Studie + casual gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1140395

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een PC in elkaar zetten die ik wil gaan gebruiken voor mijn studie en om af en toe te gamen. Voor mijn studie hoef ik geen zware programma's te draaien. Qua gaming speel ik graag spellen zoals The Witcher, Divinity, Civ V, Elder Scrolls games. Ik zou deze games graag willen kunnen spelen, maar het hoeft niet allemaal op ultra settings met de hoogste framerates. Zolang het draait en het loopt soepel ben ik tevreden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil graag maximaal 1000 euro kwijt zijn aan het systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niks, dus moet alles nog kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijst onderaan het bericht. Ik denk dat ik daarmee een aardig eind op weg kan komen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar wel het liefst merken waarvan bekend is dat ze kwaliteit leveren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb graag een PC die vrij stil blijft.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag jullie mening over mijn samengestelde lijst willen. Zijn al deze componenten compatibel en zijn er dingen die jullie zouden aanpassen, toevoegen, etc?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Asus Prime B350M-A€ 71,-€ 71,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 255,-€ 255,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 39,25€ 39,25
1Cooler Master MasterBox E500L Zilver (closed)€ 38,20€ 38,20
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 124,-€ 124,-
1be quiet! System Power 9 500W€ 49,90€ 49,90
1Samsung 960 EVO 250GB€ 79,86€ 79,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,11

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:43
Anoniem: 1140395 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:05:
.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog helemaal niks, dus moet alles nog kopen.
Monitor, toetsenbord en muis missen in de lijst.

Met een B350 bord is een biosupdate nodig wil een Ryzen 5 2600 gaan werken. Met een B450 heb je dat probleem niet.

2400 MT/s is te traag icm Ryzen. Neem bij voorkeur 3000 of sneller.

Er zijn betere 400 - 450w voedingen voor dezelfde prijs. Zie daarvoor andere topics in het DAA.

Voor dezelfde prijs als een 960 EVO heb je een sata ssd met een 2x zo grote capaciteit. De snelheid van een NVME ssd tov sata heb je in de praktijk niets aan, de dubbele capaciteit van de sata wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de monitor zat ik aan een Iiyama Black Hawk 24,5 inch te denken. Muis en toetsenbord nog niet echt over nagedacht maar ik ben niet veeleisend op dat gebied.

Zou ik dan qua SSD beter een Samsung 860 EVO 500gb kunnen nemen bijvoorbeeld? Dat is dan een SATA geloof ik. Ik heb weinig er verder weinig verstand van dus vroef me af of dit dan een alternatief zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:40:
[...]

Monitor, toetsenbord en muis missen in de lijst.

Met een B350 bord is een biosupdate nodig wil een Ryzen 5 2600 gaan werken. Met een B450 heb je dat probleem niet.

2400 MT/s is te traag icm Ryzen. Neem bij voorkeur 3000 of sneller.

Er zijn betere 400 - 450w voedingen voor dezelfde prijs. Zie daarvoor andere topics in het DAA.

Voor dezelfde prijs als een 960 EVO heb je een sata ssd met een 2x zo grote capaciteit. De snelheid van een NVME ssd tov sata heb je in de praktijk niets aan, de dubbele capaciteit van de sata wel.
Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de monitor zat ik aan een Iiyama Black Hawk 24,5 inch te denken. Muis en toetsenbord nog niet echt over nagedacht maar ik ben niet veeleisend op dat gebied.

Zou ik dan qua SSD beter een Samsung 860 EVO 500gb kunnen nemen bijvoorbeeld? Dat is dan een SATA geloof ik. Ik heb weinig er verder weinig verstand van dus vroef me af of dit dan een alternatief zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:11
Persoonlijk zou ik een 27" scherm nemen, zeker als je tekst gaat doen want dan kan je nog redelijk splitscreen pakken en met 24" vind ik dat echt een ramp.

Ook zou ik een 2e hands GPU pakken, GTX 1070 gaan voor rond de 300 euro en 580 rond de 180 euro. Met de RX 580 krijg je ook gelijk de optie voor freesync.

Voor ssd deals zou ik wachten tot vrijdag en deze subreddit in de gaten houden, sommige deals die hier staan zijn echt geweldig en soms wel 2x zo goedkoop. Vrijdag is blackfriday en zou ik even amazon.de (evt uk) rond kijken.
https://www.reddit.com/r/buildapcsalesuk

Ook omdat je studeert zou ik een mATX kast pakken en mATX moederbord, scheelt nogal wat ruimte en is gewoon mooier naar mijn mening. Deze pricewatch: Cooler Master MasterBox Q300L is bijvoorbeeld goedkoper en degelijke kwaliteit.

Als C: drive zou ik ook minimaal 500gb nemen, ja klinkt veel maar een schijf moet je nooit vullen en dan heb je nog de mogelijkheid om er een game op te zetten die veel van een ssd profiteert en hoef je je geen zorgen te maken welk programma wel en niet op de C kan.

Ik weet zelf weinig van voedingen af, maar je Be Quiet heeft maar 3 jaar garantie, dat is voor een voeding niet veel. Als je een paar euro meer besteed krijg je pricewatch: Corsair CX450M en dat is al 5 jaar garantie. En die is semi-modulair.
Als je een hogere efficiëntie wilt is pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W een goede optie, wordt veel aangeraden door medetweakers. Ook is 450W meer dan genoeg voor je systeem. Je zal niet boven de 350 uitkomen.

Ook moet de snelheid van je geheugen naar minimaal 2933, scheelt echt redelijk wat performance.

En dan ook je moederbord is uit de B350 serie en ik zou zelf voor de B450 serie gaan want die hebben minder problemen met geheugensnelheden. Dus zoiets pricewatch: ASRock B450M Pro4

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-01 23:08

TechnoNoob

I'm just a noob.

Klein puntje: voor €20 extra heb je 2x zoveel opslag op je harddrive...
Pagina: 1