Bose ruilt Internet Radio in voor TuneIn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

Topicstarter
Gisteravond (18/11) deden op geen van mijn SoundTouch apparaten de via voorkeuze ingestelde internet radio streams het meer. Na wat onderzoek deze ochtend blijkt dat Bose gestopt is met Internet Streams en dat we moeten overstappen op TuneIn.

Op het Bose forum lees ik nu:
We've made the move to TuneIn because it has a very reliable and robust stream and should have the same content as Internet Radio from vTuner. If you are having any troubles finding the stations you're looking for, I'd definitely recommend contacting TuneIn as they're very receptive to making changes.
In de SoundTouch app geeft Internet Radio nu de volgende error:
HMM...
That didn't work. Please try again.
(1029)
Aparte manier van 'schakelen' van Bose; ik heb er vooraf in ieder geval geen bericht over ontvangen. Inmiddels de voorkeuze zenders overgezet naar TuneIn en het werkt weer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bee088
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 20:52
Sinds vandaag is de community van Bose ontploft. Veel gebruikers klagen over communicatie en de performance van het product na de wijziging (https://community.bose.co...t-Radio/m-p/158559#M70904)
Strakke actie van die jongens voor de feestdagen. Je moet wel gek zijn om nu nog een Soundtouch of een ander wifi product van Bose te kopen, Bagger geluidskwaliteit waar je bijna niks meer mee kan.

Ik ben zo woedend dat ik alles waar die vier letters op staan op marktplaats heb geknikkert en ik direct yamaha heb aangeschaft. Wat een boeven ! Daar wil ik nooit meer iets van hebben / horen. Tabbee !

[ Voor 10% gewijzigd door bee088 op 19-11-2018 14:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 19:09
bee088 schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:52:
Sinds vandaag is de community van Bose ontploft. Veel gebruikers klagen over communicatie en de performance van het product na de wijziging (https://community.bose.co...t-Radio/m-p/158559#M70904)
Strakke actie van die jongens voor de feestdagen. Wie nu nog een Soundtouch of een ander wifi product koopt is bijna gek; met zo’n kastje kun je niks meer.

Ik ben zo woedend dat ik alles waar die vier letters opstaan op marktplaats heb geknikkert en ik direct Sonos heb aangeschaft. Wat een boeven ! Daar wil ik nooit meer iets van hebben !
Sonos maakt toch ook gebruik van TuneIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bee088
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 20:52
You’re right,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elagorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 08:41
Anoniem: 1131947 schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:59:
Gisteravond (18/11) deden op geen van mijn SoundTouch apparaten de via voorkeuze ingestelde internet radio streams het meer. Na wat onderzoek deze ochtend blijkt dat Bose gestopt is met Internet Streams en dat we moeten overstappen op TuneIn.

Op het Bose forum lees ik nu:

[...]

In de SoundTouch app geeft Internet Radio nu de volgende error:

[...]

Aparte manier van 'schakelen' van Bose; ik heb er vooraf in ieder geval geen bericht over ontvangen. Inmiddels de voorkeuze zenders overgezet naar TuneIn en het werkt weer.
Thanks voor die info, kreeg vanmorgen mijn radio maar niet aan. Uiteindelijk Alexa gevraagd om TuneIn op Soundtouch af te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:18
Ik wist het nog niet, maar zie ook het probleem niet eigenlijk? TuneIn wordt toch veel gebruikt en werkt prima, bijvoorbeeld ook op het Sonos systeem. Even de presets opnieuw invoeren is toch zo gebeurd lijkt me..

Edit: kon zelf net de SoundTouch app updaten via de Appstore. Bij openen van de app een pushmelding over TuneIn en de presets zijn netjes (automatisch) overgezet bij mij :)

[ Voor 29% gewijzigd door remzor op 19-11-2018 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1141117

Beste.
Ik heb hetzelfde probleem deze morgen ontdekt.
Enkel via Tunin krijg ik wel nog muziek uit het toestel, maar er valt mij wel iets zeer eigenaardigs op.
Als je op een gewoon radiotoestel bv Radio 2 opzet, en ook Radio 2 via Tunein dan hoor je totaal iets verschillend op de beide toestellen. Op de display van de sound touch staat wel het nummer vermeld dat op het gewoon radiotoestel wordt gespeeld, maar op de sound touch hoor je heel wat anders.
Wie kan mij dat verklaren. En Bose had gerust zijn klanten op de hoogte kunnen brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1141135

Het heeft tot nu 20 uur geduurd door hier te lezen eer ik wist wat er eigenlijk aan de hand was. De hele voormiddag heb ik besteed aan het heropstarten en resetten van mijn luidspreker, keer op keer, maar geen internetradio meer. Nu valt dat wel meer voor maar na het resetten is dat meestal opgelost. Vanmorgen dus niet. Tot ik na uren proberen eens ging kijken naar de optie tunein in het menu. Daarmee lukt het wel. Ik ben dus ook razend dat Bose daarover niet communiceert. Ze hebben via de app een e-mail adres. Ik had van tunein nog nooit gehoord ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 1141117 schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:49:
Beste.
Ik heb hetzelfde probleem deze morgen ontdekt.
Enkel via Tunin krijg ik wel nog muziek uit het toestel, maar er valt mij wel iets zeer eigenaardigs op.
Als je op een gewoon radiotoestel bv Radio 2 opzet, en ook Radio 2 via Tunein dan hoor je totaal iets verschillend op de beide toestellen. Op de display van de sound touch staat wel het nummer vermeld dat op het gewoon radiotoestel wordt gespeeld, maar op de sound touch hoor je heel wat anders.
Wie kan mij dat verklaren. En Bose had gerust zijn klanten op de hoogte kunnen brengen.
Communicatie blijkt niet Bose's sterke punt, zover is duidelijk. Vermoedelijk is iedereen bij het aanzetten van het apparaat stilzwijgend met de algemene voorwaarden van het ding akkoord gegaan en daar staat ongetwijfeld in dat men eea zonder vooraankondiging mag wijzigen. Iets wat bij internet connected devices vrij standaard is.

Ergens valt me dit mog mee. Bij Philips viel een paar jaar geleden volledige functionaliteit weg door een dergelijk grapje. Denon / Marantz stapte over naar Spotify connect en had vorig jaar ook zoiets. LG stuurde een aantal jaren terug kijkgegevens zonder notificatie door aan hun eigen servers. Daar zijn ze toen mee geconfronteerd en ze zouden een update uitsturen. Dat deden ze - die moest je accepteren en anders deed niks het meer. Daarmee accepteerde je dan ook meteen dat je toestemming gaf voor dat doorsturen...

Het is niet de eerste, het is niet de laatste, de verhalen zijn bekend. Persoonlijk denk ik dat jullie best blij mogen zijn dat Tunein het al gewoon deed. Dat heb ik zoals gezegd ook anders gezien.

En waarom je verschil hoort: zelfde effect als dat radio en tv niet synchroon lopen. Ander medium, conversie slagen, en geluidssnelheid versus snelheid van het licht cq elektriciteit. Dat kennen we al sinds de invoering van de tv. Niks nieuws onder de zon.

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 19-11-2018 20:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Er zit een tijds verschil in van ongeveer 15 minuten. Leuk als je s' morgens aan het luisteren bent en eigenlijk weet dat uw treintje reeds vertrokken is als er dood leuk gezegd wordt dat het gelijk welk uur is plus 15 minuten. Waar zijn we mee bezig!!?? Onaanvaardbaar. Ik ga toch met bose eens contact nemen. Ik heb al veel van bose gekocht en heb een grote vriendenkring in de muziekwereld die met bose werken. Als ze dit allemaal horen zullen ze er niet blij mee zijn. Zeker weten!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 1141117 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 00:24:
Er zit een tijds verschil in van ongeveer 15 minuten. Leuk als je s' morgens aan het luisteren bent en eigenlijk weet dat uw treintje reeds vertrokken is als er dood leuk gezegd wordt dat het gelijk welk uur is plus 15 minuten. Waar zijn we mee bezig!!?? Onaanvaardbaar. Ik ga toch met bose eens contact nemen. Ik heb al veel van bose gekocht en heb een grote vriendenkring in de muziekwereld die met bose werken. Als ze dit allemaal horen zullen ze er niet blij mee zijn. Zeker weten!!!!!
Wat???
15 minuten!
Da's echt bizar hoor.

Slechte communicatie is nog wat, maar zoals hier dat het even tussen neus en lippen door gemeld wordt (en dat je bij problemen meteen bij de nieuwe aanbieder moet zijn ipv. dat bose dit zelf als stukje service doorkoppelt) is echt heeel slecht.
Zou me ook bekocht voelen... Verwacht een hoop aanbiedingen van dit spul de komende tijd. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Het enige wat TuneIn doet, is de streamadressen up to date houden. De streams komen gewoon van de bron, daar verandert TuneIn niets aan. (Ze zouden wel gek zijn om al die data door hun servers te gaan leiden!).

Het is dus gewoon een indexservice voor internetradio.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
De CEO en founder van vTuner heeft gereageerd op het Bose forum:

https://community.bose.co...366/highlight/true#M71120
Hi I am the vTuner founder and CEO. You are correct it is about money. Tunein gives their service for free. vTuner charges Bose a fee of less 50 cents USD per device. For that price vTuner focuses hard on providing a excellent service with a dedicated team. vTuner is not venture money funded unlike tunein so my team can focus on providing service and not trying to get rich fast. Bose did not give me any notice this will happen.
Belachelijk dat Bose deze keuze heeft gemaakt :( .

Op Twitter heb ik Bose ook benaderd en daarop kwam slechts onderstaande antwoord (via DM):
Klopt dat er vandaag wel enkele problemen waren in verband met het afspelen van radio via TuneIn. We doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Onze exuses voor het ongemak!

[ Voor 17% gewijzigd door Furiousz op 20-11-2018 10:18 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

50 cent per device lijkt niet veel, maar het is de wet van de grote getallen. Wereldwijde verkoop zal ongetwijfeld over miljoenen aantallen per jaar gaan. Is natuurlijk niet alleen de soundtouch maar ook andere producten, Halveer dat en je weet wat ze besparen terwijl ze de zelfde service kunnen leveren - streaming radio.
15 minuten is wel heel erg veel. Weet je zeker dat je een livestream te pakken hebt en geen podcast oid?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuz1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-05 21:49
Bij mij net hetzelfde. Echter luister ik al altijd naar TuneIn maar sinds vorige week stelde ik vast dat er regelmatig een kwartier vertraging op de streams zit..
Bweurk Bose...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyLeopold
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-12-2018
Bij mij idem dito, sinds de laatste update steeds een kwartier vertraging. Leuk is anders.
Oplossing voorlopig nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1141559

Hier ook hetzelfde, 17 minuten vertraging. Onaanvaardbaar!!!!! Als iemand oplossing weet voor een leek????

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1141559 op 20-11-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou eens beginnen met rustig ademhalen als ik je zo hoor. Snap je opwinding, maar daar schiet je alsnog geen drol me op :)
En verder eens kijken of die streams op de site van Tunein ook achterlopen of niet. Je kunt wel heel makkelijk de vinger naar Bose wijzen, maar als het probleem bij Tunein zit sta je tegen de verkeerde boom te blaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doxies
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04-2024
Op de site of app van Tunein loopt de stream van VRT niet achter.
Is alleen op Bose dat dit probleem zich voordoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:33:
50 cent per device lijkt niet veel, maar het is de wet van de grote getallen. Wereldwijde verkoop zal ongetwijfeld over miljoenen aantallen per jaar gaan. Is natuurlijk niet alleen de soundtouch maar ook andere producten, Halveer dat en je weet wat ze besparen terwijl ze de zelfde service kunnen leveren - streaming radio.

[...]

15 minuten is wel heel erg veel. Weet je zeker dat je een livestream te pakken hebt en geen podcast oid?
Yamaha maakte in 't verleden ook gebruik van vTuner in alle devices (AV Recievers) met een internetradio ontsluiting maar staat op de site van vTuner al sinds tijden niet meer vermeld als zijnde één van de gelieerde partners (Yamaha gebruikt sinds een paar jaar voor de huidige lijn AV Recievers inmiddels ook TuneIn, geloof ik(?)). Alle "oude" Yamaha AV reciever devices welke destijds met die vTuner internetradio ontsluiting waren uitgerust werken, as we speak, nog wél en ik maak er ook nog dagelijks dankbaar gebruik van. Authenticatie bij vTuner gebeurd op basis van 't MAC adres van de AV Reciever.

Bose staat nog wél vermeld als partner maar heeft zo te lezen dus gewoon abrupt zélf de stekker er uit getrokken zodat ook de inmiddels verkochte én bij vTuner geregistreerde installbase met deze feature ineens "waardeloos" is geworden voor de bezitters van zo'n Bose device? Lekker als je toevallig nét zo'n apparaat hebt aangeschaft..... Een Firmware Update waarmee de (hardcoded) Internetradio adressen in het Bose device worden omgezet naar de adressen van TuniIn kán het waarschijnlijk gewoon "oplossen", maar.....

Wat Bose nú lijkt te doen middels de update van de "App" is het spoofen van IP / DNS verkeer vanuit 't fysieke Bose apparaat. Dat zou in ieder geval de hier gemelde "vertragingen" in de streams kunnen verklaren 8)

Ik heb hier (gelukkig!!) géen Bose apparatuur in huis maar ik zou 't spul nú toch wel graag eens willen bekijken qua netwerkactiviteit middels bijvoorbeeld Wireshark.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-11-2018 19:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1141741

Inderdaad spijtig dat we dat voor hebben met Bose, opnieuw alles moeten selecteren ... en we dachten onze muziekinstallatie nog wat uit te breiden ...
Grootste problemen zijn :
- tijdsverschil van 1/4 u op BRT2
- veel zenders kan ik niet meer selecteren, zoals Cuba / Dominikaanse Republiek maar teven ook Classic21
Is er geen weg terug naar Internetradio ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
doxies schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:19:
Op de site of app van Tunein loopt de stream van VRT niet achter.
Is alleen op Bose dat dit probleem zich voordoet
Net ook eens getest met VRT Radio 1. Er zit op de SoundTouch inderdaad een kwartier verschil. Met NPO Radio 1 heb ik ook een verschil, maar slechts iets van 1 tot 2 minuten.

Wat betreft het kwartier offset bij VRT vond ik nog deze: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=50767
Dit VRT probleem werd eind september 2017 dus ook al opgemerkt, maar toen met Samsung apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1141763

Na de update:
ook het probleem dat alles met vertraging 15min binnen komt (radio1 - radio2) :-(
En geen Rtbf Classic 21.

met Proximus

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1141763 op 20-11-2018 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Beste.

Ik heb net op de site van TuneIn de controle gedaan en daar lopen de zenders gelijk met een normaal radiotoestel. Dus mogen we er vanuit gaan dat het problem dus wel degelijk bij Bose ligt!
Wij waren hier van plan om voor de feestdagen een aankoop te doen van een nieuw Home Cinema system van Bose, niet goedkoop zoals al de Bose toestellen, maar als er voor het probleem van de Sound Touch geen oplossing komt binnen een aanvaarbare periode, dan zal die aankoop van het nieuwe home cinema system zeker niet doorgaan!
Jammer dat mond-aan-mond reclame toch zo snel gaat hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mwah, dat je bose niet moet hebben voor home cinema had ik je zo ook wel kunnen vertellen ;)

Maar ik hoor alleen maar problemen in Belgie en met Belgische radiozenders. Worden de zelfde effecten ook in NL gesignaleerd? Probeer eens af te stemmen op 3FM als dat lukt, zelfde tests. En een van de commerciele Belgische zenders.
Als het idd een Belgisch dns ding is (issue met telenet oid) zou ik verwachten dat die het zelfde probleem geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpenator2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 13:45
Sommige Nederlandse zenders werken (Radio538, SkyRadio), maar anderen niet (geen een stream van Qmusic bijvoorbeeld) . Op de website van TuneIn lijkt Qmusic wel gewoon te werken, maar in de app krijg ik de foutmelding foutcode 3103 voor de Soundtouch. Het lijkt dus op een probleem dat bij Bose ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1142627

Zondagavond ll. 1,5 uur bezig geweest met het resetten van mijn BOSE-Lifestyle met Soundtouch omdat ik geen radio meer kon afspelen. Helaas niet in orde gekregen.Maandag dan plots gemerkt dat ik een update moest installeren. Update vermeldt dan plots dat BOSE-internetradio wordt vervangen door TuneIn. Na deze update kan je effectief enkel nog via TuneIn internetradio afspelen. En vandaag merk ik dat VRT1, Radio2, MNM enz. met 15 minuten vertraging worden afgespeeld.

