Toon posts:

Game systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 10:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
80% werk, dit houdt in word open hebben ongeveer 40 tabjes(don't start haha). Youtube/spotify voor muziek.Werk houdt ook in incidenteel een video bewerken via adobe premier. Adobe photoshop wat fotos aanpassen
Overige 20 % gamen (fallout 76, een moba, shooters(casual player)
.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten rond de 1000 euro voor deze upgrade

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GTX 1080 MSI
Voeding 650 watt platinum van corsair
ATX Kast
SSD 960
SSD 970 (nieuw gekocht)
Monitor asus PG348Q

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een upgrade van een 7700K naar een nieuwe processor
16GB Aan ram maar meer is zeker welcome. Ik zit standaard al op 80%
Moederbord: Een moederbord met ruimte voor 2 SSDS de samsung 960 en 970)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
MSI Ben ik fan van, en ASUS ook

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het een upgrade is van wat ik nu heb. Dat ik er qua performance op vooruit gaat. En dat het future proof is. Ik zal denk ik voorlopig even niet upgraden.

Ga je overklokken?
Nee!

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht niks, ik hoop dat ik goed advies kan krijgen wat ik het beste kan kopen. Zelf al veel hier gekeken op GOT. Maar ik zie heel veel 2700X advies, en hoe ik het interpreteer intel is op dit moment te duur. Dus daarom "maar" amd.

Belangrijk ( mijn oude systeem is al verkocht aan een vriend van me)

How are you doing?

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28
Gooi er 16 GB bij en dan ben je klaar. Ik zie werkelijk niets dat een i7 7700K niet (op zijn sloffen) aankan.

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-03 03:31

TechnoNoob

I'm just a noob.

Op welke resolutie game je?

En wat betreft "maar" AMD, Intel heeft betere single core performance, en dat vinden games leuk, hoewel dit vaak niet over gigantische verschillen gaat met AMD. Vandaar dat Intel over het algemeen beter is in gaming. Het probleem is dat Intel momenteel veel te duur is, dus voor het zelfde geld krijg je bij AMD beter performance. Daarnaast is AMD over het algemeen beter in productiviteit workloads zoals videobewerking, dus als je dat ook doet zou ik gewoon voor AMD gaan! Tenzij je al een Intel mobo hebt zoals je volgens mij hebt? Dat is niet duidelijk... Dan moet je inderdaad gewoon je CPU upgraden.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 14:19
Lijkt me niet echt de moment om te upgraden als je nu al een i7 7700K hebt...
Voor je werk niet, voor incidenteel wat videobewerking te doen zeker niet en voor wat casual gaming al helemaal niet.

Het is niet omdat 80% van je RAM ingebruik is dat je plots veel meer performance zou hebben door 32GB te gebruiken.

Ik zou nog 2 generaties CPU's wachten om te upgraden, tot Intel weer eens wat nieuws toont in plaats van een minimale upgrade van een bestaande generatie...

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 13:29
TechnoNoob schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:04:

En wat betreft "maar" AMD, Intel heeft betere single core performance, en dat vinden games leuk, hoewel dit vaak niet over gigantische verschillen gaat met AMD. Vandaar dat Intel over het algemeen beter is in gaming. Het probleem is dat Intel momenteel veel te duur is, dus voor het zelfde geld krijg je bij AMD beter performance. Daarnaast is AMD over het algemeen beter in productiviteit workloads zoals videobewerking, dus als je dat ook doet zou ik gewoon voor AMD gaan! Tenzij je al een Intel mobo hebt zoals je volgens mij hebt? Dat is niet duidelijk... Dan moet je inderdaad gewoon je CPU upgraden.
Als je naar prijs/performance kijkt wel. Absolute getallen niet natuurlijk.

• stftweaker
White Feather schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:58:
Gooi er 16 GB bij en dan ben je klaar. Ik zie werkelijk niets dat een i7 7700K niet (op zijn sloffen) aankan.
Ik moet een nieuw mobo cpu memory hebben omdat ik het systeem al verkocht hebt aan een vriend :)
1440P

How are you doing?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Randleman schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:08:
[...]

Als je naar prijs/performance kijkt wel. Absolute getallen niet natuurlijk.
De multicoreperformance van, bijvoorbeeld, een 2600X is significant hoger dan die 7700K. In absolute getallen. Als je het nog erger wil maken ga je prijs/performance meerekenen en dan kan je niemand meer zo'n 7700K aanraden vind ik, die kost bijna het dubbele. ;)
Nu is die 7700K voorlopig nog snel genoeg dus ik zou die nu helemaal niet upgraden. Geheugen naar 16GB, dan heb je denk ik het doel al wel bereikt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 13:29
Cyphax schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:18:
[...]

De multicoreperformance van, bijvoorbeeld, een 2600X is significant hoger dan die 7700K. In absolute getallen. Als je het nog erger wil maken ga je prijs/performance meerekenen en dan kan je niemand meer zo'n 7700K aanraden vind ik, die kost bijna het dubbele. ;)
Nu is die 7700K voorlopig nog snel genoeg dus ik zou die nu helemaal niet upgraden. Geheugen naar 16GB, dan heb je denk ik het doel al wel bereikt. :)
Nu iemand een 7700K aanraden is een heel slecht advies.

