Toon posts:

65" OLED TV op slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 17:49

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik zoek een nieuwe TV voor op mijn slaapkamer. Ik ben nog maar onlangs afgestudeerd (en werk al), maar ik woon nog thuis bij mijn ouders. Hierdoor is mijn ruimte wat beperkter dan in menig woonkamer of andere ruimtes waar je TV kijkt.

Mijn huidige TV hoek heeft een muur naast een deur van 1,65 m. Dat lijkt krap, maar met de deur gesloten valt dit best mee. Nu heb ik een 40" Samsung Full HD TV en die is me wat te klein geworden. Ik zit op 3m afstand van de TV.

Ik zoek dus een nieuwe TV om deze te vervangen (met Black Friday in aantocht). Ik ben er alleen nog niet aan uit of ik voor een 65" of een 55" ga. De 65" van LG bv meet maar 1,45m en er is net plaats over om mijn frontspeakers ernaast te zetten. Zou dus perfect passen, maar bijna de volledige muur vullen. Ik plan er ook een kastje voor te zetten die 1,60m lang is. Je zou dus ook kunnen zeggen dat een 55" hier beter zou staan, maar als ik binnen een paar jaar zou verhuizen, dan zou ik graag mijn TV willen behouden (wil niet hebben dat ik achteraf spijt heb van de 55" omdat die te klein zou zijn).

Nog mensen met ervaring van een 65" die maar net past in de ruimte?

Ik zoek een?
65" OLED TV 4K HDR of een 55" variant.

Wat is je budget?
+/- €2500.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een grote filmliefhebber en kijk ook vaak naar Netflix/Plex. Verder game ik veel op de PS4 (zal vervangen worden naar de Pro variant) en de Nintendo Switch (ik weet dat dit max 1080p output heeft). Om dit aan te sturen heb ik een 5.1 Setje met een Onkyo TX-NR545 receiver.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de LG 65C7V bekeken als ook de LG 55C8 variant. Maar na veel vergelijkende reviews te hebben gelezen, is er maar weinig verschil tussen de C7 en de C8 variant. Daarom dat het dus misschien interessanter is om voor de 65" versie te kiezen?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Beste antwoord (via freddy0519 op 19-11-2018 09:50)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

freddy0519 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:44:
Mijn vraag is eerder het advies over het formaat dan het type toestel. Voor de 65" zou ik voor een LG 65C7 gaan en voor de 55" zou ik voor de 55C8 gaan. Beide toestellen hebben goede reviews en heb ik al eens in de winkel kunnen bekijken. In de winkel lijkt de 55" klein, maar dat komt waarschijnlijk ook door de grote winkelruimte.
Tja, het gaat op je slaapkamer een overheersend groot ding worden. Maar voor films en games is groot alleen maar fijn. Dus de afweging is indrukwekkend in gebruik vs overheersend zwart gat als-ie uit staat.

In een woonkamer die je stijlvol wilt hebben vind ik dat een lastige overweging. Hoe dat in jouw slaapkamer is, moet je zelf bepalen. Er zijn legio mensen die op 65" kijken op 3M (of nog veel groter met een beamer). Er zijn ook legio mensen die dat veel te groot vinden.

Dus ook over maat en of dat fijn kijkt, kunnen we voor jou niets zinnigs zeggen, omdat dat nu eenmaal persoonlijk is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:14
Volgens mij heb je alle juiste afwegingen al gemaakt, 65" Oled is prachtig. Op htforum stond de samsung qled te koop, van 3300 voor 2499-400=2099 (NIEUW) dat is ook een prachtige techniek.

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Is 3m niet wat te weinig afstand om naar 65" 4K te kijken? Ik weet dat je met 4K iets dichter mag zitten dan een lagere resolutie vanwege de details. Ik heb al eens een 65" tegen de muur al geplakt (de hoekjes) om een beeld te kunnen vormen. Het lijkt een grote sprong als je van 40" komt.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 23:31

Younes

Wie, Wat, Waar?

Dat zal serieus niemand je kunnen vertellen, want het is maar net wat je zelf wilt. Hoe bepaal je zo goed mogelijk wat je zelf wilt? Ik zou afplaktape op de muur plakken en zo elk component dat er straks komt te staan op de muur te plakken. Zo krijg je een goed beeld van hoe groot alles uit gaat vallen. In luttele seconden kan je dan zeggen: JA of NEE tegen die 65 incher...

Succes

En btw, als je vraag was: is dit een goeie tv? Dan is het antwoord: ga op onderzoek uit! Bevalt jou wat je leest over de tv, dan is dat ook een kwestie van JA of NEE....

...en waarom?

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Mijn vraag is eerder het advies over het formaat dan het type toestel. Voor de 65" zou ik voor een LG 65C7 gaan en voor de 55" zou ik voor de 55C8 gaan. Beide toestellen hebben goede reviews en heb ik al eens in de winkel kunnen bekijken. In de winkel lijkt de 55" klein, maar dat komt waarschijnlijk ook door de grote winkelruimte.

• nuc8
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2019

nuc8

End the net!

Kijk eens in het OLED prijzen topic. Ik heb minder dan 2300 betaald voor een 65C8. (Na korting winkel en LG cashback.)

EDIT: ik zou dus inderdaad gewoon 65" pakken als dat past in je kamer. Op 3 meter afstand is dat echt niet te groot.

[Voor 33% gewijzigd door nuc8 op 19-11-2018 09:48]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

freddy0519 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:44:
Tja, het gaat op je slaapkamer een overheersend groot ding worden. Maar voor films en games is groot alleen maar fijn. Dus de afweging is indrukwekkend in gebruik vs overheersend zwart gat als-ie uit staat.

In een woonkamer die je stijlvol wilt hebben vind ik dat een lastige overweging. Hoe dat in jouw slaapkamer is, moet je zelf bepalen. Er zijn legio mensen die op 65" kijken op 3M (of nog veel groter met een beamer). Er zijn ook legio mensen die dat veel te groot vinden.

Dus ook over maat en of dat fijn kijkt, kunnen we voor jou niets zinnigs zeggen, omdat dat nu eenmaal persoonlijk is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Topicstarter
Oké prima. Dan denk ik dat ik dit topic maar beter sluit omdat dit meer een persoonlijke keuze is dan iets wat je als standaard advies kan geven.

Ik zal ook proberen de TV te bestellen in een webshop waarbij je hem nog kan terugsturen binnen de 30 dagen, mocht de 65" te groot zijn.

Toch bedankt voor het advies!

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:23

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Groot zal het wel zijn in zo'n ruimte, de vraag is of je dat zelf prettig vind.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat een 55" hier beter zou staan, maar als ik binnen een paar jaar zou verhuizen, dan zou ik graag mijn TV willen behouden (wil niet hebben dat ik acteraf spijt heb van de 55" omdat die te klein zou zijn).
Vergeet niet, dat als je verhuist en je ineens een stuk verder van dezelfde TV zit deze TV ook klein(er) gaat lijken.

Mijn broertje heeft hetzelfde dilemma en die heeft besloten om nog even door te zetten met zijn 42" en pas iets nieuws en groters te kopen als hij uit huis gaat, dat zou ook mijn keuze zijn denk ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee