Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung S7 of Sony xperia xz2 compact

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PoisonRX
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08-02 23:32
Ter vervanging van mijn Samsung S4 mini (ja echt) ben ik op zoek naar een compacte telefoon met een hele goede camera. Mijn shortlist:
Samsung S7 - ong. EUR 330
Sony xperia xz2 compact - ong. EUR 440

Ik heb ook zitten kijken naar de Nokia 7.1 (zeker nu met de EUR 50 cashback), maar vermoed dat deze toch een slagje te groot is.

Maar sta open voor andere suggesties, maar compact en hele goede camera zijn absolute vereisten, voor de rest ben ik geen heavy user (geen spelletjes en het gebruik beperkt zich tot bellen, appen, email). Budget is minder van belang omdat ik er toch meerdere jaren mee wil doen.

Mijn grootste twijfel met de Samsung betreft de updates....tot hoelang gaan deze nog door. Met Sony heb ik helemaal geen ervaringen.

Open voor advies en suggesties...

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-06 21:45
Over het algemeen leveren fabrikanten van de duurdere Android modellen 3 jaar updates vanaf de release van het product. De S7 zit daarmee in zijn laatste jaar. Ik zou dan eerder een S9 adviseren (even voor een aanbieding kijken) die dit jaar uitgekomen is.
Je kunt ook voor een iPhone 8 gaan. Hoewel iPhones geen enkele update garantie krijgen van Apple is de praktijk dat ze jaren meegaan, en de iPhone 8 is het laatste compacte model van hun, de X en XS zijn iets groter maar vooral veel duurder.

Mijn advies is ook zeker even naar de winkel te gaan en toestellen fysiek vast te houden.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Sony geeft over het algemeen twee jaar lang updates en drie jaar lang patches. Dit komt in de praktijk vaak neer op 1 major Android update die de XZ2 net heeft gehad (Android 8 -> 9) gevolgd door een periode met ondersteuning via maandelijkse beveiligingspatches.

🖥️ | 🚗

• PoisonRX
De updates voor de S7 is idd mijn zorg, maar de S9 vind ik echt te groot (S7 is eigenlijk al randje). Ik ben destijds overgestapt van IOS naar Android en daar wil ik graag bij blijven. het liefste nog een zo clean mogelijke Androïd.

Dus de XZ2 zit dus nu op Android 9.0 dat is in vergelijking met Samsung toch best snel aangezien deze versie in augustus is gereleased? En nu volgens dus nog een jaar of 3 (security)updates?

Nog meer opties: Compact (14,5 x 6,8 max) met goede camera?

• swhnld
De XZ2 is duidelijk de kleinste, maar s7 vs s9 zit heel dicht bij elkaar door 18:9 verhuiding en dunbete bezels is de s9 smaller en hoger dan de s7. Hier een vergelijk:

https://tweakers.net/pric...e/486797;1118063;1156153/

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• PoisonRX
@swhnld Bedankt voor het overzicht en gezien de updates zou ik dan welicht toch voor de S9 gaan, alhoewel ik deze eigenlijk iets te groot vind.

Zou je nog verschil zien in de kwaliteit van de foto's met de optische beeldstabilisatie bij de S9 en de digitale bij de Sony XZ2 compact?

• swhnld
Coolblue heeft een goede uitleg over het verschil:

https://www.coolblue.nl/a...le-beeldstabilisatie.html

Optisch heeft mijn lichte voorkeur omdat digitaal software algoritme afhankelijk is.

Reviews wijzen op een mindere camera kwaliteit bij de xz2 compact:
product: Sony Xperia XZ2 Compact
Bij de S9 wordt de camera juist geprezen in de reviews:
product: Samsung Galaxy S9 Dual Sim
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True