Vraag

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:07
Weet iemand hoe je de FOV in Far Cry Primal kan aanpassen? Op verschillende fora heb ik gelezen dat de optie onder geavanceerde beeldscherminstellingen zou moeten staan, maar bij mij staat hier enkel een V-sync optie. Ik heb al verschillende aspect ratio's en windowed modes geprobeerd in de hoop dat de FOV-optie tevoorschijn komt, helaas zonder succes.

Ik zag dat de standaard FOV instelling tussen de 75 en 120 gezet kan worden. Is er een optie om dit misschien in een spelbestand o.i.d. aan te passen?

Ik speel op 3x Full HD (resolutie 5760x1080) en zie mijn overige PC specs in mijn handtekening.

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 - 660p 2TB Corsair: LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D - K70 LUX - Dark Core - MM800 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - G25

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 10:18
Zoek en gij zult vinden.

http://www.wsgf.org/dr/far-cry-primal/en
Baseline (Widescreen) Solution & Issues
Native "Vert+" support. A 'Field Of View Scaling' slider can be found under Advanced Settings in Video Options.

Multi-monitor-friendly UI settings in Video Options:
Main Monitor: where all menus, FMVs, loading screens are displayed. 2 on a 3x1 setup = center. Does not affect the HUD, selection wheel or inventory/menagerie pop-ups.
Window Mode: Bezel Corrected Eyefinity/Surround. Uncorrected resolutions are listed separately.
Multimonitor HUD: Auto (adjusted to bezel compensation), Fixed Aspect (16:9 centered), Fit To Display (spanned).

[Voor 47% gewijzigd door Wylana op 19-11-2018 11:20]

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Tjapie1
Klopt, WSGF is mijn nummer 1 website voor problemen met games op meerdere beeldschermen. Alleen hier refereren ze ook naar FOV-slider onder geavanceerde beeldscherminstellingen en die optie heb ik dus niet.

Wel ben ik er achter gekomen dat wanneer ik de resolutie naar 3840x1024 verander de FOV-optie wel tevoorschijn komt, maarja dan moet ik dus op een stuk lagere resolutie in rare verhouding spelen..

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 - 660p 2TB Corsair: LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D - K70 LUX - Dark Core - MM800 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - G25

• Wylana
Ik lees dat dit een technisch issue is binnen de game.
Enige wat geadviseerd wordt is om zelf contact op te nemen met UBISOFT.

https://forums.ubi.com/sh...bb82aa7e8398bae4fa40dc4a6
Hey everyone.

If you're having issues with the display in your game, please create a support ticket here; https://support.ubi.com, ensuring to provide as much information about your issue as possible. Additionally, please also provide a DxDiag of your system so that the technical team can resolve this matter for you as quickly as possible.

Thanks.
Alsdus de UBISOFT Community Manager

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Wylana dat is Far Cry 4, niet Primal.

Twente | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid

• Wylana
Ik zie het nu ook. Puur over heen gelezen doordat er wel over Primal werdt gesproken over de fix.

Maar alsnog kan het geen kwaad als de TS een melding maakt bij Ubisoft.

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Je zou ook de config file kunnen aanpassen bekijk hier hoe je dit doet : https://www.deadendthrill...ussion/464/far-cry-primal

• Tjapie1
NVDS schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:03:
Je zou ook de config file kunnen aanpassen bekijk hier hoe je dit doet : https://www.deadendthrill...ussion/464/far-cry-primal
Ja, zoiets bedoelde ik! Ik heb hier de FOV-instelling wel gevonden, maar gek genoeg stond deze al op 120 (wat ook de maximale waarde zou zijn als je de in-game FOV-slider hebt).

Deze waarde veranderen naar 80 (minimale waarde in-game FOV-slider) of 160 of 240 maakte niks uit, de FOV bleef hetzelfde..? Mis ik een andere instelling die ik ook moet aanpassen?

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Controleer of UseWidescreenFOV= waarde 1 heeft dus UseWidescreenFOV="1" . Je kan ook nog de FOVScaleFactor aanpassen naar 1,5 .
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee