groen het gras elders is..

Nu heb ik bij mijn werkgever aangeven dat ik vanaf 1 januari een sabbatical wil van 6 maanden. Op zich geen probleem, want in onze handboeken vind ik dat je 1x in je loopbaan een sabbatical mag nemen van maximaal 12 maanden. In deze periode heb je geen rechten en plichten naar elkaar.

Nu kreeg ik van mijn baas te horen dat de personeelsfunctionaris had verteld dat dit niet ging en ik na 6 maanden wel een herintreding kon krijgen...

Ik krijg hier toch een beetje buikpijn en kriebels van, ik kan nergens vinden dat het niet mag wat ik doe. Ik ben eerlijk geweest, en dat werd gewaardeerd.

Morgen heb ik een gesprek met de personeelsfunctionaris, en wil graag wat tips!

Wat kan en mag ik eisen? Kunnen hun eigen regels opstellen die nergens beschreven staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 29-01-2019 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:36

Clush

Do as I say...

Even voor de duidelijkheid, want het staat nergens expliciet in je TS: je wil tijdens je sabbatical alvast bij je oud-collega aan de slag om te kijken of dat wat is?

Ik denk dat ze in dat geval wel een punt hebben dat dat niet echt de bedoeling van een sabbatical is.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:38
Clush schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:48:
Even voor de duidelijkheid, want het staat nergens expliciet in je TS: je wil tijdens je sabbatical alvast bij je oud-collega aan de slag om te kijken of dat wat is?

Ik denk dat ze in dat geval wel een punt hebben dat dat niet echt de bedoeling van een sabbatical is.
Is het niet het idee dat je jezelf herontdekt, oriënteert wat je wil en waar je gelukkig van wordt? Waarom zou je niet ander werk(gevers) mogen proberen? Het is natuurlijk niet uitsluitend een backpack reis door Zuid-oost Azië (waar je prima ook baantjes kan nemen om je kosten te betalen) of een klooster in Nepal wat je moet doen...

Je krijgt (bij ons in ieder geval, mijn referentiekader) geen salaris, dus je bent aangewezen op jezelf

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik krijg dan geen salaris oid. Zoals ik al zei, er staat letterlijk: "tijdens de sabbatical zijn er geen rechten en plichten naar elkaar".

Ik wil die tijd dus aangrijpen om te kijken of die nieuwe baan iets is, een totaal andere sector.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Bob-B190 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:54:
[...]

Is het niet het idee dat je jezelf herontdekt, oriënteert wat je wil en waar je gelukkig van wordt?
Ja, dat je jezelf op een andere manier ontplooit en je vervolgens met je nieuw verkregen inzichten weer meldt bij je werkgever.

In geval van TS klinkt het meer als een soort carriereswitch met de garantie dat als het niet bevalt hij gewoon weer verder kan waar ie nu zit. Daar zou ik als werkgever niet zo happig op zijn, wat dat betreft vind ik het al heel wat dat ze een herintrederschap bieden.

... not as I do.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Clush schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:59:
[...]

Ja, dat je jezelf op een andere manier ontplooit en je vervolgens met je nieuw verkregen inzichten weer meldt bij je werkgever.
Je kan het ook andersom zien; iemand gaat bij de buren ruiken of het gras groener is. Mogelijk hebben de buren ook hun nukken en komt de werknemer na 6 maanden weer terug als "herintreder". Maar wel met een stukje extra info/ervaring over hoe een ander bedrijf iets aanpakt en dus mogelijk een verbetering in de manier van werken.

@pilskes ongetwijfeld niet interessant om te vragen maar als je geen salaris etc. krijgt, hou je dan wel je contract? Of moet je voor die 6 maanden ook een uitkering aanvragen? En tikt het niet een kleine deuk in eventuele pensioenen etc?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:38
Clush schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:59:
[...]

In geval van TS klinkt het meer als een soort carriereswitch met de garantie dat als het niet bevalt hij gewoon weer verder kan waar ie nu zit. Daar zou ik als werkgever niet zo happig op zijn, wat dat betreft vind ik het al heel wat dat ze een herintrederschap bieden.
En dat mag niet bij een ander bedrijf? Behoorlijk normatief om te stellen wat TS wel of niet zou mogen terwijl de voorwaarden alle ruimte over laat om te doen wat hij wil.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ik zie nu dat ik iets niet geheel duidelijk maak:
Ik krijg van mijn HUIDIGE werkgever in die 6 maanden GEEN loon, wel bij de nieuwe werkgever.

Of het slim is/fijn is voor mijn huidige werkgever doet er niet toe, mijn vraag is: mag het? Er staat nergens beschreven dat dit niet mag namelijk..

En een sabbatical is toch om jezelf te ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Bob-B190 schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:02:
[...]

En dat mag niet bij een ander bedrijf? Behoorlijk normatief om te stellen wat TS wel of niet zou mogen terwijl de voorwaarden alle ruimte over laat om te doen wat hij wil.
Hey, don't shoot the messenger. Wat TS wil is in feite geen sabbatical maar een ontslag met baangarantie. Wat ik vind doet er niet zo toe, ik geef alleen maar aan het standpunt van de werkgever wel te begrijpen. Bij een sabbatical is normaalgesproken de intentie om weer terug te komen, ik proef van TS meer dat ie eigenelijk gewoon weg wil maar graag de optie houdt om na 6 maanden, no questions asked, weer terug te komen.

Ik zou overigens gewoon de stap wagen naar die andere werkgever, sabbatical of niet. Tekenen aan de wand zijn er bij de huidige werkgever waar je alles toch wel een beetje hebt gezien. Go for it.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat word er precies bedoeld met herintreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28
@Sethro , inderdaad! Dat herintreden klinkt als een manier om onder andere voorwaarden TS terug te nemen. Dit zou wel gevolgen kunnen hebben.
In je OP geef je aan dat ze je toch niet kunnen ontslaan, wat bedoel je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Kan me ook voorstellen dat ze iemand anders aannemen voor je functie en dat je bij terugkomst dan een passende nieuwe functie - bijv wel in andere afdeling - krijgt aangeboden.

Wijziging in arbeidsvoorwaarden lijkt me in deze situatie namelijk niet voor de hand te liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 20-11-2018 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:34

Wish

ingwell

pilskes schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:08:
Ik krijg van mijn HUIDIGE werkgever in die 6 maanden GEEN loon, wel bij de nieuwe werkgever.

Of het slim is/fijn is voor mijn huidige werkgever doet er niet toe, mijn vraag is: mag het? Er staat nergens beschreven dat dit niet mag namelijk..

Ah... dus je krijgt dan ook een (tijdelijk) contract bij de nieuwe werkgever? Bij een sabbatical heb je wel geen rechten en plichten naar elkaar, maar je huidige contract blijft dan in stand. Ongetwijfeld staat in dat contract dat je geen nevenverplichtingen aan mag gaan zonder expliciete toestemming van de werkgever?

Meestal staat hier wel een clausule in, of in de eventueel van toepassing zijnde CAO. Look it up.

[ Voor 6% gewijzigd door Wish op 20-11-2018 08:35 ]

No drama

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als ze graag van je af willen na die 25 jaar zou ik er zoveel mogelijk uithalen in de vorm van een gouden handdruk bijvoorbeeld. Zeker als ze nu ook moeilijk gaan doen over de 12 maand sabbatical waar je eigenlijk recht op zou hebben.

De andere kant van de medaille, de werkgever kan ook zonder blèren TS ondersteunen in het vinden van een nieuwe baan en zodoende ook van het probleem afzijn dat TS geen plek meer heeft in het bedrijf.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
TL;DR: Je mag doen wat je wilt tijdens je sabbatical. Echter, je werkgever is zeer waarschijnlijk niet gehouden aan het verlenen van een sabbatical (geen afdwingbare arbeidsvoorwaarde, maar eentje in overleg). En nu je verteld hebt waar je je sabbatical voor wil gebruiken, is het verklaarbaar waarom ze een andere tactiek nemen.

Langere versie:
Een sabbatical is meestal geen afdwingbaar recht, dat wil zeggen, de werkgever biedt de mogelijkheid, maar voegt daar aan toe dat het in overleg gaat, of "als werkzaamheden dat toelaten". Dit moet je echt goed nakijken in je contract en/of aanvullende reglementen.

Nu je gezegd hebt wat je gaat doen, denk ik dat de werkgever in principe niet gehouden is aan medewerking. Ze denken nu met je mee, door een andere optie aan te bieden (herintreding).
Dat dit laatste vooral in hun voordeel is (vrijheid om condities te veranderen, voorwaarden te stellen) is vanuit hun optiek te begrijpen.

Met een 25-jarige staat van dienst zou je inderdaad zeggen dat er "meer te halen valt" dan gewoon ontslag nemen, zeker gezien het feit dat werkgever zo'n beetje heeft gezegd dat je moet uitkijken naar iets anders.

Maar dat station is volgens mij nu gepasseerd vanwege je openheid over je constructie.

Formeel zou je dus alleen je keutel kunnen intrekken en iets anders bedenken, maar let wel dat je je onderhandelingspositie dus verzwakt hebt door feitelijk al een uitweg te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je je baas verteld wat je tijdens je sabbatical wil doen?

En tja, ik zie het nauwelijks gebeuren dat een sabbatical in 2 maanden geregeld is, oftewel speelt dat ook niet mee?
pilskes schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:53:
Afgelopen zomer een bijeenkomst gehad waar verteld werd dat het nodige gaat veranderen en dat werd aangeraden om eens om je heen te kijken. Ze kunnen ons niet ontslaan, maar naar een andere afdeling overplaatsen zou een optie zijn.
Is het niet zo heel eenvoudig als dat je werkgever niet kan garanderen dat jouw baan er nog over 6 maanden is? Als dat namelijk zo is dan kan je wel herintreden, maar niet dezelfde baan krijgen.

Ze kunnen natuurlijk niet jouw baan/afdeling in leven houden omdat jij met sabbatical bent als ze al in de planning hebben zitten om die af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgens mij werkt het niet zo. Die 6 maanden is onbetaalt verlof, en dan geldt je contract nog steeds.

Als er iets in staat over nevenactiviteiten in je contract, blijft dat in die sabbatical ook. Als je een concurentie / relatiebeding hebt, dan mag je je eigen werk niet bij een ander gaan doen.

Een sabbatical neem je meer om een wereldreis te gaan doen bijvoorbeeld. Niet om ander werk te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:48
Eigenlijk vind ik het wel een aardige oplossing voor beide partijen. Zonder sabbatical heeft je werkgever sowieso een probleem op te lossen. Als je weg gaat los jij dat probleem voor hem op. Als je na je sabbatical blijft heeft je werkgever 6 maanden geen kosten en heeft hij meer tijd voor een andere oplossing. Beide partijen blij zou ik zeggen. Ik neem aan dat ook tijdens je sabbatical een opzegtermijn geldt dus helemaal onverwacht zal een eventueel vertrek van jou niet komen. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dit geweigerd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 22:22

macnerd

No Apples please :-)

Normaal heeft al lang iemand dit gezegd: zoek een advocaat, ga langs bij het Juridisch Loket (mits je niet te veel verdient, ze zijn selectief tegenwoordig), of gebruik je rechtsbijstand als je dat hebt.
Uiteindelijk gaat het erom wat er in je arbeidscontract / CAO en bijbehorende regelingen staat.

Bij het gesprek morgen zou ik vooral luisteren en nog niks toezeggen. Vraag na afloop een samenvatting; foute aannames van de personeelsfunctionaris kunnen anders best in jouw nadeel aan je personeelsdossier worden toegevoegd. Zeg dat je op korte termijn laat weten wat je gaat doen.

Sowieso zou ik niks loslaten over het aanbod van de oud-collega. Groot kans dat ze wel uit interesse/beleefdheid vragen wat je wilt gaan doen in je sabatical en waarom. Zorg voor een plausibel antwoord waarmee je ook niet keihard liegt.

Vervolgens met al je papieren (contract etc) en de samenvatting van het gesprek langs je juridisch adviseur om te weten wat de werkgever wel / niet kan doen. Als je dan toch bij je juridisch adviseur bent, vraag dan meteen ook even hoe makkelijk de werkgever van je af kan (een vaste baan is niet zo vast meer als vroeger, zelf al 2 keer meegemaakt), en wat de bijbehorende vergoeding ongeveer moet zijn.

Overigens zou ik als ik jou was ook nog even denken aan hoe die oud-collega destijds was: was het een geschikte kerel of vond je 'm bv irritant. Als je overstapt krijg je natuurlijk wel weer veel met 'm te maken.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 16:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

pilskes schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:53:

Wat kan en mag ik eisen? Kunnen hun eigen regels opstellen die nergens beschreven staan??
Ja, het kan zijn dat de werkgever gewoon vastlegt dat -zij- bepalen of ze wel of niet iemand een sabbatical laten opnemen:

belangrijk is dus wat er nu precies in die Handboeken staat over de procedure om een sabbatical aan te vragen en of dat een recht is dat je kunt afdwingen of juist een gunst van je werkgever dat ze naar eigen believen kunnen toekennen of ook weigeren (ik vermoed het laatste).

Er is geen enkele wettelijke regeling over Sabbaticals, het geld eigenlijk gewoon als onbetaald verlof dat je opneemt... Volgens de wet mag een werkgever dat altijd weigeren, enkel bij Zorg- of Ouderschapsverlof moet de werkgever daarvoor een extra onderbouwing geven.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik zou ook even nadenken over het scenario dat die nieuwe baan je wel bevalt. Tijdens je sabbatical heb je misschien geen verplichtingen naar je oude werkgever, maar als in je contract een concurrentiebeding opgenomen is heb je potentieel wel een probleem zodra je je contract opzegt en bij die oud-collega verder gaat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:13

drooger

Falen is ook een kunst.

Houdt je ook rekening met de loonheffingskorting voor die zes maanden?
Zou apart overkomen als je na die zes maanden besluit te blijven bij je huidige werkgever en aan komt zetten met een nieuw formulier bij HR.

Ook ben ik benieuwd hoe je dit wilt communiceren naar je huidige werkgever, wil je ze op de hoogte brengen van je plannen? Of riskeer je dat zij er (bijv. via LinkedIn) achter komen dat je stiekem bij een andere werkgever aan de slag bent gegaan?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Vandaag een gesprek gehad, met de leidinggevenden en de personeelsfunctionaris. Heel open en eerlijk gesprek, van mijn kant, maar ook van hun.

De PF vertelde dat 'ons' bedrijf geen sabbaticals geeft als de werknemer een andere baan neemt in die tijd. Prima, maar laat dan even zien waar dit wordt vermeld! Dit gaat ze nog uitzoeken en laat mij dit zsm weten.

Mocht het zo zijn dat ik idd geen sabbatical 'mag' nemen volgens de bedrijfsregels, dan krijg ik op papier dat ik op 1 juli terug MAG komen onder de zelfde voorwaarden/rechten/ect etc die ik u heb.

Ik moet uiterlijk 4 weken voor die datum aangeven wat ik doe, ook dat is geen probleem.

Stiekem denk ik dat ze graag meewerken omdat ik een 'dure' kracht ben, in een functie die misschien komt te vervallen.

Ik zit inderdaad nog wel met de loonheffingskorting, die moet ik natuurlijk wel bij de nieuwe werkgever aanvragen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:13

jjust

Het leven is een strijd

Ik zou dat 'papier' wel ff laten toetsen bij een arbeidsrecht advocaat. Je wilt bijvoorbeeld niet je arbeidsverleden opgeven. M.a.w. als je terugkomt en je wordt alsnog ontslagen dat de vertrekregeling gebaseerd is op een 25 jarig dienstverband en niet op basis van het dienstverband die opnieuw wordt aangegaan.

Verder veel succes met je nieuwe baan. Hopelijk bevalt die!

[ Voor 9% gewijzigd door jjust op 20-11-2018 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Het klinkt alsof je jij over een niet al te lang tijdsbestek niet meer op je huidige plek zit. Of jij regelt wat, of zij doen dat. Ik zou samen bekijken hoe je (voor jou zo goed mogelijk) afscheid van elkaar kan nemen. Daarna kan je wat nieuws gaan zoeken. Dit lijkt een hele mooie optie. Ga niet terug na 6 maanden waarbij het rondje weer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pilskes schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:32:
Vandaag een gesprek gehad, met de leidinggevenden en de personeelsfunctionaris. Heel open en eerlijk gesprek, van mijn kant, maar ook van hun.

De PF vertelde dat 'ons' bedrijf geen sabbaticals geeft als de werknemer een andere baan neemt in die tijd. Prima, maar laat dan even zien waar dit wordt vermeld! Dit gaat ze nog uitzoeken en laat mij dit zsm weten.

Mocht het zo zijn dat ik idd geen sabbatical 'mag' nemen volgens de bedrijfsregels, dan krijg ik op papier dat ik op 1 juli terug MAG komen onder de zelfde voorwaarden/rechten/ect etc die ik u heb.

Ik moet uiterlijk 4 weken voor die datum aangeven wat ik doe, ook dat is geen probleem.

Stiekem denk ik dat ze graag meewerken omdat ik een 'dure' kracht ben, in een functie die misschien komt te vervallen.

Ik zit inderdaad nog wel met de loonheffingskorting, die moet ik natuurlijk wel bij de nieuwe werkgever aanvragen!
Die loonheffing komt vanzelf wel in orde bij de aangifte, dat is wel het laatste waar je rekening mee hoeft te houden.

