Game monitor Welke moet ik kiezen ? budget 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1139877

Topicstarter
Hoi, ik wil graag een nieuw monitor scherm gaan kopen voor bij mijn huidige build pc die ik nu heb gebouwt(eerdere topic) Alleen vindt ik t zelf nogal moeilijk om een persoolijke keuze te maken voor monitor.

Wat mag de monitor kosten?
200 euro 10 euro meer of 20 is niet erg

Wat wil je met de monitor gaan?
Gamen

Freesynch of G-sych?
heb ooit eerder een G-Synch monitor gehad. maar nu zit dat sowieso niet in mijn budget. Of je het echt ook nodig hebt?

Beeldverversing?
liefst wel 144Hzz

Reactietijd?
1Ms

Welke videokaart ik zelf nu in mijn build pc heb zitten?
MSI Gtx 1070 8GB

Beeld?

1080 of 1440 zou mijn voorkeur zijn

inch?
24-27inch

Soort paneel?

Voorkeuren zijn IPS en VA

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 19-11-2018 13:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Er zijn 24 monitors die aan je eisen voldoen:
categorie: Monitoren

Dit zijn wel allemaal 1080p monitors.

Je laat echter niet weten of je liever op 1080p of 1440p wilt gamen?
Misschien wil je wel liever een 1440p scherm met minder Hz?
Hoe groot moet je scherm zijn? 21/24/27 inch?

Misschien zelf even er in duiken en een voorzetje geven over welke specifieke monitors je twijfelt, dan kan men je beter helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:59
Wat zijn de specs van je PC? (kan je topic niet echt vinden)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rutger schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:24:

Misschien zelf even er in duiken en een voorzetje geven over welke specifieke monitors je twijfelt, dan kan men je beter helpen :)
Vijf monitoren bedoel je ;)

@iCore Gamepc samenstellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het maakt toch niet uit of er wel FreeSync op zit, ook al heb je een Nvidia kaart? Zo heb je iets meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
Hoop niet dat dat zijn final build was, Z270 met een 8th gen chip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1139877 Je kunt beter een monitor kiezen bij je nieuwe build. je lijkt er nog niet uit dacht ik te lezen in je andere topic.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:37:
[...]

Hoop niet dat dat zijn final build was, Z270 met een 8th gen chip :P
nee i7 7th gen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
Oh maar waarom dan? (Ik vind het zelf een slechte deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:40:
[...]

Oh maar waarom dan? (Ik vind het zelf een slechte deal)
heb een i 7700k heb voor wat lagere budget een pc gebuilt gekozen

ben uiteindelijk toch wat meer onder mijn budget gaan zitten wegens een monitor aanschaf

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 19-11-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:39:
@Anoniem: 1139877 Je kunt beter een monitor kiezen bij je nieuwe build. je lijkt er nog niet uit dacht ik te lezen in je andere topic.
klopt eigenlijk is mijn andere topic wel uitgerijkt, maar mijn pc build heb ik nu al en ben er zeer tevreden mee.
Nu alleen nog een goeie keuze monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rutger schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:24:

heb t even aangepast thanks

kwam zelf uit op deze monitor is wel curved maar vindt ik niet heel erg MSI Optix MAG241C

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 19-11-2018 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 18:32
Waarom wil je zo graag 1ms officiele responstijd? Je weet dat je dan alles behalve TN Panelen met hun superlelijke kleuren uitsluit? En IPS monitoren zijn tegenwoordig bijna net zo snel als TN panelen, ze halen alleen 1ms grey to grey niet. Wat niet enorm relevant is aangezien de pixelresponstijd in kleur van een slecht TN paneel vaak slechter is dan een goed IPS paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:51:
Waarom wil je zo graag 1ms officiele responstijd? Je weet dat je dan alles behalve TN Panelen met hun superlelijke kleuren uitsluit? En IPS monitoren zijn tegenwoordig bijna net zo snel als TN panelen, ze halen alleen 1ms grey to grey niet. Wat niet enorm relevant is aangezien de pixelresponstijd in kleur van een slecht TN paneel vaak slechter is dan een goed IPS paneel.
Zou een Va panel dan ook een goeie keuze kunnen zijn MSI Optix MAG241C ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:03:
[...]

Zou een Va panel dan ook een goeie keuze kunnen zijn MSI Optix MAG241C ?
Het grote voordeel van VA panelen is dat ze enorm goede zwartwaarden hebben. Als je daar veel waarde aan hecht is het zeker de moeite waard om te researchen wat een goed VA paneel is voor het budget wat jij kunt besteden. Het nadeel van VA panelen is dat hun pixel responstijd de traagste van tn - ips - va is. Dus let er wel goed op dat het daar niet te erg mee gesteld is.

TFTcentral heeft erg goeie reviews waarbij ze de pixel responstijd van verschillende monitors in dezelfde klasse vergelijken.

Als ik jou was zou ik eerst voor mezelf bepalen wat voor type paneel je wilt. IPS - mooie kleuren - slechte zwartwaarden - ips glow - pixel respons tijd zit in het midden. VA - zeer goede zwartwaarden - kleuren zitten in het midden - weinig glow - trage pixel responstijd. TN - Slechte kleuren - slechte zwartwaarden - geen glow (dat is positief dus heh) - snelste responstijd van allemaal.

En dan daarna dus monitoren met hetzelfde soort paneel met elkaar vergelijken. zo wordt je zoektocht wat meer gericht :)

Let er wel op dat je wel een snelle pixel responstijd kunt hebben maar dat je ook nog te maken hebt met inputlag. Dat meet tftcentral ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Timba- op 19-11-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:39:
[...]

Het grote voordeel van VA panelen is dat ze enorm goede zwartwaarden hebben. Als je daar veel waarde aan hecht is het zeker de moeite waard om te researchen wat een goed VA paneel is voor het budget wat jij kunt besteden. Het nadeel van VA panelen is dat hun pixel responstijd de traagste van tn - ips - va is. Dus let er wel goed op dat het daar niet te erg mee gesteld is.

TFTcentral heeft erg goeie reviews waarbij ze de pixel responstijd van verschillende monitors in dezelfde klasse vergelijken.

Als ik jou was zou ik eerst voor mezelf bepalen wat voor type paneel je wilt. IPS - mooie kleuren - slechte zwartwaarden - ips glow - pixel respons tijd zit in het midden. VA - zeer goede zwartwaarden - kleuren zitten in het midden - weinig glow - trage pixel responstijd. TN - Slechte kleuren - slechte zwartwaarden - geen glow (dat is positief dus heh) - snelste responstijd van allemaal.

En dan daarna dus monitoren met hetzelfde soort paneel met elkaar vergelijken. zo wordt je zoektocht wat meer gericht :)

Let er wel op dat je wel een snelle pixel responstijd kunt hebben maar dat je ook nog te maken hebt met inputlag. Dat meet tftcentral ook.
Als ik kijk naar deze monitor ben ik wel denk ik goed opw weg MSI Optix MAG241C is Va paneel met 1ms 144hz zou dat iets kunnen zijn

En hoe kan ik uitsluiten bij een nieuw monitor dat ik te maken krijgen met input lag ?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 19-11-2018 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:29

jgj82

Ja, maar = nee

Anoniem: 1139877 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:19:
Hoi, ik wil graag een nieuw monitor scherm gaan kopen voor bij mijn huidige build pc die ik nu heb gebouwt(eerdere topic) Alleen vindt ik t zelf nogal moeilijk om een persoolijke keuze te maken voor monitor.

Wat mag de monitor kosten?
200 euro 10 euro meer of 20 is niet erg

Wat wil je met de monitor gaan?
Gamen

Freesynch of G-sych?
heb ooit eerder een G-Synch monitor gehad. maar nu zit dat sowieso niet in mijn budget. Of je het echt ook nodig hebt?

Beeldverversing?
liefst wel 144Hzz

Reactietijd?
1Ms

Welke videokaart ik zelf nu in mijn build pc heb zitten?
MSI Gtx 1070 8GB

Beeld?

1080 of 1440 zou mijn voorkeur zijn

inch?
24-27inch

Soort paneel?

Voorkeuren zijn IPS en VA
Heel eerlijk?

Doorsparen.

Je gaat op dit budget concessies moeten doen waar je vroeg of laat spijt van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jgj82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:53:
[...]

Heel eerlijk?

Doorsparen.

Je gaat op dit budget concessies moeten doen waar je vroeg of laat spijt van krijgt.
Is voor mij ook beetje de vraag is of ik echt een G-synch monitor moet kopen of een monitor met 144hz zonder G-synch of ik dan nog steeds last heb van screen tearin/input lag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:30:
[...]

Als ik kijk naar deze monitor ben ik wel denk ik goed opw weg MSI Optix MAG241C is Va paneel met 1ms 144hz zou dat iets kunnen zijn

En hoe kan ik uitsluiten bij een nieuw monitor dat ik te maken krijgen met input lag ?
Die input lag en echte pixel respons tijd zul je ergens uit een review moeten trekken. Ik heb er even maar gezocht maar kan er niks over vinden. De monitoren waar ik me onlangs heb verdiept zitten allemaal in een hoger prijssegment, die worden door tftcentral gereviewed en die meten de pixel erspons tijd en input lag vrij nauwkeurig. Maargoed dat gaat voor deze monitor dus niet op.

Ik ben even vluchtig door de specs gelopen en heb 2 reviewtjes kort gelezen en dit ziet er inderdaad goed uit ja. Ik kom nergens tegen dat 'ie enorm traag is voor een "listed 1ms monitor" dus denk eerlijk gezegd dat het gewoon wel goed zit. Verder zijn ze bij guru3d en wat andere wat onbekendere sites wel te spreken over dit ding dus dat geeft de mens moed :)

Als je niet (zoals ik) het leuk vindt om wekenlang te zoeken naar alle mogelijke opties en alle alternatieven te overwegen denk ik dat je niet een enorme misser maakt door gewoon dit ding te kopen.

Oh en over G-sync, in het prijssegment waar jij in kijkt moet je dat gewoon lekker laten voor wat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 19-11-2018 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 06:28
Eens met @Timba-.
Doorsparen is leuk, maar waar wil je uitkomen? 600 euro kostende monitor met Gsync op je 300 euro kostende 1060?
Je hebt Gsync gehad, denk je dat je het gaat missen of kan leven met wat screentear (dat zou je nu ook moeten merken dan).. Op 1080p verwacht ik met een 1060 niet dat je stutters krijgt, want je komt niet onder de 60 Fps mits je wat concessies doet aan de eyecandy.. Voor zover ik het iig heb gevonden is het een prima monitor voor het geld, geen gekke dingen iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:28:
[...]

Die input lag en echte pixel respons tijd zul je ergens uit een review moeten trekken. Ik heb er even maar gezocht maar kan er niks over vinden. De monitoren waar ik me onlangs heb verdiept zitten allemaal in een hoger prijssegment, die worden door tftcentral gereviewed en die meten de pixel erspons tijd en input lag vrij nauwkeurig. Maargoed dat gaat voor deze monitor dus niet op.

Ik ben even vluchtig door de specs gelopen en heb 2 reviewtjes kort gelezen en dit ziet er inderdaad goed uit ja. Ik kom nergens tegen dat 'ie enorm traag is voor een "listed 1ms monitor" dus denk eerlijk gezegd dat het gewoon wel goed zit. Verder zijn ze bij guru3d en wat andere wat onbekendere sites wel te spreken over dit ding dus dat geeft de mens moed :)

Als je niet (zoals ik) het leuk vindt om wekenlang te zoeken naar alle mogelijke opties en alle alternatieven te overwegen denk ik dat je niet een enorme misser maakt door gewoon dit ding te kopen.

Oh en over G-sync, in het prijssegment waar jij in kijkt moet je dat gewoon lekker laten voor wat het is.
Heb een G-synch monitor ervaren en heel eerlijk gezegd bij spellen zoals gta V had ik nog weleens last van screen tearing.Maar of het echt een benodigde feature is is voor mij even moeilijk neer te zetten. Want stel als ik het des betreffende monitor ga kopen zit op 1ms 144hz is VA panel en heb V-synch aan. Heb je dan nog steeds last van input lag en/Of screen tearing. Of doet G-synch deze 2 dingen niet meer laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:34:
Eens met @Timba-.
Doorsparen is leuk, maar waar wil je uitkomen? 600 euro kostende monitor met Gsync op je 300 euro kostende 1060?
Je hebt Gsync gehad, denk je dat je het gaat missen of kan leven met wat screentear (dat zou je nu ook moeten merken dan).. Op 1080p verwacht ik met een 1060 niet dat je stutters krijgt, want je komt niet onder de 60 Fps mits je wat concessies doet aan de eyecandy.. Voor zover ik het iig heb gevonden is het een prima monitor voor het geld, geen gekke dingen iig
Heb trouwens een msi gtx 1070 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:36:
[...]

Heb een G-synch monitor ervaren en heel eerlijk gezegd bij spellen zoals gta V had ik nog weleens last van screen tearing.Maar of het echt een benodigde feature is is voor mij even moeilijk neer te zetten. Want stel als ik het des betreffende monitor ga kopen zit op 1ms 144hz is VA panel en heb V-synch aan. Heb je dan nog steeds last van input lag en/Of screen tearing. Of doet G-synch deze 2 dingen niet meer laten gebeuren.
Welke monitor wil je kopen met g sync er op? Ik denk dat als je uberhaupt een model onder de 300 euro vindt, die waarschijnlijk op alle andere vlakken slechter is dan de msi dus dan ga je nog meer besteden omdat je wel een mooi paneel wilt. Dan zit je dus op 400-500 euro, meer dan 2x zoveel is dan die msi. Vind je het echt zo belangrijk? Want de stap naar 1440p en een 1080 is dan opeens ook niet eens zo groot meer heh. En daarna de stap naar ultrawide en een 1080ti.

Mijn punt is, op die manier blijf je doorgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:29:
[...]

Welke monitor wil je kopen met g sync er op? Ik denk dat als je uberhaupt een model onder de 300 euro vindt, die waarschijnlijk op alle andere vlakken slechter is dan de msi dus dan ga je nog meer besteden omdat je wel een mooi paneel wilt. Dan zit je dus op 400-500 euro, meer dan 2x zoveel is dan die msi. Vind je het echt zo belangrijk? Want de stap naar 1440p en een 1080 is dan opeens ook niet eens zo groot meer heh. En daarna de stap naar ultrawide en een 1080ti.

Mijn punt is, op die manier blijf je doorgaan :)
Wat eigenlijk voor mij al voldoet aan de eisen van een monitor is zodra ik V-synch uit heb op een 144hz monitor dat ik geen last heb van tearing en/Of input lag. Want dat merk ik wel bij mijn huidige monitor die ik nu heb.
Heb nu een low budget monitor staat gewoon normaal 1080P 60hz monitor 2ms en zodra ik
V-synch uit zet gaat mijn fps wel omhoog maar heb ik wel last van screen tearing of input lag(wat is dat precies) dus eigenlijk mijn uiteindelijke conclusie is gaat G-synch het wel belovende technologie screen tearing/input lag weghouden zodra V-synch uitstaat.Want van beide problemen heb je volgensmij altijd anders last. Als dit allemaal niet t geval kan ik inderdaad beter voor het betreffende monitor gaan die aan mijn eisen dan voldoen.

Dus even nog makkelijk is G-synch nodig bij het gamen op een 144hz monitor gewoon op 1080P met V-synch uit Zonder input lag/screen tearing

En is eerlijk gezegt voor mij we lang geleden G-synch monitor dus kan t me niet zo heel goed meer voor me halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:34:
Eens met @Timba-.
Tuurlijk is doorsparen leuk voor een nog betere monitor mits je het inderdaad ook echt nodig hebt natuurlijk.
Maar waar het mij vooral omdat is de issues met input lag/screen tearing die 2 dingen wil ik allebei niet zodra ik
V-synch uit heb staan. Want als ik het aanzet is het natuurlijk logish dat het op 60fps blijft bij het bijhorende Refreshingsrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
v sync zorgt ervoor dat je fps niet boven de hz van je monitor komt. Komt eigenlijk neer op hetzelfde als een harde fps cap die tegenwoordig vaak in games in valt te stellen.

G sync zorgt dat als je fps onder die cap komt, het scherm hetzelfde aantal beelden laat zien als de videokaart produceert en op hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:13:
v sync zorgt ervoor dat je fps niet boven de hz van je monitor komt. Komt eigenlijk neer op hetzelfde als een harde fps cap die tegenwoordig vaak in games in valt te stellen.

G sync zorgt dat als je fps onder die cap komt, het scherm hetzelfde aantal beelden laat zien als de videokaart produceert en op hetzelfde moment.
Dus met andere woorden als ik V-sycnh uit heb staan en hij gaat boven de refreshingsrate uit krijg je tearing of input lag?

want inderdaad met v-sycnh aan heb ik er totaal geen last van logish natuurlijk
blijf ik alleen wel op maxed 60fps

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Als je v-sync uit laat, geen fps cap instelt, en je kaart meer frames produceert dan je monitor aan beelden kan laten zien (hz) dan krijg je tearing.

Als je v-sync aan zet krijg je input lag.

Ongeacht van het bovenstaande: als je videokaart minder fps klaat zien dan je monitor laat zien en je hebt geen g-sync, dan krijg je ook tearing.

Een in-game fps cap + g-sync zou dus alle tearing moeten voorkomen en minimale inputlag creeëren. Blurbuster.com ofzo beweert dat je de fps cap 3 fps onder de hz van je monitor moet instellen, bij een 120hz scherm dus op 117 fps. Dat heb ik nu en ik heb geen merkbare tearing of inputlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:27:
Als je v-sync uit laat, geen fps cap instelt, en je kaart meer frames produceert dan je monitor aan beelden kan laten zien (hz) dan krijg je tearing.

Als je v-sync aan zet krijg je input lag.

Ongeacht van het bovenstaande: als je videokaart minder fps klaat zien dan je monitor laat zien en je hebt geen g-sync, dan krijg je ook tearing.

Een in-game fps cap + g-sync zou dus alle tearing moeten voorkomen en minimale inputlag creeëren. Blurbuster.com ofzo beweert dat je de fps cap 3 fps onder de hz van je monitor moet instellen, bij een 120hz scherm dus op 117 fps. Dat heb ik nu en ik heb geen merkbare tearing of inputlag.
maar heb jij wel een g-sync monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:30:
[...]

maar heb jij wel een g-sync monitor?
Ja ik heb een alienware aw3418dw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:30:
[...]

Ja ik heb een alienware aw3418dw
Mooi, dus het aanraden van G-sync is t waard als ik dan wel zou doorsparen of moet het ook gewoon lukken met de monitor die ik als link had gestuurd de msi optix.

stel dat ik die dan op 141 fps zou cappen heb ik amoer tearing of lag?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ik zou als ik jou was die msi kopen. G-sync is iets wat in een andere budgetrange hoort. Daar hoort een mooier paneel bij, een hogere resolutie en een dikkere videokaart.

Met alle respect maar je weet niet eens precies wat het doet, waarom wil je dat g-sync zo graag. Zoveel boeit het heus niet hoor. Als je je enorm gaat ergeren aan screen tearing, wat mij zou verbazen, dan tweak je toch gewoon je settings ff omlaag zodat je wel 144 fps draait. G sync is alleen handig als je geen 144hz red, en dat is iets wat speelt op hogere resoluties.

[ Voor 28% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Je kunt trouwens ook je 1070 verkopen en een radeon 580 kopen. Dan heb je freesync op die msi. Stuk goedkopere oplossing als je heel erg met dat tearing zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:44:
Je kunt trouwens ook je 1070 verkopen en een radeon 580 kopen. Dan heb je freesync op die msi. Stuk goedkopere oplossing als je heel erg met dat tearing zit.
Nou dat lijkt voor me zelf geen verstandig idee mn msi 1070 verkopen. ik snap wel inderdaad als ik overstap op amd dat het veel goedkoper dan gaat worden maar dat is iets wat ik niet wil. Mij ging het echter alleen om als ik gewoon op een 144hz monitor game en ik cap de fps daarop met V-sync aan dat alles gewoon goed is.

En daarbij msi 1070 doet het toch wel wat beter dan een radeon 580 wil niet ook nog eens op mn videokaart achteruit gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ja ik geef maar een alternatief.

Maar ja ik denk dat het met een fps cap (niet v sync, want dan krijg je inputlag) op die msi het gewoon prima moet gaan allemaal.

[ Voor 50% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:57:
Ja ik geef maar een alternatief.

Maar ja ik denk dat het met een fps cap (niet v sync, want dan krijg je inputlag) op die msi het gewoon prima moet gaan allemaal.
Nou ik zal je sterker vertellen zelf op de huidige monitor die ik nu heb V-sync aan heb ik daar totaal geen last van net ff gekeken. Maar het voornamelijk bij V-sync uit en mn fps hoger als hz van monitor uitkomt heb ik tearing logish

Met V-sync aan speel ik heerlijk en zie ik geen merkbare gekke effecten zosls input lag. Zodra V-sync uit gaat begint de ellende 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:00:
[...]

Nou ik zal je sterker vertellen zelf op de huidige monitor die ik nu heb V-sync aan heb ik daar totaal geen last van net ff gekeken. Maar het voornamelijk bij V-sync uit en mn fps hoger als hz van monitor uitkomt heb ik tearing logish

Met V-sync aan speel ik heerlijk en zie ik geen merkbare gekke effecten zosls input lag. Zodra V-sync uit gaat begint de ellende 8)7
nooit geprobeerd een fps cap in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:10:
[...]

nooit geprobeerd een fps cap in te stellen?
Met V-sync uit kan ik geen fps cap instellen toch ?
Met V-sync aan blijf ie toch gewoon op 60 fps (bijhorende refreshingsrate) 60hz

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1139877 op 20-11-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:11:
[...]

Met V-sync uit kan ik geen fps cap instellen toch ?
Met V-sync aan blijf ie toch gewoon op 60 fps (bijhorende refreshingsrate) 60hz
Hangt van het spel af, maar in de spellen die ik speel wel.

Maargoed als v sync je al bevalt zijn we er al uit toch, dan wordt het ookd ie msi.

[ Voor 12% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:14:
[...]

Maargoed als v sync je al bevalt zijn we er al uit toch, dan wordt het ookd ie msi.
Maar met V-sync uit waar moet ik dan mn cap op instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Anoniem: 1139877 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:15:
[...]

Maar met V-sync uit waar moet ik dan mn cap op instellen ?
Hetgeen wat ik eerder al zei. Ik ga nu verder met me werk, succes en veel plezier met je nieuwe monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:14:
[...]

Dat is enigszins zeker waar dus dat betekend als ik op hogere fps wil spelen met V-sync aan dat ik een hogere hz monitor nodig heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:17:
[...]

Hetgeen wat ik eerder al zei. Ik ga nu verder met me werk, succes en veel plezier met je nieuwe monitor :)
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
3 fps onder de hz van je monitor, dus bij een 120hz monitor op 117 fps. Tenminste dat is wat blurbusters beweert en ik heb het idee dat het bij mij goed werkt. Als je de cap op 120 zet komt het waarschijnlijk ook wel goed.

Ik heb niet veel meer toe te voegen aan wat ik heb uitgelegd, google eventueel het een en ander en trek je eigen conclusie :) No problem. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timba- schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:19:
3 fps onder de hz van je monitor, dus bij een 120hz monitor op 117 fps. Tenminste dat is wat blurbusters beweert en ik heb het idee dat het bij mij goed werkt. Als je de cap op 120 zet komt het waarschijnlijk ook wel goed.

Ik heb niet veel meer toe te voegen aan wat ik heb uitgelegd, google eventueel het een en ander en trek je eigen conclusie :) No problem. :)
na lange zoektoch kan ik bij een goede kennis deze monitor halen Nieuw! voor 220 euro in mijn budget
Acer Predator XB241Hbmipr lijkt me goede deal natuurlijk. Want nieuw zijn ze 380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Mooi ding voor een mooie prijs :) Is wel een redelijk high end scherm volgens mij, dus zal waarschijnlijk wel meevallen hoe lelijk de kleuren zijn van dit tn paneel :) Verder zie ik alleen maar voordelen. Had er geen rekening mee gehouden dat je ook naar 2e hands zat te kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Timba- op 20-11-2018 11:59 ]

Pagina: 1