Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4G Android telefoon en VPN erachter, hoe te maken?

Pagina: 1
Acties:

• cupra4
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-06 15:17
Voor een verbinding in het buitengebied op 4G wil graag een VPN erachter zetten, maar wat ik ook probeer ik kom er niet doorheen. Kan dat überhaupt wel met een smartphone?

Huidige config:

<--> internet <--> 4G smartphone <--> GLi.net routertje USB tethering <--> Meraki firewall <--> intern netwerk

Ik wil dus door de smartphone heen en dan een VPN op de GLI opzetten of een PiVPN er nog tussen. Maar het lijkt wel of die smartphone niks doorlaat. Kan dat?

Volhelp.nl

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:26
Wil je vanuit de 4G verbinnding een VPN opzetten (met externe provider?) of juist andersom, een vpn hosten via 4g en erop inbellen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:28
Volgens mij kan dat niet omdat het publieke IP adres wat je krijgt bij een 4G geen echt publiek IP adres is maar een genat adres.PPTP/OpenVPN/IPSec en dergelijke werken dan niet.
Wat je zou kunnen doen is op een andere locatie met een Internetverbinding een router neerzetten, deze een site-to-site met de 4G locatie laten maken, dat werkt vaak wel over 4G.
Dan inbellen via VPN op de eerste router.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• cupra4
Het laatste. De VPN server moet dus achter de 4G verbinding zitten.

Volhelp.nl

• cupra4
Ora et Labora schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:15:
Volgens mij kan dat niet omdat het publieke IP adres wat je krijgt bij een 4G geen echt publiek IP adres is maar een genat adres.PPTP/OpenVPN/IPSec en dergelijke werken dan niet.
Wat je zou kunnen doen is op een andere locatie met een Internetverbinding een router neerzetten, deze een site-to-site met de 4G locatie laten maken, dat werkt vaak wel over 4G.
Dan inbellen via VPN op de eerste router.
Dat is nog wel een optie. Ga ik ook even naar kijken, thanks!

Volhelp.nl

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21-06 11:39
Hoe wil je überhaupt portforwarden op een 4G verbinding?

Nvm. Ik zie dat het tegenwoordig wel mogelijk is bij sommige providers |:(

[Voor 43% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 19-11-2018 12:19]

• cupra4
Nvm. Ik zie dat het tegenwoordig wel mogelijk is bij sommige providers |:(
Welke? Misschien zitten die klagers van mij er ook bij.

Volhelp.nl

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:31
Het publieke IP-adres termineert op je smartphone, je zal dus een manier moeten vinden om bepaalde poorten te forwarden vanaf je smartphone naar je Meraki firewall.

Overigens is het ook niet zeker dat je een publiek IP-adres krijgt, veel ISP's werken voor mobiele telefoons met carrier grade NAT en dan krijg je geen publiek IP-adres en gaat het dus sowieso nooit werken.

Waarom zou je dit overigens met een smartphone willen doen? Koop gewoon een Fritzbox of iets dergelijks en neem een abonnement af met publiek IP-adres.

• cupra4
Waarom zou je dit overigens met een smartphone willen doen? Koop gewoon een Fritzbox of iets dergelijks en neem een abonnement af met publiek IP-adres.
Als er kabels in de grond zaten had ik deze vraag niet hoeven stellen. 4G is de enige optie voor internet.

Volhelp.nl

• Ascension
cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:51:
[...]

Als er kabels in de grond zaten had ik deze vraag niet hoeven stellen. 4G is de enige optie voor internet.
4g snap ik wel, maar de smartphone niet. Er zijn ook routers met 4G, kan je ook nog eens met een externe antenne optimaal bereik realiseren.

• cupra4
4g snap ik wel, maar de smartphone niet. Er zijn ook routers met 4G, kan je ook nog eens met een externe antenne optimaal bereik realiseren.
Klopt, maar mijn provider staat geen router toe. Dus ik zit vast aan een 4g telefoon. Tenzij iemand een ongelimiteerd abbo weet waar ik een router mag gebruiken, niet aan een jaarabbo vast zit en ook nog een beetje normale prijs heeft.

Volhelp.nl

• Ascension
Dan ben ik bang dat het lastig wordt.

Waarom wil je een VPN opzetten naar je 4G-verbinding? Misschien kan je uitleggen wat je functioneel precies wil en kunnen mensen hier mee denken naar een andere oplossing.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:21
cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:56:
[...]

Klopt, maar mijn provider staat geen router toe. Dus ik zit vast aan een 4g telefoon. Tenzij iemand een ongelimiteerd abbo weet waar ik een router mag gebruiken, niet aan een jaarabbo vast zit en ook nog een beetje normale prijs heeft.
Dan lijkt het me een consumenten-abonnement en geen zakelijk/semi-vast abonnement waarbij je misschien nog kans zou maken op een publiek IP. Denk dus niet dat het gaat lukken wat je nu voorstelt.

Zou dus zoals @Ascension voorstelt eens beginnen met uit te leggen wat je oorspronkelijke probleem is, want je vraagt nu hulp voor een probleem wat (waarschijnlijk) alleen maar ontstaat doordat je de verkeerde oplossing voor heel iets anders voor ogen hebt.

• laurens0619
cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:15:
Het laatste. De VPN server moet dus achter de 4G verbinding zitten.
Is laatst ook topic over geweest:
Port forwarding lukt niet met 4G USB tethering

Samenvatting: Standaard zit je achter NAT/firewall en werkt dit niet (met het apn "internet"). Als je de APN wijzigt naar "advancedinternet" dan krijg je een publiek ip en kun je wel een vpn server opzetten. Dit hangt alleen wel van je provider af of dit ondersteund wordt. Zie ook het topic

Alternatief is inderdaaad via een server te werken om het geheel te koppelen:

[Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 19-11-2018 13:12]

• cupra4
Zou dus zoals @Ascension voorstelt eens beginnen met uit te leggen wat je oorspronkelijke probleem is, want je vraagt nu hulp voor een probleem wat (waarschijnlijk) alleen maar ontstaat doordat je de verkeerde oplossing voor heel iets anders voor ogen hebt.
Ik wil bij een aantal apparaten in het netwerk kunnen en aangezien ik geen port forwarding kan doen is een VPN de enige oplossing.

Volhelp.nl

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:31:
[...]

Ik wil bij een aantal apparaten in het netwerk kunnen en aangezien ik geen port forwarding kan doen is een VPN de enige oplossing.
Nee hoor, je kan ook vanachter je 4G een verbinding naar internet laten opzetten met bijvoorbeel Teamviewer zodat je daar naar toe kan verbinden.

• cupra4
Bierkameel schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:35:
[...]

Nee hoor, je kan ook vanachter je 4G een verbinding naar internet laten opzetten met bijvoorbeel Teamviewer zodat je daar naar toe kan verbinden.
Er zit geen apparatuur achter waar ik teamviewer op kan draaien.

Volhelp.nl

• laurens0619
cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:31:
[...]

Lees dat andere topic nu maar ;)
Heel simpel: Test of advancedinternet werkt en je probleem is opgelost

Of huur ergens een VPS service en zet iets op (VPN service) die de verbinding aan elkaar gaat knopen.
https://jordancrawford.kiwi/home-server-without-portforward/
Dit kost je wel maandelijks geld (bijvoorbeeld hosted vps, 5 euro per maand onbeperkt dataverkeer)

Je kunt hier ook een specifieke service als hamachi voor gebruiken maar dat kost bijna net zoveel

[Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 19-11-2018 13:59]

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 22:21
denk dat een VPS'je om de VPN te hosten idd een veel geschiktere oplossing is. Sowieso eigenlijk, scheelt je ook weer een single-point-of-failure in je eigen hardware.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Is kpn met 4G voor buitengebied dan niet een betere en stabielere oplossing.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-06 09:39
cupra4 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:56:
[...]

https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

daar kan het gewoon mee

• laurens0619
Klopt maar zit je wel aan een jaar abo vast wat de TS niet wilt :)

• boyette
ja het is of dit
of een prepaid sim met een 4g wifi hotspot / router
of icm tele 2
https://www.tele2.nl/mobi...AreCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

[Voor 61% gewijzigd door boyette op 19-11-2018 14:30]

• laurens0619
boyette schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:29:
ja het is of dit
of een prepaid sim met een 4g wifi hotspot / router
of icm tele 2
https://www.tele2.nl/mobi...AreCEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Maar die tele 2 mag je weer niet in je router plaatsen (wat denk ik de sim is die TS gebruikt)

Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?
Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.

Niet dat het heel relevant is want de verbindingsproblemen komen niet door Router of telefoon maar het gebruik van carrier grade nat op het netwerk.

• boyette
dan moet TS zijn eisen maar eens bijstellen
de mogelijkheden zijn er gewoon technisch
maar je zult er wel wat voor over moeten hebben

voor een dubbeltje op de eerste rang kan ook met een sim van lebara of zo dat is ook unlimited en die kijken nergens naar
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True