Toon posts:

Samsung TV gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:16
Hallo,

Mijn Samsung (ue32eh5300) wil van de een op andere dag niet meer aan. De standby led brand ook niet meer. Ik heb mijn TV open gemaakt en over de power aansluiting staat wel gewoon 230 V. Daarnaast zijn de zekeringen nog heel en is er met het oog niet te zien dat er componenten beschadigd zijn.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@DutchGoat Geen garantie meer dus? Hoe technisch ben je verder? Dat er over het netsnoer spanning staat vertrouw ik wel. Daarna wordt het pas spannend ;)

Maar zonder direct op de electronica in te gaan zou ik eerst kijken of het misschien softwarematig is. Ik ken de Samsung-TV niet maar standaarddingetjes zoals een langere tijd de spanning (en aansluitingen) eraf en dan de aan-uitknop een keer indrukken (dus nog met de stekkers eruit) en dan pas weer de spanning erop en proberen aan te zetten. En een heel lange tijd de aan-uitknop ingedrukt houden. Misschien kun je nog via USB een soort van recovery mode benaderen? Dat soort dingetjes.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
grote kans op gare elco's :o

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:16
Room42 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:15:
@DutchGoat Geen garantie meer dus? Hoe technisch ben je verder? Dat er over het netsnoer spanning staat vertrouw ik wel. Daarna wordt het pas spannend ;)

Maar zonder direct op de electronica in te gaan zou ik eerst kijken of het misschien softwarematig is. Ik ken de Samsung-TV niet maar standaarddingetjes zoals een langere tijd de spanning (en aansluitingen) eraf en dan de aan-uitknop een keer indrukken (dus nog met de stekkers eruit) en dan pas weer de spanning erop en proberen aan te zetten. En een heel lange tijd de aan-uitknop ingedrukt houden. Misschien kun je nog via USB een soort van recovery mode benaderen? Dat soort dingetjes.
@Room42 Bedankt voor je reactie! Ik begrijp de basis elementen, maar veel meer dan dat weet ik er nog niet echt van.

Net was de sapnning er de heletijd af, nu weer op spanning gezet en de knop ingehouden maar zonder succes. Meerdere optie's geprobeerd. Of bedoel je echt een paar dagen van de spanning af houden?

Bedoel je dan de tv aansluiten op mijn pc? En dat ik dan eventueel erin kan komen? Of via een usb stick oid?
Kunnen de condensatoren ook van binnenuit stuk zijn zonder dat vanaf de buitenkant te zien is dat ze aangetast zijn?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 18:32

PcDealer

HP ftw \o/

Op mijn tv was de powerboard kapoet. 5 tientjes verder en het werkt alweer jaren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee