Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Setdevalve
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-04 22:22
Hallo allen,

Mijn eerste post en gelijk een heel verhaal.

Begin deze zomer ben ik begonnen bij een detacheerder met een masterclass Java ontwikkelen. Uiteraard met de gedachte om snel na het afronden van deze 10 weken durende opleidingsperiode een werkplek te vinden waar ik mijzelf verder kan ontwikkelen, maar toch ook zeker om productief te zijn voor de werkgever. Dit verliep erg soepel na het eerste gesprek werd ik direct aangenomen en kon ik een paar weken later beginnen als Junior Java Developer.
Ik ben dit voorjaar gestopt met mijn studie aan de TU D, omdat ik me niet kon motiveren voor die studie. Deze studie (Applied Earth Sciences) heb ik redelijk in een opwelling gekozen en ik wist nog niet wat ik wilde. Nu twijfelde ik bij aanvang van de masterclass ook nog wel, maar die twijfel heb ik bij mijzelf weg kunnen nemen. Ik heb zelfs erg enthousiaste plannen voor mijn IT 'carrière' :) gekregen.
Met de detacheerder is het plan om naast OCA ook voor het OCP te gaan.

Nu om bij mijn vraag uit te komen.
Na de eerste maanden merk ik dat ik wel een bepaalde basis mis en dan vooral in de onderliggende werking van netwerken/databases en allerlei vlakken. Als ik ergens mee werk wil ik altijd wel graag weten hoe het in zijn werk gaat dus ben ik gaan kijken naar studies die mij hier verder in kunnen helpen.
Ik kwam hierbij eigenlijk bij 2 opties uit:

- Open Universiteit- Bsc Informatica - https://www.ou.nl/-/BTI-2018-2019_Bachelor-Informatica-BSc
- Arden University- Bsc(Hons) Computing - https://arden.ac.uk/our-c...ing-degrees/bsc-computing

Naast het leren wil ik ook graag een WO Bachelor papiertje om achter de hand te hebben.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze studies? Ik heb vernomen dat de OU de laatste jaren wel wat veranderingen heeft doorgevoerd. Is er nog een groot verschil tussen Informatica (CS?) en Computing?

Ik ben net 20 jaar en heb naast de 45 uur die ik met werk/vervoer bezig ben niet veel verplichtingen. Hierdoor wil ik proberen om zo snel mogelijk door de studie heen te gaan.

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20:56
Ik denk dat de reacties een beetje uitblijven omdat bij iedereen dezelfde vraag op zijn lippen ligt, maar niemand zo vervelend wil zijn hem te stellen.

Wat is er mis met gewoon studeren? Waarom zou je op je 20e er voor kiezen om 6 jaar lang weken van 60 uur plus reistijd te maken? Dit zijn normaal gesproken de paden die je bewandelt als je al een verplichting zoals een kind hebt - omdat het echt niet anders kan.

Ambitie is goed hoor, maar dit is wel erg extreem. Je hebt nog 70 jaar te vullen, tijd zat om te werken. Dit lijkt mij een pad richting burn-out met een mid-life crisis er achteraan. Je zult ook moeten leren een leven naast werk vorm te geven. Ga bij een vereniging. Neem een vriendin of twee. Er is meer dan een carrière.

Ik voel me nu wel een vervelende kwal. |:(

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-06 18:46

drooger

Falen is ook een kunst.

Inderdaad zou de keuze voor voltijd studie veel logischer zijn, dan kan je ook nog gebruik maken van het studievoorschot van de IB Groep.

Mocht je liever blijven werken dan zou ik eerder aanraden een paar kleinere (gratis) cursussen van bijv edx volgen. Je kan dan altijd later nog voor een WO diploma gaan.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• bernard038
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:11
Tja... wat @lactaxative zegt, wat is er mis met het oppakken van een full-time informatica studie? Maar misschien heb je wel heel goede redenen om niet meer te kunnen / willen studeren.

Maar toch raad ik je aan om eerst rustig te 'wennen' aan het leven als loonslaaf. 40 uur per week werken kost meer energie dan de meeste studies. Neem bijvoorbeeld tot de zomer om hieraan te wennen en te bedenken wat je nog aan opleidingen (in welke vorm dan ook) wilt volgen. En als je de mogelijkheid hebt om in september 2019 met een voltijd studie te starten, doe dat dan!

Overigens, is één vriendin (of partner van welk gender dan ook) meer dan voldoende ;)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad... Full time lijkt me de weg om te gaan. Of als deeltijd, dan met plan om door te gaan met de master.

HBO bachelor prima. WO bachelor als opstapje naar master prima. Een WO Bachelor papiertje is IMHO niet iets om achter de hand te hebben, behalve als opstap naar WO master. WO bachelor op een CV zou ik zelf zien als iemand die het heeft opgegeven. Best kans dat dat een achterhaalde ouderwetsche mening is, maar ik zal niet de enige zijn die zo denkt :P

Een Britse universiteit in deze Brexit-tijden lijkt me ook wat tricky.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wouter6022
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-06 18:27
Ik doe een WO master naast mijn baan. Wat je nièt moet doen is proberen om zo snel mogelijk door je studie heen te gaan. Daar krijg je gegarandeerd een burn out van, of je haalt je studie niet door tegenvallende resultaten.

Ik doe een voltijd master aan de TU Eindhoven en daarnaast werk ik 24 uur per week. Dat is alleen vol te houden door korte reistijd (dus in Eindhoven wonen, werken én studeren) en door op alle vlakken (werk, privé en studie) 6 maanden vooruit te plannen. Daarvoor is heel veel vrijheid nodig op je werk (flexibele tijden etc.) en je vrienden en familie moet je regelmatig teleur stellen omdat je niet zomaar even kan afspreken bijv.

Zelf ben ik 22 en ik heb voor mijn master HBO gedaan. Nu heb ik een hele leuke baan die ik liever niet zou opgeven. Ik studeer niet omdat ik 'de basis' mis maar omdat ik meer wil weten over mijn vakgebied. Een master naast mijn werk in hetzelfde vakgebied is de beste manier om daar invulling aan te geven.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True