Ik heb het dan ook niet over 2600x vs 7700K. Er wordt door TechnoNoob een veralgemenisering gedaan dat AMD beter is in productiviteit workloads, dit klopt als je op prijs gaat vergelijken.

• stftweaker
Inrage schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:08:
Lijkt me niet echt de moment om te upgraden als je nu al een i7 7700K hebt...
Voor je werk niet, voor incidenteel wat videobewerking te doen zeker niet en voor wat casual gaming al helemaal niet.

Het is niet omdat 80% van je RAM ingebruik is dat je plots veel meer performance zou hebben door 32GB te gebruiken.

Ik zou nog 2 generaties CPU's wachten om te upgraden, tot Intel weer eens wat nieuws toont in plaats van een minimale upgrade van een bestaande generatie...
Ja dat zou ik ook liefste doen alleen ik heb het systeem al verkocht aan een vriend die er echt super happy mee is.

How are you doing?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom wil je upgraden, een i7 7700k volstaat toch prima?

Maar goed, als je per sé upgraden wilt; aangezien je Adobe pakketten gebruikt, die van een goede IPC-performance houden, kun je daarom denk ik het beste bij Intel blijven. Ik zou dan dus iets nemen met de i7 9700k of zo.
TechnoNoob schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:04:

De Adobe-pakketten houden ook van een goede IPC-performance. Daarvoor moet je dan toch echt bij Intel zijn en niet bij AMD, zoals diverse reviews laten zien. Meer cores is niet per definitie beter.

[Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2018 16:22]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 14:19
stftweaker schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:59:
[...]

Ja dat zou ik ook liefste doen alleen ik heb het systeem al verkocht aan een vriend die er echt super happy mee is.
Vreemd verhaal als je eerder zegt je (oude) voeding, case, SSD's en GPU wel over te nemen naar een nieuw systeem... maar goed...
CH4OS schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:04:
Waarom wil je upgraden, een i7 7700k volstaat toch prima?

Maar goed, als je per sé upgraden wilt; aangezien je Adobe pakketten gebruikt, die van een goede IPC-performance houden, kun je daarom denk ik het beste bij Intel blijven. Ik zou dan dus iets nemen met de i7 9700k of zo.
[...]
De Adobe-pakketten houden ook van een goede IPC-performance. Daarvoor moet je dan toch echt bij Intel zijn en niet bij AMD. Meer cores is niet per definitie beter.
IPC Wat? ...

https://www.pugetsystems....9-9900K-Performance-1254/

Vrij recent artikel, en zo kan je er nog enkele vinden. Als je dan ook de prijs meetelt dan zit je met een AMD Ryzen 7 2700 gewoon heel erg goed.

Ryzen 7 2700X + deftig B450 mobo en 16GB ram, done. Minimale upgrade tov je i7 7700, maar beter dan geen PC zeker...

• stftweaker
Inrage schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:25:
[...]

Vreemd verhaal als je eerder zegt je (oude) voeding, case, SSD's en GPU wel over te nemen naar een nieuw systeem... maar goed...
Omdat een vriend van me ook fallout wilde spelen en ik dacht dan verkoop ik mijn setje en koop ik zelf dus een nieuwe. Maar ik heb mezelf min of meer in me voet geschoten lees ik zo... :(

Of ik moet dus upgraden naar een amd 2700x dan kost het me geen premium prijs.

How are you doing?

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-03 09:28
Van 7700k naar 2700X... ik zou dan lekker bij de 7700k blijven voorlopig. Extra geheugen bijplaatsen als je dat nodig heb.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Lees eens het topic.. de 7700k is al verkocht.

Maar kijk eens naar de benchmarks van de 2700x, het is echt niet “maar” AMD omdat Intel duur is. De Ryzens zijn prima processoren, veel waar voor hun geld en kwalitatief gewoon goed.. deels kwestie van merk voorkeur uiteraard, maar echt geen stap terug tov Intel..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1MSI B450 Tomahawk€ 106,99€ 106,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3200C16€ 151,-€ 151,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,99

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stftweaker
Zo even een update: ik neigde heel erg naar de 9700k maar ik dacht eigenlijk van 200 euro meer uitgeven is gekkewerk.

Ik wacht daarom black friday af en anders ga ik voor de 2700x(spannend!) Al jaren draai ik intel en is het voor mij wel even wennen.

Een vriend van mij zei dat bij ryzen(amd) het geheugen erg belangrijk is.

How are you doing?

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-03 23:45
stftweaker schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:21:
Een vriend van mij zei dat bij ryzen(amd) het geheugen erg belangrijk is.
Klopt vooral de geheugen snelheid is (volgens mij) belangerijk maar daar kan je ook meer dan genoeg over vinden op de AMD topics hir op tweakers.

Verder veel geluk nog met black friday afwachten :)

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• stftweaker
Even een update wel zo netjes :)

Het is een 9700k geworden met een leuk MSI moederbord en 16GB geheugen.

Ik heb via amazon voor een leuke prijs een 9700k kunnen kopen. En draai naar tevredenheid. Waarom dan toch meer geld uitgeven? Scheelde niet veel in prijs en dan kies ik toch liever voor intel.

How are you doing?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee