Toon posts:

Meerdere ISP's koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om meerdere ISP's te koppelen aan 1 server? Dan kan ik namelijk ADSL en @home aanvragen en snel internetten...

Als dat niet lukt, dan kan ik het nog alle 2 aanvragen, maar dan moet ik er 2 gateways van maken. kan dan 1 DHCP server, samenwerken met 2 gateways? Dat ik bijvoorbeeld 1 grote "master server" heb, en dat ik dan 2 gateways naar internet heb, en gebruikers van mijn netwerk laat toewijzen aan 1 van de 2 gateways? (kan ik die master server dan trouwens ook op de gateway laten draaien, dat scheelt weer een pc'tje)

Verwijderd

Hmm. zou in principe mogelijk moeten zijn, maar enigste manier hoe ik kan verzinnen dat het werkt is met hele dure routers :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 21 juli 2001 14:52 schreef Lexxie het volgende:
Hmm. zou in principe mogelijk moeten zijn, maar enigste manier hoe ik kan verzinnen dat het werkt is met hele dure routers :)
Precies, en vergeet het dus maar. @Home is snel zat lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vond dat @home snel zat was dan vroeg ik het niet...

Het moet volgens mij ook kunnen, maar ik weet niet of dat onder windows lukt. Ik weet zelfs niet of dat onder linux lukt, want wat je volgens mij moet doen, is het systeem de opdracht geven om @ random te kiezen voor de kabel of de ADSL

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik heb wel gelezen dat je 2 isdnkanalen bij verschillende providers kan bundelen met midpoint (www.midpoint.com) maar of dat ook met ADSL/kabel werkt weet ik niet.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zaterdag 21 juli 2001 17:13 schreef lost95 het volgende:
Ik heb wel gelezen dat je 2 isdnkanalen bij verschillende providers kan bundelen met midpoint (www.midpoint.com) maar of dat ook met ADSL/kabel werkt weet ik niet.
is er geen freeware versie?

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet helemaal nix van linux af, maar ik hoor altijd dat mogelijkheden met ethernet kaarten geweldig zjn.
Bandbreedte knijpen enzo.
Dus misschien dat je ze ook kunt samenvoegen?
Tja.. en anders.
Punt is, dat als je het onder een windo bakkie ofzo zou knallen, je moet de default GW opgeven.
Dus als je dat vanaf de andere kant bekijkt.
Hoe weet de server die vanaf een client zijde een inet request krijgt, aan welke NIC hij die moet doorgeven?

't Klinkt overigens wel verdomde interesant.
Hou ons op de hoogte!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dat is nu juist heel makkelijk, hij 'kent' er namelijk maar 1!

Ik heb dan 2 netwerk kaarten in mijn pc zitten, een voor ADSL, en een voor @home. Op die manier weet @home niet beter dan dat dat ding binnen komt op zijn netwerkkaart, en ADSL denkt hetzelfde.

Je kunt hier alleen niet meer met de standaard gateway van windows werken. Welke NIC moet hij gebruiken om inet te versturen? Wat om te ontvangen? De client zijde is hierbij het probleem.

Wat ik dus wil is een programma dat de inet requests kan verdelen over de 2 nic's, en de 2 gateways die hij dan kent.

Maar dat weet dus niemand? Ik zal het eens in het linux forum vragen... (Of is dat crossposten? nou ja, daar kom ik vanzelf wel achter ;) )
Pagina: 1