Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Autoradio vervangen, niet alle kabels kunnen in verloopstuk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bartoyota
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-12-2018
Hoi,

In mijn Toyota Auris (2009) wil ik het standaard navigatie systeem vervangen voor een ander 2din multimedia systeem. Ik heb behoefte aan usb en bluetooth om muziek te streamen vanaf mijn telefoon, en navigatie gebruik ik niet.

Nu heb ik zitten kijken, en begrijp dat ik daar een ISO verloopstekker voor nodig heb (bijvoorbeeld deze).

Op de foto hieronder is de huidige situatie van de aansluitingen in het systeem zoals present in mijn auto (Toyota Auris 2009). Met de ISO verloop stekker zou ik alleen de 2e en 3e aansluiting vanaf links voor de kijker kunnen aansluiten (denk ik).

Ik heb geen idee waar de andere stekkers voor dienen, weet iemand dat? en vervolgens, hoe ga ik met al die aansluitingen om met een aftermarket autoradio waar ik zulke aansluitingen niet op zie. Zijn er verloopstukken war alle stekkers wel in kunnen? Als ik kijk naar een nieuwe radio (bijvoorbeeld deze) snap ik niet helemaal hoe en wat waar aan te sluiten.

https://ibb.co/gJePX0

https://ibb.co/gJePX0

[Voor 1% gewijzigd door Bartoyota op 19-11-2018 12:01. Reden: krijg de afbeelding niet geladen]

Alle reacties

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Je hebt inderdaad een ISO-verloop nodig om het middelste stekkerblok aan te sluiten. Je nieuwe radio (ongeacht welke dat wordt) zal worden geleverd met een verloopstekker van de radio naar ISO. Uiteindelijk krijg je dus de volgende aansluiting:

Toyota -> verloopstekker -> ISO -> verloopstekker -> radio

Wat de twee stekkers links (grijs en wit) zijn, weet ik niet. De stekker rechts (met de witte dradenbundel) is denk ik voor je stuurwielbediening (gokje). Afhankelijk van je nieuwe radio, zijn daar mogelijk ook verloopstekkers voor te krijgen, zodat je ook je nieuwe radio kan bedienden met de knoppen op je stuur.

/edit:

Ik bedenk me net...Heeft je Auris toevallig het JBL audiosysteem met subwoofer? Dan zouden die twee stekkers links daar voor kunnen zijn (audiokanaal subwoofer en actieve schakeling/voeding ervan).

[Voor 14% gewijzigd door Wok op 19-11-2018 12:30]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17-06 23:52
De ISO stekker is doorgaans alleen voor de basis functionaliteit: voeding, aarde, inschakelspanning, antenne / versterker en speakers (rood, zwart, geel, oranje, blauw, 4 speakers + en -). Overige bedrading is apart aangesloten via de andere stekkers zoals je hebt gemerkt. Daarbij zitten mogelijk GPS, snelheidssignaal, handremschakelaar, audio systeem, stuurwielbediening, etc.

Als je een andere radio gaat inbouwen moet je van zowel de ingebouwde als de nieuwe radio alle aansluitschema's hebben. En een beetje weten waar je bezig bent. Anders krijg je de boel echt niet aan elkaar geknoopt. Uitbesteden is ook nog een optie.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True