Volledige pixelgarantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367951

Topicstarter
Hoi allen,

Ik vroeg me af welke winkels er eigenlijk werken met een volledige verkoopgarantie. Ik vond dit topic:
Welke winkel geeft volledige pixelgarantie?
Maar meer dan Coolblue werd daar niet genoemd. Nu vind ik Coolblue een hele goede winkel, maar de monitor die ik van plan ben aan te schaffen (Dell S2417DG) hebben ze daar helaas niet. Zijn er winkels bekend met een vergelijkbare service?
Terugsturen vanwege de wet van koop op afstand ben ik geen fan van.

Gr Fabian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Uiteindelijk is Dell dus degene die "pixelgarantie" oplegt aan de retailers. Dus morgen Dell even bellen wat de exacte regeling is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:28:
Uiteindelijk is Dell dus degene die "pixelgarantie" oplegt aan de retailers. Dus morgen Dell even bellen wat de exacte regeling is?
Goed idee. Even snel gespiekt op hun website (ik ben ongeduldig): https://www.dell.com/supp...-pixel-guidelines?lang=en
Daar staat dat het scherm vervangen wordt bij 1 "bright pixel" of 6 "dark pixels". 6 dark pixels is wel erg veel - daar word ik niet blij van.

Ik weet wel dat Coolblue het bij alle gevallen "dode pixel" al vervangt... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
@Anoniem: 367951 Gewoon bestellen, uit de doos halen, folie erop laten en aansluiten. Dode pixel? Gelijk weer terug in de doos en terugsturen, wat binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Coolblue is nog wat soepeler dan dat, ze vervangen het sowieso als je niet tevreden bent, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakclight-bleeding of zo. Een van ons beschreef dat hij 2 monitors kocht en die 4 keer had ingewisseld alvorens hij tevreden was.
Mijn persoonlijke mening: als je €500-600 besteedt aan een monitor dan mag je eisen dat het goed werkt. Helaas is Coolblue tegenwoordig ook vaak een van de duurdere winkels maar voor een monitor zou ik dat ervoor over hebben (kwetsbaar product waarbij vaak iets mankeert) zolang ze een model verkopen wat ik geschikt vindt. Echter woon ik vlakbij zo'n filiaal en kan ik er te voet naar toe, dat scheelt gedoe met opsturen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 18-11-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met deze korte zoekactie op Google zie ik zo een aantal online webwinkels op de eerste pagina voorbij komen die pixelgarantie bieden tegen een kleine meerprijs. Deze webwinkels staan ook gewoon in Pricewatch. Pak de shopreviews er even bij en je komt denk ik al een heel eind :)

Let er wel even op dat je even nagaat als de aanvullende garantie ook geldt voor defecte subpixels, dode pixels en/of oplichtende pixels. Garantie (voor pixel defecten) vanuit de monitor fabrikant is vaak gewoon slecht, daar zou ik me niet op focussen.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik WKOA hier wel perfect voor. Betalen voor pixel garantie vind ik echt onzin. Voor een winkel is dat gewoon makkelijk geld verdienen. Koop jij pixel garantie krijg je een doos met een groene sticker waarbij het scherm van te voren is getest en pixel perfect is. Betaal je er niet voor krijg je een rode sticker waarbij het scherm de pixel test niet perfect heeft doorstaan.

Niet leuk voor een winkel om een scherm terug te krijgen via WKOA voor dode pixels, maar het is niet anders. Zelfs trouwens een keer een scherm ontvangen die een aantal dode pixels had en het was ook duidelijk dat dit scherm al eerder bij een andere klant was geweest. Ding aangemeld voor WKOA zonder opgave van reden en besteld bij een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Balance schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:32:
@Anoniem: 367951 Gewoon bestellen, uit de doos halen, folie erop laten en aansluiten. Dode pixel? Gelijk weer terug in de doos en terugsturen, wat binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag in Nederland.
Ik denk dat dat dan maar het beste is.
Anoniem: 444127 schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:33:
Coolblue is nog wat soepeler dan dat, ze vervangen het sowieso als je niet tevreden bent, ook als het bijvoorbeeld gaat om bakclight-bleeding of zo. Een van ons beschreef dat hij 2 monitors kocht en die 4 keer had ingewisseld alvorens hij tevreden was.
Mijn persoonlijke mening: als je €500-600 besteedt aan een monitor dan mag je eisen dat het goed werkt. Helaas is Coolblue tegenwoordig ook vaak een van de duurdere winkels maar voor een monitor zou ik dat ervoor over hebben (kwetsbaar product waarbij vaak iets mankeert) zolang ze een model verkopen wat ik geschikt vindt. Echter woon ik vlakbij zo'n filiaal en kan ik er te voet naar toe, dat scheelt gedoe met opsturen.
Ik kan in principe redelijk dichtbij naar een Coolblue winkel, het ophalen zou ik er graag voor over hebben. Vooral inderdaad het feit dat je best veel geld uitgeeft, dan betaal ik liever een paar tientjes extra om hem bij een betrouwbare winkel als Coolblue te kopen. Hadden ze dit scherm maar, of iets vergelijkbaars :(
rlkz schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:50:
Met deze korte zoekactie op Google zie ik zo een aantal online webwinkels op de eerste pagina voorbij komen die pixelgarantie bieden tegen een kleine meerprijs. Deze webwinkels staan ook gewoon in Pricewatch. Pak de shopreviews er even bij en je komt denk ik al een heel eind :)

Let er wel even op dat je even nagaat als de aanvullende garantie ook geldt voor defecte subpixels, dode pixels en/of oplichtende pixels. Garantie (voor pixel defecten) vanuit de monitor fabrikant is vaak gewoon slecht, daar zou ik me niet op focussen.
Ik vind het echt belachelijk om voor pixelgarantie extra te betalen. Dan heb ik liever dat ze de prijs van de monitor gewoon wat hoger maken, en dat ze wel garantie bieden voor een volledig werkend scherm. De extra prijs die je ervoor moet betalen is ook niet niks.
PilatuS schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:55:
Persoonlijk vind ik WKOA hier wel perfect voor. Betalen voor pixel garantie vind ik echt onzin. Voor een winkel is dat gewoon makkelijk geld verdienen. Koop jij pixel garantie krijg je een doos met een groene sticker waarbij het scherm van te voren is getest en pixel perfect is. Betaal je er niet voor krijg je een rode sticker waarbij het scherm de pixel test niet perfect heeft doorstaan.

Niet leuk voor een winkel om een scherm terug te krijgen via WKOA voor dode pixels, maar het is niet anders. Zelfs trouwens een keer een scherm ontvangen die een aantal dode pixels had en het was ook duidelijk dat dit scherm al eerder bij een andere klant was geweest. Ding aangemeld voor WKOA zonder opgave van reden en besteld bij een andere zaak.
Gebeurt het dan niet dat de kans erg groot is dat je een scherm krijgt met een dode pixel als je het zonder die garantie bestelt, of zal ik gewoon bij een winkel moeten bestellen die die extra garantie niet aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 367951 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:07:
Gebeurt het dan niet dat de kans erg groot is dat je een scherm krijgt met een dode pixel als je het zonder die garantie bestelt, of zal ik gewoon bij een winkel moeten bestellen die die extra garantie niet aanbiedt?
Winkels die geen pixelgarantie aanbieden gaan niet schermen uitpakken om te zien of ze goed zijn of niet. Ik zeg alleen dat winkels die wel pixelgarantie aanbieden meestal wel zo slim zijn om te weten wat ze verzenden.

Bestel je bij een winkel die geen pixel garantie aanbied zal je gewoon een random scherm krijgen. Die heeft dan misschien wel of misschien niet dode pixels, maar daar is de WKOA dus ideaal voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:10:
[...]

Winkels die geen pixelgarantie aanbieden gaan niet schermen uitpakken om te zien of ze goed zijn of niet. Ik zeg alleen dat winkels die wel pixelgarantie aanbieden meestal wel zo slim zijn om te weten wat ze verzenden.

Bestel je bij een winkel die geen pixel garantie aanbied zal je gewoon een random scherm krijgen. Die heeft dan misschien wel of misschien niet dode pixels, maar daar is de WKOA dus ideaal voor.
Dat is mijn punt ja. Nou, op zoek naar pixelgarantieloze winkels :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 367951 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:33:
[...]

Dat is mijn punt ja. Nou, op zoek naar pixelgarantieloze winkels :9
Of je betaald er voor, maar vind dat zelf niet echt eerlijk. Betalen voor een product om goed te zijn wat gewoon goed hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:36

Barrycade

Through the...

Ik kan in principe redelijk dichtbij naar een Coolblue winkel, het ophalen zou ik er graag voor over hebben. Vooral inderdaad het feit dat je best veel geld uitgeeft, dan betaal ik liever een paar tientjes extra om hem bij een betrouwbare winkel als Coolblue te kopen. Hadden ze dit scherm maar, of iets vergelijkbaars :(
Let wel op dat bij ophalen of meer duidelijker; kopen in een winkel WKOA niet geldt. Dus zou bij een webshop bestellen met een goede reputatie op afhandelingen van retour zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:07:
[...]

Let wel op dat bij ophalen of meer duidelijker; kopen in een winkel WKOA niet geldt. Dus zou bij een webshop bestellen met een goede reputatie op afhandelingen van retour zendingen.
Ja, dat zal bestellen worden dan inderdaad. Het valt me trouwens wel op dat bijna alle winkels een aparte dodepixelverzekering verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:14
Heb laatst contact opgenomen met Coolblue over een paar dode pixels op mijn iiyama monitor. Echter gaat Coolblue hier blijkbaar niet over maar iiyama zelf. Ik heb 4 dode pixels maar ze repareren pas vanaf 5 :| . Coolblue zegt er niks aan te kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
change1001 schreef op maandag 19 november 2018 @ 00:15:
Heb laatst contact opgenomen met Coolblue over een paar dode pixels op mijn iiyama monitor. Echter gaat Coolblue hier blijkbaar niet over maar iiyama zelf. Ik heb 4 dode pixels maar ze repareren pas vanaf 5 :| . Coolblue zegt er niks aan te kunnen doen...
Daar gaan ze natuurlijk prima zelf over. Als hun er voor kiezen om iets om te ruilen bij 1 dode pixel kunnen ze daar voor kiezen. In dit geval kiezen ze er dus blijkbaar voor om niet om te ruilen omdat de fabrikant dat niet als een defect ziet. Is wel iets dat de meeste winkels doen. Als een fabrikant het niet wil zien als defect willen hun het ook niet zien als defect omdat het ze anders geld kost. Nemen ze het scherm terug en kunnen ze het niet kwijt bij de fabrikant of een andere klant zitten ze er mee. Niet leuk voor jou, maar wel te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 12:50
Overal waar je online koopt, mag je testen gebruiken, noem maar op. Dus even een goede pixeltester op YouTube draaien en je weet of het wat is. Bij mm mag je 14 dagen uitesten, mits online gekocht. Heb zelf een €400,- scherm, helaas 3x geruild voor ik een goede had. Het duurt alleen wel wat langer bij mm.
Pagina: 1