Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Herman456
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 12-05 17:17
Moderator, uiteraard moet de topictitel gaan over de RX580, ik kan het niet meer veranderen.

Ik zoek een RX580 8GB, maakt het merk nog uit?
IK denk dat de processor en de geheugengrootte bepalend zijn, maar kliopty mijn idee wel? Ik kan bijvoorbeeld een XFX, MSI Armor of Sapphire Nitro + kopen maar het verschil zegt me niets. Ik heb maar een HDMI poort nodig! Andere aanbevelingen van andere merken zijn ook welkom. Ik wacht nog even met mijn PC helemaal up te graden want financieel wil ik rustig aan doen. Later zal ik moederboard, processor en werkgeheugen vervangen.lk wil een betere resolutie en nieuwe games spelen

Wat is je budget?
250 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijjn systeem:
ASrock FM2A88X extreme4+
AMD Athlon 860 K4 quad op 3,7 Mhz
8GB werkgeheugen
2 R9-270X kaarten in crossfire modus. 2 kaarten dus.
LG W2453V monitor.

[Voor 13% gewijzigd door Herman456 op 19-11-2018 17:18]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Sapphire maak al jaren zeer goede AMD kaarten. heb je nog een beetje moderne voeding ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Herman456
Ik heb een cooler master 750 watt.

Ik heb er een potje van gemaakt, de kaarten die ik ambieer zijn de RX580 9GB kaarten onder de 260 euro, te weten de XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB, de MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC, de Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) en de Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05).

[Voor 81% gewijzigd door Herman456 op 19-11-2018 17:35]

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21-06 23:15

Praetextatus

the dutch_paki

Volgens mij is je template incompleet? Wat wil je bereiken? Ga je erop alleen youtube kijken en online spelletjes spelen? Wat voor games speel je?

En je kunt hier op tweakers ook wat reviews opzoeken van de verschillende kaarten ;)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:25
Welke games speel je want ik verwacht dat de cpu een behoorlijke bottlkneck gaat worden met een RX 580.

• Herman456
Ik speel first person shooters, zeg maar Doom, Wolfenstein. Niet online, interesseert mij ook niet. In mijn eentje dus. Spelletje uit, lol voorbij en koop ik een nieuwe game.

• Herman456
Ik stopte mijn gegevens in een rekenmachine en ik zou iets van 25% bottleneck hebben. Ik weet niet wat dat is. Maar...ik ga op den duur alles upgraden.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11:00
Lol, welke rekenmachine denkt die wijsheid te hebben :)

Zal sowieso afhangen van de games, maar singleplayer games die een beetje goed ontwikkeld zijn draaien vaak prima zonder high-end processor.
De RX580 doet het bij de genoemde games ook meer dan goed.

• Herman456
https://thebottlenecker.com/calculator

Hoe en wat weet ik ook niet. Ik zou graag het uitgelegd zien maar helaas.

[Voor 33% gewijzigd door Herman456 op 20-11-2018 10:04]

• mitsumark
Ver bij wegblijven, heb je 'niks' aan.

*This result is based on average CPU and GPU usage from different programs and games. It changes based on operating system, background processes activity and targeted applications. This result is not universal and changes based on differences in hardware and software enviroments. Please do not use this calculator primary as decision maker than as helping tool to understand performance correlations between different components.

Programma's heb jij niks aan, wat betreft games verschilt het heel erg (welke game, welke resolutie en settings, hoeveel Hz, etc), het gemiddelde is nutteloos.

• Stappieterug
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-06 12:31
Even terug naar je vraag over welk merk RX580 je het 'beste' kan kiezen:

De buren hebben even geleden het een en ander in kaart gebracht:
6 rx580 kaarten vergelijking

Van iets langer geleden een Techdeal video
Hoewel hij vooral inzet op prijzen die niet meer relevant zijn
denk dat de belangrijkste afweging geluid / koeling zijn, afhankelijk van hoe de rest van je setup is opgebouwd.

Kosten zijn uiteraard een factor, maar op basis van bovenstaande links weet je tenminste voor welke kaart je een prijsalert wil opzetten.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

• mitsumark
Gezien de huidige prijzen is de Sapphire een nobrainer.
https://tweakers.net/pric...re/1271633;961313;757407/

[Voor 36% gewijzigd door mitsumark op 20-11-2018 23:24]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True