Kortom:
- communicatie rond upgrade ronduit slecht;
- aangeboden oplossing TuneIn werkt niet naar behoren. Ik wil het nieuws beluisteren om 19u00 en niet om 19u15.

Heb het systeem intussen ongeveer 2 jaar in gebruik en eens te meer moet ik merken dat de stabiliteit niet top is. Jammer voor zo'n duur systeem. Ik kan alleen maar hopen dat BOSE ditmaal ZEER SNEL met een oplossing naar buiten komt, want dit is alleszins geen reclame! :(

• lvdwiele
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01-2024
Wat een onzin zeg... als ik de radio aanzet, krijg ik eerst een reclame audio bericht te horen en dan komt past de echt zender...

Anoniem: 1143005

Ook wij hadden problemen . Nu kunnen wij eigenlijk terug luisteren maar alles loopt 15 minuten achter . Hoe kan ik dit oplossen ? Jammer dat voor deze omschakeling niet op de hoogte worden gebracht .

Anoniem: 1143129

Het zal nooit stoppen met klachten over Bose. Vorig jaar hadden we het schandaal met de Bose 10 (zie SoundTouch 10 Issues-Bose Company) en meer bepaald met het linken van de luisprekers om stereo te bekomen. Wie dit deed kon ervaren dat de luisprekers om de haverklap uitvielen. De klachten hierover op het Bose forum hebben minstens een halfjaar geduurd en werden al die tijd genegeerd door Bose . Toen er meer en meer mensen opriepen om een gezamenlijke wettelijke actie te voeren werd er uiteindelijk dan toch een oplossing gevonden. En nu dus deze schandelijke ingreep van Bose. In het beste geval zullen zij wel een oplossing vinden met een zoveelste update voor de delay (inderdaad een kwartier!) maar terugschakelen naar Internet radio zal door deze firma,die geen greintje respect toont voor zijn klanten, niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1144263

Heb mijn radio ook opnieuw kunnen instellen.
Klok geeft de juiste tijd aan.
Heb wel probleem met radiouitzendingen.
Als ik bv radio2 opzet merk ik dat uitzendingen exact 15 minuten achter lopen op de gewone radio.
Hoe los ik dit op?
Jaak48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Anoniem: 1144263 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:35:
Heb mijn radio ook opnieuw kunnen instellen.
Klok geeft de juiste tijd aan.
Heb wel probleem met radiouitzendingen.
Als ik bv radio2 opzet merk ik dat uitzendingen exact 15 minuten achter lopen op de gewone radio.
Hoe los ik dit op?
Jaak48.
NPO Radio 2 loopt hooguit een minuut achter, maar da's vrij normaal voor streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EOSfoto schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 07:45:
[...]

NPO Radio 2 loopt hooguit een minuut achter, maar da's vrij normaal voor streams.
@Anoniem: 1144263 zal de Vlaamse Radio 2 bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Daarvoor moet je dus klagen bij het radiostation, daar kan Tunein en zeker Bose niets aan doen. Radiostations leggen die beperking op, dus daarvoor moet je niet bij Bose klagen en Tunein is gewoon veel veiliger en alleen al daarom een veel betere keuze. Maar in een cultuur waar iedereen maar altijd op ja, volgende klikt, boeit mensen kennelijk veiligheid helemaal niet, totdat al je gegevens op straat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:21
EOSfoto schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:13:
Daarvoor moet je dus klagen bij het radiostation, daar kan Tunein en zeker Bose niets aan doen. Radiostations leggen die beperking op, dus daarvoor moet je niet bij Bose klagen en Tunein is gewoon veel veiliger en alleen al daarom een veel betere keuze. Maar in een cultuur waar iedereen maar altijd op ja, volgende klikt, boeit mensen kennelijk veiligheid helemaal niet, totdat al je gegevens op straat liggen.
Wat maakt Tunein veiliger dan een dienst als vTuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Trenchdog schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:24:
[...]

Wat maakt Tunein veiliger dan een dienst als vTuner?
Onder andere dat vTuner alle informatie niet versleuteld verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:29:
[...]

Yamaha maakte in 't verleden ook gebruik van vTuner in alle devices (AV Recievers) met een internetradio ontsluiting maar staat op de site van vTuner al sinds tijden niet meer vermeld als zijnde één van de gelieerde partners (Yamaha gebruikt sinds een paar jaar voor de huidige lijn AV Recievers inmiddels ook TuneIn, geloof ik(?)). Alle "oude" Yamaha AV reciever devices welke destijds met die vTuner internetradio ontsluiting waren uitgerust werken, as we speak, nog wél en ik maak er ook nog dagelijks dankbaar gebruik van. Authenticatie bij vTuner gebeurd op basis van 't MAC adres van de AV Reciever.

Bose staat nog wél vermeld als partner maar heeft zo te lezen dus gewoon abrupt zélf de stekker er uit getrokken zodat ook de inmiddels verkochte én bij vTuner geregistreerde installbase met deze feature ineens "waardeloos" is geworden voor de bezitters van zo'n Bose device? Lekker als je toevallig nét zo'n apparaat hebt aangeschaft..... Een Firmware Update waarmee de (hardcoded) Internetradio adressen in het Bose device worden omgezet naar de adressen van TuniIn kán het waarschijnlijk gewoon "oplossen", maar.....

Wat Bose nú lijkt te doen middels de update van de "App" is het spoofen van IP / DNS verkeer vanuit 't fysieke Bose apparaat. Dat zou in ieder geval de hier gemelde "vertragingen" in de streams kunnen verklaren 8)

Ik heb hier (gelukkig!!) géen Bose apparatuur in huis maar ik zou 't spul nú toch wel graag eens willen bekijken qua netwerkactiviteit middels bijvoorbeeld Wireshark.
Niet alleen de app heeft de update gekregen, ook het fysieke apparaat.
Wat jij hier lijkt te doen is zonder onderbouwing en kennis over het apparaat dingen te insinueren, dat is jammer en heb je niet nodig. Zeker niet omdat jij, net als nog een paar anderen hier, de enige gebruikers zijn met echte accounts. De rest zijn allemaal fake accounts die voor dit onderwerp aangemaakt zijn en waarbij iemand heel hard zijn best is het doen om van een mug een olifant proberen te maken.
De vertraging heeft niks te maken met Bose, maar met vooral Belgische stations die nog in de vorige eeuw leven en geld willen zien voor live streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuidoJB
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Bij ons juist hetzelfde, alle presets weg. alles opnieuw gekoppeld (6 toestellen aub). Dan nog altijd problemen.
Na installatie van de soundtouch app die bij ons nooit goed gewerkt heeft, merk ik dat de internetradio weg is. Dan geprobeerd de klantendienst te contacteren, bevestiging gekregen van Support dat er iets mis is met internetradio en tunein compatibiliteit, er zou een update komen om dit op te lossen.
Daags nadien komt de update en is internetradio nog steeds weg. Zenders gezocht via Tunein, mijn favoriete US zenders zijn niet meer te vinden (dikke pech). VRT en andere zenders spelen met 15 minuten vertraging,wat een miserie, ik overweeg ook een drastische maatregel te nemen als het niet in orde komt.
Ben nu al aan het uitzien achter systemen die wel werken zoals het hoort.
Op geen enkel ogenblik heeft Bose de moeite gedaan om hun geregistreerde klanten te verwittigen.
De support antwoord wel vlot en ik geloof echt dat ze hun best doen, maar de app- ontwikkelaars die hebben een serieuze steek laten vallen en de zaken ook niet grondig genoeg getest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wielanddd
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 19:21
vertraging komt door de VRT zelf blijkbaar:
https://radio2.be/de-insp...t-uitzendingen-via-tunein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doxies
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04-2024
Deze morgen had ik de 15 min vertraging niet meer.
Zal morgen nog eens testen, maar het probleem lijkt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Ik luisterde via mijn bose sound tuch altij naar qmusic, sinds TuneIn doet hij het niet meer als ik via de app de zender probeer af te spelen,iemand enig idee wwat ik kan proberen om hem weer werkend te krijgen, de app is up to date.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd, en ook na de update, helemaal geen problemen heb gehad.

Ik luister Nederlandse zenders, en blijkbaar al via TuneIn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Ik merk ook geen vertraging, Soundtouch 20 III..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij mij is alles opgelost, ook Qmusic doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Hier doet hij het ook weer

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Pagina: 1