Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremmlin
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-03-2019
Sinds mijn Lenovo nu alweer 5 jaar oud is en kuren begint te vertonen ben ik opzoek naar een nieuwe gaming laptop. Wegens ruimte gebrek kan ik jammer genoeg geen desktop nemen. Laatste keer dat ik me een beetje heb ingelezen is dus ook alweer 5 jaar geleden.

Wat ga je met je laptop doen?
Ben opzoek naar een laptop die naast huidige games ook mogelijk de games van de nabije toekomst aan zou kunnen. Ben vooral geïnteresseerd in een laptop die mogelijk cd projekt red's Cyberpunk 2077 zou aankunnen. Weet dat het lastig is sinds die game nog niet uit is maar ik richt mijn pijlen dat het in de buurt van de witcher wild hunt zal liggen. Hoeft niet per se op ultra gespeeld worden, maar in ieder geval op high.

Wat is je budget?
Ik heb mijn inschatting rond de 2000 euro liggen. Maar goedkoper mag altijd!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Naast gamen gebruik ik mijn laptop ook voor mijn studie. Dus er zal zeker wat mee gesleept worden. Accuduur is niet al te belangrijk denk ik, sinds er meestal wel gewoon een oplaadpunt aanwezig is op de plekken waar ik tussen reis. De laptop hoeft niet ultra thin te zijn, maar liever ook geen bakbeest van een paar kilo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat ik tot dusver heb gevonden is de MSI GS65 8RF-040NL. Echter vind ik de opslag nogal laag, op mijn huidige laptop heb ik 1 TB terwijl de MSI met 256 GB komt. Ik vraag me af of dit makkelijk te upgraden valt of niet. Zelfs de 38 heeft slechts 512GB. Voor de rest, ik heb eerder een msi gehad (dat zal al wel weer 7 jaar geleden zijn toen ik die kocht) maar die is behoorlijk snel gestorven, plus had ik al vrij snel problemen met het scherm mee (los contact waardoor scherm soms uitviel als ik hem bewoog, terwijl ik zeer voorzichtig met mijn electronica omga). Nu is dat jaren terug dus ik vraag me af of de constructie inmiddels verbeterd is.

Ik sta natuurlijk open voor andere merken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 16:50
Ik ben zelf bezig met de aanschaf van een Gigabyte Aero 15X.
Die moet ik helaas wel importeren, omdat hij in NL niet verkrijgbaar is.

op dit moment heeft Newegg (USA) een aanbieding:
https://www.newegg.com/gl...5x-_-34-233-237-_-Product
dan kost hij ca € 1850 incl douance kosten

of je kan hem voor 2k vinden in engeland:
https://www.box.co.uk/AER...O-15X-v8-CF2_2303342.html (met ACER Mixed Reality set)
https://www.overclockers....ing-laptop-lt-08r-gi.html (met Call of Duty 4 en wat andere software)

Lijkt mij op dit moment de beste deal

MSI GS65 is lastig te upgraden, omdat moederbord er op z'n kop in zit. die zou je er helemaal uit moeten halen. qua stevigheid schijnt hij ook tegen te vallen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
@Gremmlin en @Metaalhoofd, jullie hebben dezelfde zoektocht als ik heb.

Ik ben nu aan het kijken voor de Alienware M15.
Qua prijs wel erg hoog (studenten hebben 10% korting), maar de meeste zijn in video reviews erg positief.

Anders biedt BTO veel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb zelf ook naar de clevo P950ER gekeken (bij laptopparts4less), wat eigenlijk de basis is voor de BTO-rebrand versie en een stuk goedkoper dan MSI/Gigabyte/Alienware/Dell etc.

Maar de grote korting op de Aero 15X en gratis vr headset (ik wilde eigenlijk een samsung odyssey importeren), betere accuduur en verwachte betere koeling/bouwkwaliteit hebben me besloten om voor die te gaan. Hopelijk krijg ik hem nog voor het weekend binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremmlin
@Metaalhoofd Ja die stevigheid baat me het meeste zorgen bij de msi, hoop toch op een laptop die weer 4 a 5 jaar mee zou kunnen.

Heb de Aero idd ook een paar keer voorbij zien komen, alleen las ook wat reviews dat ie out of the box problemen had met de drivers.

@YDeciever Alienware kann idd hoog uitvallen qua prijs, maar aan de andere kant met die korting om ik wellicht rond dezelfde prijs als een msi 38

Ik zal even duiken in de BTO daar heb ik namelijk nog niks over gehoord (of de clevo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 01:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb net mijn Gigabyte Aero 15x binnen. Voelt wel stevig aan al zit er wel wat flex in het scherm, maar volgens mij wel steviger dan de vorige generatie van MSI stealth (de huidige heb ik nog niet in handen gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

BTO al overwogen? www.bto.eu. Daar kan je zelf je hele laptop configureren.

* mkleinman heeft een 15cl77, 32gb geheugen, i7 met GTX 1070.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremmlin
Ik heb nu net gehoord dat nvidea mogelijk binnenkort nieuwe videokaarten zal uitbrengen voor laptops, dus ik denk dat ik daar nu op ga wachten (als mijn huidige laptop dat volhoudt). Zal in ieder geval de prijs van de huidige laptops verlagen hopelijk en keuze wat makkelijker maken.

In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal.
Pagina: 1