Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magista
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-03 09:19
Mijn vraag
Zaterdagochtend 17 november kreeg ik een Security Update binnen op mijn Xiaomi Mi A1, dus ik dacht netjes de update uit te voeren tot uiteindelijk tot mijn verbazing mijn scherm alleen maar aan het knipperen was na de update, vervolgens na enige tijd schakelt de telefoon uit zichzelf uit.
Nogmaals aangezet om te kijken of er wellicht wat fout was gegaan en kreeg hier direct onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/PNrr1HR

Vervolgens nog het een en ander geprobeerd en kwam op een gegeven moment wel in de telefoon zelf door het geknipper heen echter kwam elke 2 seconden de melding : Systeem-UI is gestopt naar voren, na enkele minuten sluit de telefoon zich weer volledig af.
Vervolgens de telefoon uiteindelijk maar volledig factory gereset en kwam toen uit bij het starten van het instellen, echter komt de foutmelding dan opnieuw naar voren:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/uPpLGAg

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen rare apps vanuit APK's of dergelijken gedownload altijd uit de Play Store gedownload

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Factory reset zoals aangegeven door de telefoon zelf.
Andere Launcher gebruikt op aanraden van diversen websites.
Wordt aangeraden de cache leeg te gooien van de "system-ui" app, echter kan ik deze nergens vinden.

Beste antwoord (via rens-br op 22-11-2018 20:13)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Het staat er hier helemaal vol mee. Opstarten zonder Sim, taal op engels zetten, opstarten met sim, pincode van de sim halen, taal op nederlandse zetten, opnieuw opstarten en de pin eraf laten tot er fix is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Het staat er hier helemaal vol mee. Opstarten zonder Sim, taal op engels zetten, opstarten met sim, pincode van de sim halen, taal op nederlandse zetten, opnieuw opstarten en de pin eraf laten tot er fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsx3000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-04 22:27
Hier hetzelfde probleem.
Ik heb een factory reset gedaan. Alles terug ingesteld en dat was ok.
Heeft twee dagen zonder probleem gewerkt nu deze ochtend terug hetzelfde probleem.
Ik heb het idee dat het iets met een lage batterij spanning te maken heeft. Of beter gezegd een bepaald percentage waaronder de batterij komt. Maar dat zal er misschien niks mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
gsx3000 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:15:
Hier hetzelfde probleem.
Ik heb een factory reset gedaan. Alles terug ingesteld en dat was ok.
Heeft twee dagen zonder probleem gewerkt nu deze ochtend terug hetzelfde probleem.
Ik heb het idee dat het iets met een lage batterij spanning te maken heeft. Of beter gezegd een bepaald percentage waaronder de batterij komt. Maar dat zal er misschien niks mee te maken hebben.
Nee, het komt door de combi simpin en Nederlandse taal. Het is echt een wijdverspreid probleem en het forum staat er vol mee.
Telefoon op Engels zetten of de SIM pin eraf is de oplossing tot er een bugfix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsx3000
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-04 22:27
Bedankt ChinaGeek.