Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Msi gtx 1060 6 gb oc monitor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wiredworm
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 06-04-2019
Hey! Dit is mijn 2de post dus please be kind. Im a noob...

Ik kocht over het laatst een nieuwe desktop met de msi gtx 1060 6gb oc versie. Nu weet ik niet zoveel van deze g card en weet ik ook niet wat scherm te nemen. Er zijn zo veel verschillende schermen en aanbiedingen ik weet niet wat kiezen. Al die sync termen ik snap er niks van en ik zie wijnig verschillen tussen de toestellen. Ik zou zo hier 20 kunnen posten die allemaal hetzelfde zijn voor mij. Maar mss niet voor jullie

Vandaar laat ik het liefst over aan de professionals hier.

Mijn budget is max 150 euro. Idiaal zou een monitor zijn dat in de hoogte verstelbaar is maar dit is precies een rare item. Nog niet gevonden in deze categorie of ik ben dus gwn scheel aan het kijken.

Concreet:
Hmdi ingang met Full hd 1080 (mag hoger natuurlijk)
Beste beeld --> geen idee naar wat ik allemaal moet kijken hiervoor. (Contrast?dpi?paneel?sync?...?)
1ms reactie
Min. 20inch max 22inch
Speakers geïntegreerd

Als je zo vriendelijk zou willen zijn? Wie weet an koop ik net zoals de vorige keer uw aangeduide exemplaar.

Alvast enorm bedankt!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

55 monitoren met jouw filters. Ergo, je kijkt scheel?

"Beste beeld" bestaat niet; misschien dat je moet beschrijven wat je zelf al hiervan denkt of jij denkt dat je "het beste beeld" kan definieren?

De overige zaken, zoals dpi, contract, freesync & g-sync en alle andere termen, staan toch redelijk in den treure uitgelegd op de sites van fabrikanten zoals Asus. AOC, Iiyama en meer van dat soort "game monitor fabrikanten".

[Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 18-11-2018 21:30]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jwduitje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 06-06 07:16
Je hebt als ik het zo lees een Nvidia GeForce videokaart. Freesync is voor amd videokaarten. Deze technologie valt dus al af. Gsync is gemaakt voor GeForce kaarten. Deze monitoren die dit ondersteunen hebben een prijskaartje van boven de 300 euro. Deze vallen dus ook af. Ilyama heeft een erge mooie reeks aan monitoren. Een van de mooiere in deze prijsklasse is: pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
Deze ziet er erg mooi uit en valt binnen je budget. Hij heeft een refresh rate van 75 hz oftwel het scherm ververst in een seconde 75 keer. Als je met jouw videokaart gamed kun je met vsync de FPS aan de Hz linken om stotteringen bij FPS drops tegen te gaan. Wat vooral leuk is is dat het aantal FPS wat jouw kaart zal halen ongeveer overeenkomt met deze 75 hertz. Ik zou je dit scherm zeker aanraden;

• Wiredworm
Dank u ten zeerste! Met deze reactie ben ik al heel veel! Eigenlijk alles voor zo ver ik vraag! Hartelijk bedankt! Ik denk deze te kopen. Ik laat nog iets weten.
jwduitje schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:43:
Je hebt als ik het zo lees een Nvidia GeForce videokaart. Freesync is voor amd videokaarten. Deze technologie valt dus al af. Gsync is gemaakt voor GeForce kaarten. Deze monitoren die dit ondersteunen hebben een prijskaartje van boven de 300 euro. Deze vallen dus ook af. Ilyama heeft een erge mooie reeks aan monitoren. Een van de mooiere in deze prijsklasse is: pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart
Deze ziet er erg mooi uit en valt binnen je budget. Hij heeft een refresh rate van 75 hz oftwel het scherm ververst in een seconde 75 keer. Als je met jouw videokaart gamed kun je met vsync de FPS aan de Hz linken om stotteringen bij FPS drops tegen te gaan. Wat vooral leuk is is dat het aantal FPS wat jouw kaart zal halen ongeveer overeenkomt met deze 75 hertz. Ik zou je dit scherm zeker aanraden;

• Wiredworm
Jammer dat er altijd zo reacties tussen zitten. Ze hebben me gewaarschuwd voor zulke personen op deze site. Ja ik kijk scheel. Er staat duidelijk dat ik noob ben op dit topic. Jammer dat je er zo op reageerd. Tweakers is er voor hulp en niet voor dit soort comments... ik probeer zelf eerst educatief rond dit onderwerp informatie te verwerken. Jammer ben ik geen expert en dus een total noob... . Ik vind uw commentaar dus zeer jammer en geeft een slechte naam aan de site en dus de community.
MAX3400 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:30:
55 monitoren met jouw filters. Ergo, je kijkt scheel?

"Beste beeld" bestaat niet; misschien dat je moet beschrijven wat je zelf al hiervan denkt of jij denkt dat je "het beste beeld" kan definieren?

De overige zaken, zoals dpi, contract, freesync & g-sync en alle andere termen, staan toch redelijk in den treure uitgelegd op de sites van fabrikanten zoals Asus. AOC, Iiyama en meer van dat soort "game monitor fabrikanten".

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Wiredworm met een gtx1060 wil je een scherm zonder FreeSync. 1080p zou ik ook min 120Hz kiezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wiredworm
Ik dank u voor uw raad! Nu heb ik echter terug twijfels over de reeds aangewezen monitor :D
Hackus schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:39:
@Wiredworm met een gtx1060 wil je een scherm zonder FreeSync. 1080p zou ik ook min 120Hz kiezen

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 07:19
Op 1ms reactietijd zou ik mij niet teveel blind staren. Dat zijn opgaven van de fabrikant die in de praktijk nooit worden gehaald. Beeldkwaliteit en hoogteverstelling zou ik veel belangrijker vinden. Bijvoorbeeld pricewatch: BenQ BL2480T Zwart, pricewatch: Acer B247Ybmiprx Zwart of pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B3 Zwart. De laatste 2 iets boven budget maar zeker de moeite waard.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Mijn advies zou zijn om eerst je eisen scherper te stellen.

- Waarom ingebouwde speakers. Een paar losse boxen of goede koptelefoon geeft een beter geluid
- In hoogte verstelbaar. Hoe vaak ga je de monitor verstellen in de hoogte. is dat regelmatig dan kan het nuttig zijn. Is het eenmalig begin met de ouderwetse A4 verpakking oplossing.
- Resolutie. Je hebt een 1060 kaart. 1920 * 1080 is daarmee redelijk in balans.
- HDMI ingang. Is dat voor aansluiten van bv een playstation etc. een 1060 moet ook wel een displayport aansluiting hebben.
- Response tijd en beeld. Je eisen zijn in conflict met elkaar. Met dit budget heb je ruwweg gezegd 3 opties. 1 Goede beeld kwaliteit en langzame respons. 2 Het compromis, er tussen in. 3 Ultrasnel maar iets mindere beeldkwaliteit. (1 Ms respons is leuk maar iets langzamer is niet erg.)
- Waar ga je de monitor voor gebruiken. Alleen spellen. bv shooters en zo competitief mogelijk. Films kijken, casual gaming etc.
- Aantal Inch. Voor 1920 * 1080 is voor de meesten de sweetspot zo rond de 24 inch. Mijn advies pak een meetlint en ga eens meten hoe groot je monitor ongeveer mag zijn.
- Prijs. 150 is je max. Wat vind je comfortabel en redelijk om aan een monitor uittegeven. bv 100 a 120 euro het liefst en 150 a 160 alleen als het echt voordeel bied. In het verlengde daarvan. Hoe eng zou je het vinden om een 2e hands monitor te kopen. Een 2 jaar oude top monitor voor 100 a 120 kan nog wel even mee.

PS G-sync is een technologie bam NVIDIA om je monitor verversingssnelheid op je grafische kaart aftestemmen. Geeft een iets smoothere ervaring maar wel voor een flinke prijskaart.

PPs. Vragen stellen mag. Probeer alleen je eisen te onderbouwen met waarom je iets nodig denkt te hebben of wat je al gevonden hebt en waarom je door de bomen het bos niet meer ziet.

[Voor 9% gewijzigd door D-dark op 19-11-2018 00:01]

• Wiredworm
Jammer dat je sommige info in twijfel trekt en niet concreet antwoord geeft maar meer info vraagt. Waarom daarom snap je? Waarom: geen plaats voor boxen + gewoon handig voor meldingen te horen in de keuken? Hoe vaak ga ik die verstellen? Vaak aangezien ik het specifiek vraag natuurlijk. Hoe groot is al gezegt. Ik heb dus al een lintmeter genomen en dit gemeten. Anders zou ik dit niet kunnen vermelden. Ja een hdmi ingang voor de gtx. Ook omdat ik niks anders van kabel heb lol... de gtx heeft 2 poorten voor hdmi. De overige informatie is zeer goed en daar ben ik dus effectief iets mee. Bedankt hiervoor! Ik ga voornamelijk gta 5 modden/spelen en lichte foto bewerking doen. Dat zullen de zwaarste taken zijn die hij krijgt. Idd 120 maar 150 als het echt voordelen geeft natuurlijk. Ik wil zelf 200 geven maar dan moet ik wel echt serieuze voordelen hebben... Alvast bedankt voor de tweak! Begrijp me niet verkeerd. Je denkt goed mee en zit zelfs om dezelfde hoogte als mij op vlak van dat geld. Ik dacht idd zo... eerst 120 maar ik zag dat 150 soms wat beter uitviel. Nu weet ik niet wat de beste bang for buck is aangezien ik niks ken van deze termen. Ik staar me zot op wat ik lees van het net.
D-dark schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:45:
Mijn advies zou zijn om eerst je eisen scherper te stellen.

- Waarom ingebouwde speakers. Een paar losse boxen of goede koptelefoon geeft een beter geluid
- In hoogte verstelbaar. Hoe vaak ga je de monitor verstellen in de hoogte. is dat regelmatig dan kan het nuttig zijn. Is het eenmalig begin met de ouderwetse A4 verpakking oplossing.
- Resolutie. Je hebt een 1060 kaart. 1920 * 1080 is daarmee redelijk in balans.
- HDMI ingang. Is dat voor aansluiten van bv een playstation etc. een 1060 moet ook wel een displayport aansluiting hebben.
- Response tijd en beeld. Je eisen zijn in conflict met elkaar. Met dit budget heb je ruwweg gezegd 3 opties. 1 Goede beeld kwaliteit en langzame respons. 2 Het compromis, er tussen in. 3 Ultrasnel maar iets mindere beeldkwaliteit. (1 Ms respons is leuk maar iets langzamer is niet erg.)
- Waar ga je de monitor voor gebruiken. Alleen spellen. bv shooters en zo competitief mogelijk. Films kijken, casual gaming etc.
- Aantal Inch. Voor 1920 * 1080 is voor de meesten de sweetspot zo rond de 24 inch. Mijn advies pak een meetlint en ga eens meten hoe groot je monitor ongeveer mag zijn.

ps G-sync is een technologie bam NVIDIA om je monitor verversingssnelheid op je grafische kaart aftestemmen. Geeft een iets smoothere ervaring maar wel voor een flinke prijskaart.

Ps. Vragen stellen mag. Probeer alleen je eisen te onderbouwen met waarom je iets nodig denkt te hebben of wat je al gevonden hebt en waarom je door de bomen het bos niet meer ziet.

[Voor 8% gewijzigd door Wiredworm op 19-11-2018 00:26]

• Wiredworm
Bedankt voor je antwoord! Ik staar me idd ziek op die dpi contrast en reactiesnelheid. Ik heb wat gelezen en nu staar ik me er zot op... ik ken er ook niks van. Momenteel speel ik op een phillips 200hz smart tv. Maar dat beeld is slechter dan als ik op mijn ps4 speel dus ik denk dat een monitor dit oplost. Ja de tv staat op pc modus en nog slecht beeld. Ps4 pro doet het beter terwijl die het slechter moet doen... super bedankt voor de monitors. Ik ben er nog niet uit maar heb die benq al veel tegengekomen... kan wel eens zijn dat ik deze pak en zeg fack the 1ms... ook nog nooit op een 1ms monitor gespeeld dus geen idee wat het verschil is.. ik ben eigenlijk een ps4 gamer en ben overgestapt op pc en dus de master in gaming... lol
Uszka schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:00:
Op 1ms reactietijd zou ik mij niet teveel blind staren. Dat zijn opgaven van de fabrikant die in de praktijk nooit worden gehaald. Beeldkwaliteit en hoogteverstelling zou ik veel belangrijker vinden. Bijvoorbeeld pricewatch: BenQ BL2480T Zwart, pricewatch: Acer B247Ybmiprx Zwart of pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B3 Zwart. De laatste 2 iets boven budget maar zeker de moeite waard.

• Wiredworm

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

kickje naar CAA

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True