Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is software zo vershillend OBS vs Nvidea Geforce Share

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Paul Kop
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 02-10-2020
Geachte tweakers,

Ik heb een vraag. Als ik een game stream met behulp van OBS kan ik nog geen 720p 30 fps streamen. Maar als ik met Nvidea Geforce stream dan kan ik 1080p met 60 fps. Dit is natuurlijk hartsike fijn, dan gebuik ik Nvidea toch gewoon? Nou, ik wil dus graag widgets gebruiken via streamlabs https://streamlabs.com En dit kan niet via Nvidea. Ik heb ook al andere software gebruikt als Streamlabs obs. Ik weet dat het niet aan de bitrate licht want die kan ik met Nvidea hoger zetten als OBS. Mijn ping 35 ping, download 40.41 Mbps en upload rond de 44.45 Mbps. Weet iemand waar dit mischien aan ligt?

Alvast Bedankt!

Beste antwoord (via Paul Kop op 18-11-2018 20:46)

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Nvidia encode via de losse encoder in de 1060 neem ik aan

Encode je met OBS ook op de gpu? Want als je dat op de cpu gaat doen lijkt me dat niet handig met zo'n oude i5..

specs

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand waar dit mischien aan ligt?

Als je meer informatie zou posten is het wat fijner om erachter te komen. Je kan immers zelf eens proberen met de instellingen van OBS te spelen om te kijken of het dan beter gaat etc etc etc

39

• Paul Kop
Dat heb ik dus al gedaan daarom ben ik zo benieuwd. :D Ik heb alles geprobeerd maar het lukt alleen als ik Mijn bits op 200 zet. Maar dat is wel heel slechte kwaliteit

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gokje: Hoe ethernet doesn't have a valid ip configuration verhelpen

Daarbij zijn de protocollen iets anders dus de uitgaande bitrate iets anders en/of ze leggen andere load op je systeem.

Over systeem gesproken; geen van je vragen/topics bevat de "verplichte" info; misschien handig om daar eens mee te beginnen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
En het is Nvidia ipv Nvidea ;)

• Paul Kop
Met deze settings heb ik lage in stream (niet in game daar is alles 80 fps)

I5 3570
GTX 1060 3gb
8 GB ram
500 gb HDD
60 gb SSD

Mijn ping 35 ping, download 40.41 Mbps en upload rond de 44.45 Mbps

encoder: x264
720 p
Rate control: CBR
Bitrate: 2000
Cpu usage: verry fast

• MAX3400

MAX3400

CBR
Nou, daar zou ik eens na kijken. Geen enkele game heeft een constant bitrate, waarom moet je stream dat wel zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Nvidia encode via de losse encoder in de 1060 neem ik aan

Encode je met OBS ook op de gpu? Want als je dat op de cpu gaat doen lijkt me dat niet handig met zo'n oude i5..

specs

• Paul Kop
Nou, dat weet ik zelf eigenlijk ook niet. Alleen ik heb honderden video's gekeken en ze zeggen allemaal dat ik dat zou moeten kiezen.

• Paul Kop
Ik neem al jullie avies mee: Geen CBR maar lossless en geen x264 maar NVECH H264

• Paul Kop
Het is nu een stuk beter, maar ik denk dat ik maar moet accepteren dat mijn cpu niet goed genoeg is bedankt allen voor jullie reactie!

• MAX3400

MAX3400

Had je de auto-config al geprobeerd in OBS? https://obsproject.com/wiki/System-Requirements
The CPU requirements vary considerably depending on the chosen encoder, resolution, FPS and your scene complexity. Try the Tools -> Auto Configuration Wizard in OBS itself to find appropriate settings for your specs.

• Paul Kop
Ja all geprobeerd maar toch bedankt!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True