Toon posts:

2 monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb win 2000 advanced server geinstalleerd (Trial versie), en ik wil graag 2 monitoren (met 2 kaarten) instaleren.

Ik heb het al bij win98 gedaan, perfect. Nu wil ik ook onder 2k-server doen, maar de 2e pikt hij niet.

Bij general props zegt hij:
"This device cannot start. (Code 10)"
Bij resources zegt hij:
"This device isn't using any resources because it has a problem"

Help he!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat voor videokaarten gebruik je?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 2 maal S3Virge DX kaarten.
Bij de weg: Het is een compaq PIII met een ingebouwde Video-kaart. Zodra je echter een extra erin duwt, dan herkent Windows de ingebouwde niet meer, foetsie, verdwenen...

• Chemist
Dubbele videokaartondersteuning werkt onder w2k niet met S3 kaarten (vreemd genoeg, want onder 9x is het zo'n beetje de beste optie)

Verwijderd

Topicstarter
Meen je dat? Waar haal je dat vandaan? S3 is zo'n beetje de standaard dacht ik...

Goed, bedankt voor je info, nu kan ik lekker gaan huilen in een hoekje van de kamer met een kaasschaaf zodat de muur rood word en het zwart voor mijn ogen.

• Chemist
Ik heb het regelmatig hier op het forum gezien als antwoord, dus het zal wel waar zijn.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar laatst was er iemand die s3 als 2de kaart had (en tnt2 als 1ste geloof ik) en die moest zijn s3 (2de dus) door win2k als eerste laten initialiseren.. Misschien hebbie er iets aan!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had het vandaag nodig voor een cursus, maar het is wel de moeite waard om het voor de volgende keer uit te zoeken

Bedankt.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

S3 zou idd niet werken. Ik gebruik zelf een Voodoo3 PCI en dat werkt perfect. Matrox PCI kaarten (Millennium II, G200 etc.) werken ook, evenals kaarten met de 3DLabs Permedia II (o.a. Diamond FireGL 1000). Er heeft ooit een handig overzichtje hier ergens op 't forum gestaan.

Verwijderd

er staat ergens op www.microsoft.com een lijst met videokaarten die je als tweede kaart kunt gebruiken in win2k ik weet alleen de url niet zo. Alle kaarten moeten daar op staan die compactible zijn voor dual monitor support..
Pagina: 1