Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Justin_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06:55
Momenteel kijkt iemand in mijn familie TV via de ziggo go app op een android tv box van 2 jaar oud.

Helaas is deze box toch redelijk traag en crasht de app soms.
Ook is het WiFi bereik niet altijd optimaal lijkt (moet soms bufferen).

Helaas is Ziggo go nog niet voor Apple TV beschikbaar.
Het familielid is niet erg tech savvy dus hoe simpeler hoe beter (liefst een mediabox van ziggo zelf, maar er is daar alleen WiFi beschikbaar).

Mijn 2 vragen zijn als volgt:
- Is mijn idee om een snellere Android TV box aan te schaffen inderdaad de beste optie voor deze case?
- Welke Android TV box van 50-100 Euro raden jullie aan (snel en goed WiFi ontvangst)?

Alvast hartelijk dank _/-\o_

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

Beste antwoord (via Justin_ op 19-11-2018 21:43)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Chromecast werkt onafhankelijk

Hoogstens misschien de google-home app installeren, maar dat is voornamelijk om wifi e.d erop te zetten.

Vrijwel elke media-app krijgt dan een icoontje ( ála airplay ) en kan je gebruiken om door te sturen
Daarna is de telefoon/tablet niet meer nodig

( mijn oude samsung reageert ook de afstandsbediening via de CEC, om play/pauze te kiezen na starten van fimplje )

Maar je hebt altijd een telefoon/device in hetzelfde netwerk nodig om de media in eerste instantie aan te leveren.

Volgens mij zegt dit filmpje wel voldoende

[Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 19-11-2018 18:50]

Alle reacties

• FreshMaker
  • Niet online
Wordt de box alleen voor ZIggo TV gebruikt ?
Dan kan je beter kijken naar de (aankomende) Chromecast.

Androidboxen zijn een grijs gebied ( qua kwaliteit )
Wil je een goede, zit je eigenlijk al heel snel bij de Nvidia Shield of de Xiaomi Mi TV uit

de goedkope ( sub 50€ ) boxjes zijn in 90% van de gevallen unsupported chinaboxes, en moet je geluk hebben dat het optimaal werkt.

• bwydoogh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-06 11:20
Ter informatie: de Nvidia Shield TV mét controller staat vandaag zeer goed geprijsd op Amazon.fr (143,99 EUR). Zie https://www.amazon.fr/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:08
Als het alleen voor de ziggo TV app is, zou ik gewoon een chromecast gebruiken. Veel goedkoper en lekker snel. Overigens hebben vrijwel alle media streaming apps tegenwoordig chromecast ondersteuning, dus dan ben je gelijk klaar voor de toekomstige eisen :)

• Justin_
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 06:55
Dank allen voor de reacties. De beoogde gebruiker heeft een iPhone. Voorkeur zou een apparaat hebben dat zonder verplichte aansturing van een telefoon / tablet werkt. Kan dat ook met de chromecast?

Beste VPN's van 2021 en alles over het Dark Web

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Chromecast werkt onafhankelijk

Hoogstens misschien de google-home app installeren, maar dat is voornamelijk om wifi e.d erop te zetten.

Vrijwel elke media-app krijgt dan een icoontje ( ála airplay ) en kan je gebruiken om door te sturen
Daarna is de telefoon/tablet niet meer nodig

( mijn oude samsung reageert ook de afstandsbediening via de CEC, om play/pauze te kiezen na starten van fimplje )

Maar je hebt altijd een telefoon/device in hetzelfde netwerk nodig om de media in eerste instantie aan te leveren.

Volgens mij zegt dit filmpje wel voldoende

[Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 19-11-2018 18:50]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True