Toon posts:

Wat betere laptop voor allround gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 17:46
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik wil graag een laptop waar ik alles mee kan doen: snel, betrouwbaar en liefst voor langere tijd (geen upgrades nodig tussen nu en een paar jaar. Gamen doe ik eigenlijk nooit meer op een PC, maar in een vlaag van opwelling wil ik nog wel een versie van CIV spelen (IV of later) en ook SIMcity pak ik er wel eens bij. Een WOI shooter lijkt me ook nog wel wat, maar e.e.a. zal incidenteel zijn.

Foto's bewerken en fotoboeken maken wel en best veel ook (ik gebruik paintshop pro). Verder is het internetten, gebruik voor ROMS naar android tablets en dus ook het nodige downloaden. Video's bewerken doe ik eigenlijk nooit.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zat aan een bedrag van rond de 900 euro te denken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ik ga de laptop niet (veel) meenemen. Wel wil ik de laptop meenemen van de bank naar mijn werkplek op zolder e.d. Op mijn werkplek op zolder heb ik een monitor staan (HDMI) die ik er op aansluit en ook een (draadloze) logitech set. Superdupe toetsenbord is dus niet superbelangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik heb geen behoefte meer aan Lenovo en Acer. Acer vind ik te kwetsbaar/plastic (ik heb een kleine meid die graag wil 'werken' op de laptop). Lenovo is me de vorige keer slecht bevallen.

HP is prima. MSI ook (maar wel wat duurder) en ook ASUS is goed. Dell heb ik wat minder mee, vooral vanwege lange levertijden. Als ze echter een scherpe aanbieding hebben dan ben ik er niet op tegen.

Opties die ik zelf had gevonden:
MSI GL63 8rd 009
+ 6 cores
+ beste specs
+ MSI-build
- duurste
- 128 GB SSD
€ 999,-

HP Pavilion 15 cx 0030nd
+ 6 cores
- 128 GB SSD
€ 949,-

HP Pavilion power 15 cb 093nd
+ goedkoopste
+ 256 GB SSD
- 4 cores ipv 6
€ 899,-

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee