Toon posts:

videokaart voor aansturing 2x 4k

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
videokaart

Wat is je budget?
geen idee

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Graag zou ik een adviesvraagje willen stellen.
Ik ben op zoek naar een pcoplossing voor het volgende:
Ik wil een pc voor monitoringdoeleinden neerzetten. Deze pc moet 2 4k tv’s kunnen aansturen vanaf 1 grafische kaart via 2 hdmi uitgangen met hdmi 2.x

Nu is 2x die rsolutie natuurlijk wel een dingetje, maar er komt geen 3d meuk of zo op te draaien. De schermen worden softwarematig gesplitst en er komen browservensters met grafieken en zo te draaien.
De pc zelf moet wel e.a. kunnen draaien dus minimaal 16GB ram is een eis. Daarnaast lijkt enige rekenkracht in de vorm van een i5 ook wel handig (sommige vensters staan bol van clientside javascript).

Waar ik graag jullie advies voor wil is de videokaart. Het lijkt me niet nodig om de meest luxe 3d Gaming kaart aan te schaffen aangezien het beeld vrij statisch is. Alleen die 2x 4k resolutie.. hé?
Dus wat voor soort kaarten/specs moet ik aan denken om dit te kunnen doen? De rest van de pc configureer ik er wel omheen, dus de interface ligt nog niet vast.

thnx

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een beetje Quadro moet dit zonder problemen kunnen. Maar een normale "consumenten" GPU kan het ook wel aan.

Over welke framerate hebben we het? En wat voor beeldmateriaal? Want zelfs HDMI1.4 zou al 2160p30 moeten kunnen aansturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 11:33
MAX3400 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:30:
Een beetje Quadro moet dit zonder problemen kunnen. Maar een normale "consumenten" GPU kan het ook wel aan.

Over welke framerate hebben we het? En wat voor beeldmateriaal? Want zelfs HDMI1.4 zou al 2160p30 moeten kunnen aansturen.
Waarom een dure quadro kaart? Hij gaat er dus niets qua 3D mee doen. Vrijwel elke gpu kan dit.
Een simpele 1050Ti zal nog wel zorgen voor een soepele ervaring in ieder geval.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

Zoiets zou je kunnen nemen, bijvoorbeeld, er staan nog goedkopere 1050ti's in de pricewatch overigens.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Inverted_World schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:35:
[...]

Waarom een dure quadro kaart? Hij gaat er dus niets qua 3D mee doen. Vrijwel elke gpu kan dit.
Een simpele 1050Ti zal nog wel zorgen voor een soepele ervaring in ieder geval.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G.
Euh, omdat je oudere Quadro's voor de helft van de prijs van die 1050 kan vinden, ze passief zijn en over het algemeen met veel minder VRAM dezelfde resoluties eruit kunnen gooien?

Vandaar dus ook mijn andere vragen; als het 2160p30 mag zijn, kan je waarschijnlijk met een 840 of 940 al uit de voeten, als je dan toch een GTX wil aanschaffen.

/edit: zelfs een RX290 of 750Ti kan al 2x 2160p aansturen.

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 19-11-2018 15:50]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 11:33
MAX3400 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:47:
[...]

Euh, omdat je oudere Quadro's voor de helft van de prijs van die 1050 kan vinden, ze passief zijn en over het algemeen met veel minder VRAM dezelfde resoluties eruit kunnen gooien?

Vandaar dus ook mijn andere vragen; als het 2160p30 mag zijn, kan je waarschijnlijk met een 840 of 940 al uit de voeten, als je dan toch een GTX wil aanschaffen.
Mits 2e hands een optie is, wellicht er even bij zeggen dan. Daarbij kun je die 1050's ook voor een habbekrats in de pricewatch vinden. Quadro ontgaat me een beetje, en zijn ook lastiger te krijgen. En hoezo zou iemand graag weinig vram willen hebben als je voor hetzelfde geld meer krijgt? Ik denk dat je hoe dan ook goedkoper uit bent met een simpele consumer kaart.

Verder ondersteunen veel kaarten uit de 8/9 serie maximaal 1 4K monitor.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
Een GT 1030 met HDMI en DP doet al 2x 4K voor een lage prijs (wel een DP>HDMI kabel/adapter) nodig. Heb zelf de pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC voor 2x 4K die helaas steeds slechter lvb wordt. pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK is een alternatief.

Hoe ziet het systeem eruit waarin de videokaart gebruikt gaat worden?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee