Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat dat dan maar het beste is.
Anoniem: 444127 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:33:
Coolblue is nog wat soepeler dan dat, ze vervangen het sowieso als je niet tevreden bent, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakclight-bleeding of zo. Een van ons beschreef dat hij 2 monitors kocht en die 4 keer had ingewisseld alvorens hij tevreden was.
Mijn persoonlijke mening: als je €500-600 besteedt aan een monitor dan mag je eisen dat het goed werkt. Helaas is Coolblue tegenwoordig ook vaak een van de duurdere winkels maar voor een monitor zou ik dat ervoor over hebben (kwetsbaar product waarbij vaak iets mankeert) zolang ze een model verkopen wat ik geschikt vindt. Echter woon ik vlakbij zo'n filiaal en kan ik er te voet naar toe, dat scheelt gedoe met opsturen.
Ik kan in principe redelijk dichtbij naar een Coolblue winkel, het ophalen zou ik er graag voor over hebben. Vooral inderdaad het feit dat je best veel geld uitgeeft, dan betaal ik liever een paar tientjes extra om hem bij een betrouwbare winkel als Coolblue te kopen. Hadden ze dit scherm maar, of iets vergelijkbaars

rlkz schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:50:
Met
deze korte zoekactie op Google zie ik zo een aantal online webwinkels op de eerste pagina voorbij komen die pixelgarantie bieden tegen een kleine meerprijs. Deze webwinkels staan ook gewoon in Pricewatch. Pak de shopreviews er even bij en je komt denk ik al een heel eind
Let er wel even op dat je even nagaat als de aanvullende garantie ook geldt voor defecte subpixels, dode pixels en/of oplichtende pixels. Garantie (voor pixel defecten) vanuit de monitor fabrikant is vaak gewoon slecht, daar zou ik me niet op focussen.
Ik vind het echt belachelijk om voor pixelgarantie extra te betalen. Dan heb ik liever dat ze de prijs van de monitor gewoon wat hoger maken, en dat ze wel garantie bieden voor een volledig werkend scherm. De extra prijs die je ervoor moet betalen is ook niet niks.
PilatuS schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:55:
Persoonlijk vind ik WKOA hier wel perfect voor. Betalen voor pixel garantie vind ik echt onzin. Voor een winkel is dat gewoon makkelijk geld verdienen. Koop jij pixel garantie krijg je een doos met een groene sticker waarbij het scherm van te voren is getest en pixel perfect is. Betaal je er niet voor krijg je een rode sticker waarbij het scherm de pixel test niet perfect heeft doorstaan.
Niet leuk voor een winkel om een scherm terug te krijgen via WKOA voor dode pixels, maar het is niet anders. Zelfs trouwens een keer een scherm ontvangen die een aantal dode pixels had en het was ook duidelijk dat dit scherm al eerder bij een andere klant was geweest. Ding aangemeld voor WKOA zonder opgave van reden en besteld bij een andere zaak.
Gebeurt het dan niet dat de kans erg groot is dat je een scherm krijgt met een dode pixel als je het zonder die garantie bestelt, of zal ik gewoon bij een winkel moeten bestellen die die extra garantie niet aanbiedt?