Ik zou echt eens even bij een arbeidsrechtadvocaat oid langslopen. Ben je wellicht paar honderd euro kwijt maar dat is het denk ik wel waard. Goed dat je eerlijk bent, maar helaas niet altijd het handigst bij een zakelijke relatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik snap niet waarom je voor zo'n rare optie als de sabbatical kiest. Als ze echt van je af willen dan is er vaak ook te onderhandelen over veeeeel betere opties. Bijvoorbeeld een terugkeergarantie (binnen x maanden) of orienteren/solliciteren met behoud van salaris (maar zonder de uren te draaien). Dit zijn opties die ik recht uit het sociaal plan van mijn werkgever trek, dat zijn dus regelingen die echt bestaan, echt worden toegepast en onderhandeld zijn tussen werkgever en vakbond. Dus ditch die sabbatical, ga de onderhandelingen opnieuw in en kijk hoe ze je echt kunnen ondersteunen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als zij na 25 willen dat je weg gaat, willen zij daar dan misschien voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12

Ik denk dat je het jezelf moeilijk maakt dan het is. Of ze het contractueel toe moeten staan is afhankelijk van je contract. In de meeste contracten staat de mogelijkheid tot het nemen van een sabbatical niet; dan is het dus volledig aan de werkgever of ze daaraan mee willen werken. Als het in jouw contract wel staat, maar je werkgever daarvan af wil wijken, dan heb je een jurist nodig. En die ga je hier niet vinden; we zijn vooral leken met een mening ;) Het gaat niet om wat we wel of niet eerlijk vinden, het is primair een juridische kwestie.

Als je dan uitgedoktert hebt of het juridisch kan rest jou nog de vraag of je het op de spits wil drijven bij een bedrijf dat je al verteld heeft dat ze je kwijt willen (want dat is het geval). Je begrijpt volgens mij ook wel dat een sabbatical niet helemaal bedoeld is om een half jaar proef te draaien bij een ander bedrijf. Hoewel ze je dat niet kunnen verbieden, gaat dit ongetwijfeld ten koste van je relatie met de leiding in het bedrijf. Het is ook volledig aan jou om in te schatten of dat het waard is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:02:
...Je begrijpt volgens mij ook wel dat een sabbatical niet helemaal bedoeld is om een half jaar proef te draaien bij een ander bedrijf. Hoewel ze je dat niet kunnen verbieden, gaat dit ongetwijfeld ten koste van je relatie met de leiding in het bedrijf. Het is ook volledig aan jou om in te schatten of dat het waard is.
Die relatie wil de organisatie zelf beëindigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Roenie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:07:
Als zij na 25 willen dat je weg gaat, willen zij daar dan misschien voor betalen?
Ik heb de indruk dat het nog niet zo concreet is, maar daar de functie wellicht in de toekomst komt te vervallen. Correct @pilskes?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik denk dat het bedrijf heel blij met je is. Ze bieden je wel aan om terug te komen met hetzelfde salaris etc, maar die 25 jaar telt dan niet meer. Dus als je functie dan daadwerkelijk komt te vervallen is het wip, doei! :w

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 09:13

igmar

ISO20022

Hydra schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:02:
[...]
Als je dan uitgedoktert hebt of het juridisch kan rest jou nog de vraag of je het op de spits wil drijven bij een bedrijf dat je al verteld heeft dat ze je kwijt willen (want dat is het geval). Je begrijpt volgens mij ook wel dat een sabbatical niet helemaal bedoeld is om een half jaar proef te draaien bij een ander bedrijf. Hoewel ze je dat niet kunnen verbieden, gaat dit ongetwijfeld ten koste van je relatie met de leiding in het bedrijf. Het is ook volledig aan jou om in te schatten of dat het waard is.
Ik ben het daar niet mee eens : Een sabattical is arbeidsrechtelijk gezien helemaal niks, het is een vorm van onbetaald verlof. En onbetaald verlof betekend ook dat je formeel nog in dienst bent, en dat schept bepaalde rechten / plichten. En in veel gevallen betekend dat er geen tweede baan bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

sig69 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:23:
Ik denk dat het bedrijf heel blij met je is. Ze bieden je wel aan om terug te komen met hetzelfde salaris etc, maar die 25 jaar telt dan niet meer. Dus als je functie dan daadwerkelijk komt te vervallen is het wip, doei! :w
Dat lees ik nergens? :?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
EWK schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:59:
[...]

Ik heb de indruk dat het nog niet zo concreet is, maar daar de functie wellicht in de toekomst komt te vervallen. Correct @pilskes?
Precies! Ze willen mij niet kwijt, verre van zelfs! Mijn functie zal in de komende jaren komen te vervallen door automatisering. Er zal dan wel iets anders voor terug komen, maar nu houd ik zelf de regie in handen.
Als ik na 6 maanden terug zou willen, MOETEN ze mij een vergelijkbare functie aan bieden als ik nu heb.
We zullen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:14
Hij heeft het over herintreden

Roomba E5 te koop

Pagina: 1