Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-06 01:53
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Ik heb de vergelijk producten pagina van Tweakers gebruikt, de reviews gelezen op zowel Tweakers als andere websites, en door de ervaringen threads geskimmed, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag: welke router past het beste bij mijn persoonlijke situatie?

Ik zoek een?
Een router met minimaal 4x ethernet, waarvan het liefste alle vier 1Gbps. Daarnaast gaat het mij nu voornamelijk om het WiFi aspect van de router. Mijn huidige TP-Link TL-WR1043ND v2 met apart aangeschafte, betere antennes lijkt problemen te geven met mijn mobiele (Android) apparaten (slecht bereik, erg langzaam initialiseren van ophalen van webpagina's, WhatsApp berichten die niet direct verzonden worden, Chromecast streaming, etc.). Bij voorkeur een router waarop installatie van custom firmware mogelijk is.

Wat is je budget?
Beide routers vind ik vrij prijzig. Eerder betaalde ik niet meer dan €100 voor een nieuwe router. Echter begrijp ik goed dat mijn eisen hoger zijn geworden en de technieken verbeterd zijn. Het liefste ga ik niet boven de prijs van de duurste van de twee, wat momenteel €180,- is voor de RT3200.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar een router van ASUS, mede omdat ik hier veel positieve geluiden uit mijn omgeving van heb gezien. Daarnaast heb ik lange tijd geaasd op de ASUS RT-N66U, waardoor ik ben gaan kijken naar nieuwere modellen. Uiteraard sta ik open voor alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De router staat in de hoek van de woonkamer op de begane grond, van een rijtjeshuis met drie verdiepingen ergens uit de jaren '70. Mijn huidige thuisnetwerk bestaat uit de volgende apparaten die vrijwel continue gebruikt worden, behalve de consoles.

AantalAansluitingApparaatFunctie
1LANPCGaming
1LANiMacWerk
1LANRaspberry Pi 2Kodi
1LANZyXEL NSA325 v2NAS
1WiFi 2.4GhzHP ENVY 5640Printer
2WiFi 2.4GhzAndroidTelefoon
1WiFi 2.4GhzAndroidTablet
1WiFi 2.4GhzChromecastTV
1WiFi 2.4GhzSurface ProWerk
1WiFi 2.4GhzNintendo SwitchGaming
1WiFi 2.4GhzPlaystation 4Gaming
1WiFi 2.4GhzXbox OneGaming
1WiFi 2.4GhzRaspberry Pi 3Gaming

Daarnaast is het belangrijk om te vermelden dat in mijn omgeving vrij veel routers op de 2.4Ghz band aan het broadcasten zijn.

Voor het geval dat het van invloed kan zijn, ik gebruik ook regelmatig draadloze controllers, waarvan enkele ook op een 2.4Ghz band functioneren. Ik weet verder niet of dit van invloed is op mijn draadloze signaal.

[Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 19-11-2018 14:24]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Alle reacties

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-06 01:53
Kleine update t.o.v. mijn originele post.

Ik heb het e.e.a. verder doorgelezen in GoT en denk dat ik voor het verbeteren van het bereid ook gewoon een tweede AP dien te gebruiken. Dit heb ik al een keer eerder gehad, maar dat werkte toen niet optimaal. Hier gebruikte ik toendertijd mijn oude router voor die ook al echt wat ouder was :)

Daarom neig ik erna om de RT-AC87U aan te schaffen en mijn huidige TL-WR1043ND v2 op de eerste verdieping, in de tegenovergestelde hoek van het huis te plaatsen als AP. Mocht iemand hier nog tips of opmerkingen over hebben dan hoor ik dat graag.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True