Vraag

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03 06:49
Ik zoek een?
Nieuwe 1440p, 144hz, 27 inch monitor. Curved mag, VA of TN?

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 350/400 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb 1 jaar ervaring met de Iiyama GB2783QSU. Altijd tevreden over geweest.

Ik heb 1 week de Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 RED geprobeerd, maar daar zag ik duidelijk de lijntjes tussen de pixel kolommen. Lastig uit te leggen, maar ik zag duidelijk bij bewegend beeld dat er een zwarte verticale lijn zat tussen de pixels

Verder heb ik geen merk aversie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- i5 8400
- 1080ti
- 16gb
Ik speel voornamelijk BF5 en soms wat The Witcher en Planet Coaster

pricewatch: HP 27xq Zwart

pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver

Ik heb de Samsung bij Coolblue gevonden voor 320 euro (350 euro met 30 euro aan VVV bonnen). Helaas is dit model zo nieuw, dat ik er weinig echte reviews van kan terugvinden. De HP is net wat duurder, maar ook daar vind ik niet echt een uitgebreide review van.

Onderscheidende voordelen Samsung:
- VA, dus beter ANSI-contrast
- Curved (wat positief is voor de slechte kijkhoeken, ik zit er dicht op en recht voor)

Nadelen Samsung
- 4ms reactietijd, wat zorgt voor ghosting (maar is dit merkbaar?)

Onderscheidende voordelen HP:
- 1ms reactietijd, wat ghosting elimineert

Nadelen HP:
- Slechter contrast
- Plat scherm, wat bij 27" al best zorgt voor slechte kijkhoeken op delen van het scherm.

Idealiter zou het scherm G-Sync hebben natuurlijk, maar dat valt echt buiten mijn budget.

[Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-11-2018 11:53]

Alle reacties

• StealthyPeanut
Niemand een suggestie? :+

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
categorie: Monitoren

Voldoende keus zoals je ziet.(Gefilterd op jouw wensen)

Kijk de reviews en kies een mooie.

En welke Samsung heb je op het oog? Je hebt het over De Samsung...maar welke dat is????

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• StealthyPeanut
Bedankt voor jouw reactie! Ik heb 2 monitoren toegevoegd (zie bovenaan). Dit zijn de:

pricewatch: HP 27xq Zwart

pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver

En omdat het VA 4ms en TN 1ms panelen zijn, hoopte ik op mensen met ervaringen. Er zijn namelijk geen goede reviews te vinden over deze schermen.

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-03 22:54

KipCurreh

Nightcrawler

Ik zit al de hele tijd naar deze te kijken, misschien ook een optie ?
Is natuurlijk wel een Freesync monitor, aangezien ik in het rode kamp zit ;)

Gsync valt buiten je budget denk ik

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,-

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 20:58

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Bhamm
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-08-2019
Ik zou persoonlijk voor 1440p 144hz toch een paar tientjes bijleggen voor G-sync. De Acer Predator XB271hu (TN) is rond de 500 te vinden. Wie weet kom je een mooie deal tegen op Black Friday. Een scherm is vaak een aankoop voor de langere termijn. Ik zou daar met jouw set-up niet op besparen.

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 07:02
Vandaag de Samsung LC27JG50 in actie gezien bij een vriend.
Ja het scherm heeft geen freesync/g-sync maar als je systeem krachtig genoeg is dat heb je dat imo niet nodig.
Morgen haal ik heel waarschijnlijk dit scherm.
Voor de prijs - 350 euro of minder - kan je niet fout gaan aangezien er in die prijsklasse niet veel 27 inch 1440p 144hz schermen te koop zijn.

[Voor 7% gewijzigd door internaut op 25-11-2018 17:16]

• StealthyPeanut
KipCurreh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:54:
Ik zit al de hele tijd naar deze te kijken, misschien ook een optie ?
Is natuurlijk wel een Freesync monitor, aangezien ik in het rode kamp zit ;)

Gsync valt buiten je budget denk ik

Dat is ook nog een kandidaat inderdaad! Gaat zeker op de wishlist.
Bhamm schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:05:
Ik zou persoonlijk voor 1440p 144hz toch een paar tientjes bijleggen voor G-sync. De Acer Predator XB271hu (TN) is rond de 500 te vinden. Wie weet kom je een mooie deal tegen op Black Friday. Een scherm is vaak een aankoop voor de langere termijn. Ik zou daar met jouw set-up niet op besparen.
Dank je, maar die is Full-HD. Dat is echt te weinig op een 27 inch :).
Thanks, maar 24 inch vind ik te klein. Minimaal 27 inch.
internaut schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:15:
Vandaag de Samsung LC27JG50 in actie gezien bij een vriend.
Ja het scherm heeft geen freesync/g-sync maar als je systeem krachtig genoeg is dat heb je dat imo niet nodig.
Morgen haal ik heel waarschijnlijk dit scherm.
Voor de prijs - 350 euro of minder - kan je niet fout gaan aangezien er in die prijsklasse niet veel 27 inch 1440p 144hz schermen te koop zijn.
Toevallig had Coolblue een mooie Black-Friday aanbieding; € 300,- en nog 30 euro VVV bonnen. Dus voor 270 euro kon ik hem echt niet laten schieten en hij wordt deze week geleverd. Mocht hij echt tegenvallen, kan ik hem altijd nog terugsturen.

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 14:28
Ik ben alreeds 3 maanden opzoek naar een degelijk paneel... uiteindelijk denk ik toch dat ik voor IPS / 4ms / 1440p / 27 inch ga kiezen OFWEL de bovengenoemde Dell 2417DG (aangezien ik redelijk kort op het scherm zit). Deze zou een erg goed TN paneel hebben en ook veel beter presteren dan de 27 inch variant hiervan.

Ook ik ben benieuwd naar andere hun ervaring omtrent dit.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb recentelijk een Acer aangeschaft. Bevalt prima: 27", 144Hz, IPS.

Een betere deal kon ik niet vinden een maand geleden. Ik zie dat ie niet makkelijk meer voor 460 te krijgen is, behalve via cyberport in Duitsland. Komt omdat die een beetje end of sale is. Ik weet niet of er in de afgelopen maand interessantere monitoren bij zijn gekomen.

[Voor 47% gewijzigd door Jivebunny op 26-11-2018 10:50]

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 16:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Kep geen suggestie voor je maar gewoon een opmerking ;) Ik speel ook veel battlefield en game al sinds kindertijd. Die 4ms was ook iets waar ik me druk om maakte....Die zogenaamde ghosting.... Het is mijns inziens gewoon totaal niet merkbaar tijdens gamen. Als je echt de theoretische cijfertjes wilt aannemen ga dan vooral naar tftcentral.co.uk. Hun monitor reviews zijn echt prima en let dan vooral op overshoot en undershoot.

Ik heb een Asus MG279Q, 27", 2560x1440, ips, 144hz en ik ben er echt supertevreden over.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:07
Ik ga hier even bij aansluiten. Ik heb precies dezelfde eisen. Ik had deze op het oog:

https://azerty.nl/product...0qqu-qled-monitor-gebogen

nu in de aanbieding voor 470EU.

Voordelen: HDR, 144HZ, 1440p.

[Voor 6% gewijzigd door WouterL op 26-11-2018 13:55]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee