Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

BSOD Surface pro (model 1796)

Pagina: 1
Acties:

• josvane
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 23:31
Al enige tijd ervaar ik problemen met een Surface pro met daarop geïnstalleerd windows 10 pro 1803.
Het systeem heeft Core i5 7300, 8GB RAM en 256GB SSD.

Zoals de topic title aangeeft gaat het hier om BSOD, met verschillende foutcodes zoals services exceptions en fatail exceptions.

De 1e keer dat dit gebeurde heb ik hem een volledige re-install gegeven middels een USB stick die voor een surface bedoeld is. DIt is gegaan via deze pagina https://support.microsoft.com/en-us/surfacerecoveryimage

Een tijd lang is dit goed gedaan alleen nu beginnen de BSOD weer opnieuw. Mijn 1e idee was om hem te voorzien van de laatste updates. Echter ook hier geeft hij problemen. Na downloaden en installeren van 2 updates gaat hij herstarten, tijdens opnieuw opstarten geeft hij een melding dat de updates terug gedraaid en gaat hij 2x herstarten wanneer hij weer bruikbaar is. Echter bij iedere keer afsluiten probeert hij de updates alsnog te installeren, wat vervolgens ook niet lukt. De updates mislukken met een foutcode 0x800f0921

Als 1e heb ik Windows update opnieuw laten starten middels deze code

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop bits
net stop msiserver
ren c:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
ren c:\Windows\System32\Catroot2 Catroot2.old
net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver

De downloads beginnen keurig opnieuw maar lopen met dezelfde foutcode alsnog vast.

Google leert om een check te doen middels sfc /scannow Deze maakt melding er een pending restart is, (de update natuurlijk).

dism /online /cleanup-image /scanhealth
Deze maakt melding dat er iets aan de hand is.

dism /online /cleanup-image /restorehealth zou dit vervolgens moeten herstellen. Hier loopt hij echter vast met foutcode 6801. Als ik daar op google wordt ik weer doorverwezen naar sfc /scannow. Wat ook niet gaat.

Windows update service uitschakelen haalt het probleem weg bij herstarten alleen het probleem is daarmee niet weg en zonder updates is nou niet bepaald een best practice.

Iemand nog ideeën?

• Gertjuhjan
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-06 08:33

Gertjuhjan

Software Engineer

Contact opnemen met Microsoft. Zij kijken dan op afstand mee en hebben meer herstel opties. Ik ben met mijn Surface Book 2 heel goed geholpen.

Xbox: Gulpener88

• Jean luc Picard
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 02-06 23:33
Probeer wsus eens te draaien.
http://download.wsusoffline.net

Link naar de laatste versie http://download.wsusoffline.net/wsusoffline115.zip

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True