Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Adapter stroomvoorziening videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bottearie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-04-2020
Hallo allemaal,

bij het plaatsen van een nieuwe videokaart (msi rx 570 armor 8 gb) zag ik dat er een enkele stekker met 8 pins moet worden aangesloten t.b.v. stroomvoorziening 8)7 . De te vervangen videokaart (HD 7950) was aangesloten middels 2 maal een 6 pins connector. Nu lees ik dat het niet verstandig is om een enkele 6-pins aan te sluiten op de videokaart (de 6-polige kan niet voldoende watt leveren o.i.d.).

Kan ik dit oplossen:
- met een 'adapter', die van de 2 maal 6 pins connector naar een enkele 8 pins PCI-e aansluiting connector verloopt? (waar kan ik deze dan kopen?)
- met een adapter die van 2 molex aansluiten een 8 pins PCI-e aansluiting maken (https://www.allekabels.nl...nterne-voedingskabel.html)

In geval het relevant is: ik heb een antec EA500D 500 watt voeding.

Alvast bedankt voor de reacties!

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:21
Die Antec zou gewoon een 8 pins stekker moeten hebben. (6+2 pin)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Heb je pricewatch: Antec Earthwatts EA-500D Green? Die heeft een 6+2 pins en een 6 pins PCI-e. Dus naast een 6 pins moet een 2 pins bungelen. Of heb je de grijze als in https://www.hardwaresecre...00-w-power-supply-review/ want die heeft wel 2x 6 pins PCI-e.

Het gebruik van verloopjes is nooit aan te raden, zeker niet vanaf molex of sata.

Hoe oud is de voeding?

• bottearie
De voeding is in 2008 aangeschaft. Het lijkt niet de EA500D Green te zijn. heb nog even gezocht, maar ik vond de onderstaande en dat lijkt exact dezelfde te zijn:

https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16817371007

Daarbij staat ook 2x 6 pins pci-e vermeld helaas. Betekent dit dat de videokaart alleen is te gebruiken door ook een andere voeiding aan te schaffen?

• Uszka
Een nieuwe voeding aanschaffen is sowieso verstandig . Na 10 jaar is de betrouwbare levensduur van de EA500D wel voorbij.

• bottearie
Ik lees in de handleiding het volgende (zie punt 3):

Hardware Installation
1. Turn off the power and remove the case of
your computer. Remove the bracket which
may obstruct your Graphics card.
2. Put the card directly over the PCI EXPRESS
slot and press one end of the card into the
slot first. Gently but firmly press the other end
until it is fully seated in the slot. Secure the
card with a bracket screw.
3. Connect to 6/8-pin power connectors (if any). <--------------------------------
4. Replace the case and connect the output and
the monitor with the display cable.

Als ik punt 3 zo lees, dan moet het geen probleem zijn om een 6-pin connector te gebruiken?

• bottearie
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:30:
Een nieuwe voeding aanschaffen is sowieso verstandig . Na 10 jaar is de betrouwbare levensduur van de EA500D wel voorbij.
Ik ga in de toekomst weinig meer upgraden denk ik, dus vind het het momenteel niet waard om een nieuwe voeding aan te schaffen.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:39
Inderdaad, ik zou bij een 10 jaar oude middelmatige voeding me überhaupt niet prettig voelen om een nieuwe GPU daaraan vast te knopen.

Wat heb je verder allemaal voor onderdelen in je pc?

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
wat Uszka al zegt,voeding is al erg oud en het zal beter zijn deze te vervangen,omdat voedingen nou eenmaal last hebben van slijtage op den duur.

En een ploffende voeding kan er voor zorgen dat die andere componenten erbij mee neemt,als je pech hebt.

[Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 20-11-2018 19:36]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@bottearie oude meuk inleveren bij milieudienst. voor €50/65,- heb je een goede nieuwe voeding.
zou lullig zijn als je (weer) een topic moet openen, maar dan ' help mijn pc doet niets meer'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bottearie
ok dank voor de waarschuwingen in ieder geval :). Ik heb mijn vraag ook uitgezet bij de fabrikant. Ben benieuwd wat ze zeggen!

• bottearie
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:35:
Inderdaad, ik zou bij een 10 jaar oude middelmatige voeding me überhaupt niet prettig voelen om een nieuwe GPU daaraan vast te knopen.

Wat heb je verder allemaal voor onderdelen in je pc?
Het meeste stamt uit 2013, FX8320, AM3+ mobo, Xonar D1 geluidskaart en een evo 840 500 gb ssd.

• Uszka
bottearie schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:42:
ok dank voor de waarschuwingen in ieder geval :). Ik heb mijn vraag ook uitgezet bij de fabrikant
De fabrikant van die voeding is Seasonic.

• bottearie
Uszka schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:45:
[...]

De fabrikant van die voeding is Seasonic.
Ik bedoel dat ik de fabrikant van de videokaart de vraag heb gesteld of de 6-pins connector kan worden aangesloten.

• bottearie
Nog wat verder gegoogled. Onderstaande link geeft een goede uitleg:

https://graphicscardhub.c...rd-pcie-power-connectors/

Op basis van de info uit de link, zou een 6-pins connector genoeg moeten zijn. Om de reden dat de kaart 150W vraagt en er 75W via de PCI slot wordt geleverd en de overige 75W via de 6pins. Zou dus precies genoeg moeten zijn.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True